Med komunalnimi podjetji |
 
Tudi Komunala Trebnje, ki je v lasti občin Trebnje, Mokronog – Trebelno, Mirna in Šentrupert, je na nedavni Komunaliadi prejela priznanje ob petdesetletnici. Direktor Stanko Tomšič navaja, da delajo vse, kar morajo kot izvajalci javne službe varstva okolja, vendar pa v zadnjih letih na rast dohodka vplivajo druge tržne dejavnosti. Nekaj k temu prispeva vzdrževanje cest, saj podjetje od leta 2013 skrbi v občinah Trebnje, Mokronog – Trebelno in Mirna za okoli 400 kilometrov lokalnih cest in javnih poti. Največ glavobola jim je povzročilo odlagališče nenevarnih odpadkov Globoko, za katerega dalj časa niso pridobili okoljevarstvenega dovoljenja. Zdaj na odlagališču že gradijo novo odlagalno polje, Stanko Tomšič pa izpostavlja tudi trdnejše poslovanje.
 
Ekološki otok. Komunala Trebnje.

Ekološki otok. Komunala Trebnje.

Kako je zdaj urejeno odlagališče nenevarnih odpadkov Globoko in kakšne so njegove zmogljivosti? Kaj bi bilo treba spremeniti v sistemu gospodarjenja z odpadki?
Odlagališče nenevarnih odpadkov Globoko ima veljavno okoljevarstveno dovoljenje do leta 2023. Predvidevamo, da bodo zmogljivosti zapolnjene do leta 2029, v kolikor bomo odlagali okrog 6.000 ton odpadkov letno. V prihodnje bo v Sloveniji čedalje manj odpadkov. Na to bo po eni strani vplivala bistveno manjša količina mešanih komunalnih odpadkov, po drugi strani pa obdelava odpadkov po ločenem zbiranju. Zavedamo se, da bo potrebno izvajati še več ukrepov za zmanjševanje količin nastalih odpadkov na izvoru in za bolj dosledno ločevanje odpadkov.

Kaj ste dosegli na vašem območju?
Lani in letos izvajamo več akcij. Poleg člankov v časopisih in lokalnih glasilih ter prispevkov na lokalni televiziji je Komunala Trebnje uvedla tudi neposredni nadzor nad ločevanjem v gospodinjstvih. Nadzor izvajamo sami oziroma v sodelovanju z medobčinskim inšpektoratom. Namen nadzora je predvsem opozarjanje in poučevanje uporabnikov.

Izrekate kazni?
Posamezni primer ločevanja se lahko obravnava na tri načine. V kolikor so odpadki v posameznem zabojniku dosledno ločeni, se nanj nalepi zeleno nalepko, s katero se uporabniku zahvali za dosledno ločevanje. V kolikor so v zabojniku posamezni odpadki, ki vanj ne sodijo, se na zabojnik nalepi rumena nalepka, s katero uporabnika prosimo za bolj dosledno upoštevanje navodil za ločevanje odpadkov. V kolikor so odpadki v zabojniku zelo slabo ločeni, se tako zbranih odpadkov ne prevzame. O tem se napiše zapisnik, ki se ga nalepi na zabojnik in posreduje v obravnavo medobčinskemu inšpektoratu. Ta ukrepa v skladu s svojimi pristojnostmi. Z različnimi ukrepi je Komunala dosegla, da se odstotek ločeno zbranih frakcij giblje že okoli 50 %. Ta odstotek bo potrebno v prihodnje seveda še bistveno izboljšati.

Zakaj ste se odločili, da z ekoloških otokov odstranite zabojnike za odpadno embalažo?
Do konca leta bo Komunala z ekoloških otokov odstranila zabojnike za embalažo. Ekološki otoki so namenjeni zbiranju frakcij, ki se ne odvažajo neposredno od gospodinjstev, torej zbiranju papirja in papirne embalaže ter stekla in steklene embalaže. Iz obdobja, ko se je ločeno zbrana embalaža zbirala le na ekoloških otokih, so še ostali zabojniki za to ločeno frakcijo. Glede na to, da se ločeno zbrana embalaža zbira in odvaža neposredno od uporabnikov, ni več razloga, da se embalaža zbira na ekoloških otokih. Za odstranitev smo se odločili tudi zato, ker so številni uporabniki v zabojnike za embalažo odlagali mešane komunalne odpadke, biološke odpadke in druge odpadke, ki med embalažo ne sodijo.

