Lotrans | Avtor |
 
Čeprav so v Sloveniji nekateri veliki logisti propadli ali pa se stežka rešujejo iz krize, majhnim ni nič lažje. Vendar majhnost ponujajo kot svojo prednost, še posebej če so najsodobneje opremljeni za sledenje tovora in njihov vozni park že upošteva zelene standarde v prometu. Borut Gerželj, direktor sežanskega Lotransa, med drugim pravi, da se že pripravljajo na vstop Hrvaške v EU, pri tem pa upa, da se hrvaški prevozniki ne bodo odločili za dampinške cene.
 
Borut Gerželj

Borut Gerželj

Kateri poslovni razlogi so vplivali na odločitev, da ste se iz organizacije prevozov preusmerili v logistiko in transport? Kakšna je zdaj struktura realizacije glede na tri dejavnosti, ki jih ponujate trgu – logistične, transportne storitve in skladiščenje?
Sprva se je naše podjetje ukvarjalo predvsem z organizacijo transporta in carinjenjem. Imeli smo veliko znanja in izkušenj. Vedeli smo, da moramo svojim poslovnim partnerjem omogočiti dobro uslugo in obdržati kakovostno storitev, vendar zaradi težav s pomanjkanjem prevozniških dovolilnic za prevoze izven RS nismo smeli biti več odvisni od najemov vozil. Zato smo se odločili in kupili prvi lastni tovorni vozili. Zdaj 60 odstotkov naročil opravimo z lastnimi prevoznimi sredstvi, ostalo pa še vedno z organizacijo in najetimi tovornimi vozili. Skladiščenje in pretovori blaga so nekakšna logična posledica tega procesa in danes si skoraj ne predstavljamo kvalitetno opravljenih naročil brez te dodatne storitve.

Ste sposobni sami realizirati dostave blaga po Sloveniji in EU? Kaj kažejo trendi naročil v tem letu? Nekatera logistična podjetja še vedno opozarjajo na upad naročil in težave v poslovanju.
Realiziramo vsa naročila, ki so nam zaupana. Število naročil iz nekaterih držav članic EU je res upadlo, ne pa povsod. Naročil je manj, strankam pa je treba ponuditi še boljšo storitev kot doslej. Še vedno je problem, ker transport ni pravilno ovrednotena dejavnost.

Za kakovostne transportne storitve je nujen raznovrsten in brezhiben vozni park. Kako ste opremljeni in po katerih transportnih storitvah je največ povpraševanja na trgu?
Sem za raznovrstni vozni park, menim pa, da mora logistično podjetje ponuditi ob kakovostnem voznem parku tudi kakovosten kader, ki zna zaposliti tudi konkurenco oziroma zunanje izvajalce. Lotrans nudi prevoze z visokovolumenskimi tovornjaki, prevoze coil-sov (navitja kovinskih listov), kombi prevozov in ostalega. Skratka, pri nas ponujamo vse storitve v zvezi s cestnimi transporti blaga. Razpolagamo z vozili višjih ekoloških razredov in redno posodabljamo vozni park. Ugotavljam, da se vse več povpraševanja kaže tudi na področju prevozov v povezavi s skladiščenjem blaga.

Pravite, da ponujate vse storitve za cestni transport. Kakšna pa je logistična učinkovitost Lotransa, če upoštevamo merila, kot so sledenje pošiljk, zanesljivost, pravočasnost dostave, učinkovitost carinskih postopkov in kakovost logistične storitve?
Naša majhnost predstavlja našo prednost, saj lažje vplivamo na točnost in zanesljivost naročene storitve in spremljamo vozila na poti od vrat do vrat. Naša vozila so opremljena z najsodobnejšimi napravami za sledenje, s katerimi je povezan naš transportni računalniški program, zato imamo v vsakem trenutku vpogled na lokacijo in hitrost vozila, preko teh naprav pa tudi komuniciramo z vozniki, jim dajemo navodila in jih pravilno usmerjamo ter dobivamo povratne informacije o situacijah na cesti. Tako so naše stranke redno obveščene o vseh dogodkih med naročenim transportom. Kakovosten kader v prometni pisarni, sodoben ekološki vozni park in tehnična podpora nam omogočajo, da je Lotrans logistično učinkovit in zanesljiv partner.

Koliko se v vašem poslovanju pozna kriza Intereurope in propad Viator & Vektorja?
Veliko partnerjev in prijateljev me je spraševalo, ali imamo več dela zaradi prenehanja poslovanja družbe Viator & Vektor in zaustavitve voznega parka IE. IE je svoje posle prenesla na matično podjetje, ki jih sedaj posreduje manjšim transporterjem, Viator & Vektor pa je poskrbel, da slovenska transportna dejavnost ni občutila posebnega povečanja povpraševanja po transportnih storitvah.

Kot storitev ponujate tudi skladiščenje blaga in manipulacijo z njim. Kakšne so vaše zmogljivosti?
Glede na našo omejeno skladiščno površino smo trenutno primernejši za krajša skladiščenja, pretovore oziroma kontrole količine ter kakovosti. Nekje je bilo treba začeti.

Letos praznujete dvajsetletnico družinskega podjetja. Kateri mejniki v dosedanjem razvoju so bili najvažnejši, katere izkušnje najtežje?
Odgovoril bi, da je bil pomemben vsak dan posebej. Resnične prelomnice pa so bile: izstavljen prvi carinski dokument, nabava prvega tovornega vozila, uskladiščena prva paleta in seveda nenehna prizadevanja celotne ekipe. Veseli nas, da imamo dober kader in smo ponosni na vsako novo delovno mesto, ki ga odpremo. V teh letih smo se v naši dejavnosti spopadali z mnogimi težavami, zato smo precej utrjeni, vendar pa najtežje preizkušnje preživljamo prav sedaj, ko je naša dejavnost izpostavljena vedno višjim obratovalnim stroškom, povečuje pa se tudi število neplačnikov in podjetnik je pri izterjavi še vedno precej »osamljen«. Pa je kljub vsemu pogled na opravljeno delo in rezultat pomembnejši in dober zagon za naprej.

Kaj bo za vaše podjetje pomenil vstop Hrvaške v EU? Se pripravljate na to?
Moram povedati, da se nam je v zadnjem četrtletju precej povečal promet na relacijah Italija–Hrvaška. Če se bo trend večanja posla na tej relaciji obdržal, bomo to z veseljem pričakali. Ker pa je meč dvorezen … Moramo se zavedati, da hrvaški prevozniki že sedaj vozijo za slovenska podjetja, torej bomo z vstopom v EU dodatni konkurenci še bolj izpostavljeni. Računajmo na modrost hrvaških kolegov in upajmo, da ne bodo izbrali dampinga.

Kakšni so vaši načrti?
Kljub vsemu še vedno načrtujemo. Želimo povečati skladiščno površino, nabaviti zmogljivejša skladiščno manipulativna sredstva, povečati odstotek posredovanja pri prevozih. V načrtih imamo, da bi povečali našo prisotnost na področjih Avstrije, Nemčije in Francije.