Med vašimi glavnimi dejavnostmi je oskrba z vodo. Kakšen je odstotek priključenosti občanov na javni vodovod v vseh štirih občinah in kakšne naložbe načrtujete na področju vodooskrbe?
Oskrba s pitno vodo je ena izmed ključnih dejavnosti javnega podjetja Komunala Trebnje d.o.o.. Dejavnost oskrbe s pitno vodo Komunala Trebnje d.o.o. opravlja na celotnem območju v občinah Trebnje, Mokronog-Trebelno in Šentrupert ter v manjšem delu za občino Mirna. Pokritost z javnimi vodovodi je med posameznimi občinami zelo različna. V občini Trebnje je ta preko 98 %, v ostalih občinah pa ostaja več vaških vodovodnih sistemov, ki jim nudimo strokovno pomoč pri upravljanju. Na področju oskrbe s pitno vodo vzdržujemo visok standard kakovosti storitev. Iz javnih sistemov oskrbe s pitno vodo vse leto zagotavljamo zadostne količine zdravstveno ustrezne pitne vode.

S katerimi tržnimi dejavnostmi ste povečali obseg del in realizacije?
Predvsem z vodenjem investicij v imenu in na račun naročnikov, z izvajanjem gradbenih in montažnih del, s prodajo malih čistilnih naprav, z oglaševanjem, z izdajanjem soglasij oziroma dovoljenj za priključitev na javno vodovodno in kanalizacijsko omrežje, z določanjem pogojev in z izdajanjem soglasij k dovoljenjem za poseg v prostor, z vzdrževanjem in vodenjem katastra gospodarske javne infrastrukture in z drugimi. Namen teh dejavnosti je izključno zmanjševanje skupnih stroškov na enoto ter pozitiven vpliv na cene storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb.

Ali sem sodi tudi sajenje krompirja?
Naj povem, da se ta prizadevanja morda včasih poskušajo interpretirati tudi drugače. V zadnjem času se je na primer bralo o tem, da je Komunala Trebnje sadila krompir za Rome. To je bilo v medijih prikazano precej pristransko oziroma pomanjkljivo. Dejansko je šlo namreč za to, da je imela Občina Trebnje v svojem proračunu zagotovljena sredstva za ta namen kot transfer javnemu podjetju. V skladu s tem je občina Komunalo zaprosila za ponudbo, na podlagi katere je bila izdana naročilnica in storitev opravljena. Celotna storitev je bila zaračunana Občini Trebnje. Ocenjujem torej, da bi bilo kakršnokoli drugačno postopanje s strani Komunale Trebnje v tem primeru negospodarno.

Začeli ste uvajati e-račune. So se prijeli?
E-računi so bili med strankami zelo dobro sprejeti. Trenutno pošiljamo 120 e-računov, 75 proračunskim porabnikom – obvezno po zakonu, kar 45 naših strank pa se je že prijavilo na to storitev. Dejstvo je, da te storitve še nismo posebej »oglaševali« in da so te stranke k prejemu e-računov pristopile povsem na svojo pobudo.

Katere vrednote zlasti upoštevate v vašem menedžerskem delu?
Ne pozabljamo na družbeno vlogo podjetja in na lokalno okolje, kjer delamo. V želji, da se čim bolj približamo uporabnikom, smo že pred časom spremenili svojo celostno podobo, vključno z logotipom in spletno stranjo, saj želimo, da s svojo sodobno podobo privablja uporabnike, da bi se nanjo radi vračali. Bistveno pa se mi zdi, da se zaveda pomena zaposlenih, ki so največji kapital. Pridobili smo osnovni certifikat Družini prijazno podjetje, ki zaposlenim nudi možnosti za lažje usklajevanje poklicnega in družinskega življenja.