Zaščitna embalaža |
 
Podjetje Tricor d.o.o. v Selcih je hčerinsko podjetje nemškega proizvajalca embalaže Tricor AG iz Bad Wörishofen. Že od ustanovitve leta 1931 je podjetje v družinski lasti, in danes ustvari preko 150 mio eur letnega prometa na petih proizvodnih lokacijah s 650 sodelavci. So vodilni proizvajalec embalaže iz sedemslojne valovite lepenke. Njihov glavni fokus delovanja je zaščitna embalaža. Hkrati z embalažo nudijo tudi transportne teste, s katerimi se stranka pred dejansko odpremo prepriča o varnem pošiljanju svojih izdelkov. Direktor edine slovenske podružnice Matjaž Bergant je povedal, da je bilo lansko leto zanje rekordno v vseh pogledih. Trendi kažejo, da valovita lepenka izpodriva leseno embalažo tudi zato, ker ima vedno boljše nosilnostne in vzdržljivostne lastnosti. Njihova dodana storitev je svetovanje kupcem na področju RFID tehnologije.
 
Matjaž Bergant

Matjaž Bergant

Katere novosti v razvoju transportne embalaže so najbolj značilne v zadnjih letih in koliko je lahko karton konkurenčen drugim materialom?

Trend v transportni embalaži so predvsem nižji kalibri posameznih slojev valovite lepenke, in to do 15 % ob istih ali celo boljših lastnostih embalaže, kar se tiče nosilnosti in vzdržljivosti. Nastale so kombinacije valov, npr. val ABE. To je sicer sedemslojna valovita lepenka, vendar zelo tanka in s tem tudi prožna. Prav tako se nadaljuje izpodrivanje lesene embalaže z valovito lepenko. Za to ni zaslužen le material, temveč tudi izkušeni razvojni tehnologi, ki vedno znova inovirajo izdelavo embalaže z novimi rešitvami.

Vizija vašega podjetja je postati vodilni embalažno-svetovalni servis v Sloveniji in na Hrvaškem s kompletno ponudbo embalaže in storitev zanjo. Kaj lahko ponudite na trgu več, v čem se razlikujete od konkurence? Ali se odločate bolj za proizvodnjo ali bolj za trgovino?

Na slovenskem trgu uspevamo iz dveh razlogov. Prvič, ker imamo zelo dober razvoj s pomočjo naših nemških kolegov, in drugič, ker za naše stranke skladiščimo in embalažo dobavljamo just in time. Dandanes stranke nimajo prostora za skladiščenje niti lastnih polproizvodov ali končnih proizvodov, kaj šele za embalažo. Ta servis izvajamo tudi za manjše kupce, ki šele začenjajo s svojo prodajo in si prav tako ne morejo privoščiti večjih zalog embalaže. Od konkurence se razlikujemo ravno v dobrem razvoju. Kot hčerinsko podjetje nemškega proizvajalca valovite lepenke in embalaže iz nje, večinoma gre za heavy duty embalažo, imamo dober vpogled v razvoj in izdelavo tehnološko zahtevne embalaže za izvoznike. Ukvarjamo se tudi s prodajo različnih embalažnih rešitev drugih proizvajalcev iz cele Evrope.

Ukvarjate se s svetovanjem in prodajo optimalne embalaže proizvodnim podjetjem iz različnih branž. Za katere vaše proizvode trg išče in koliko so kupci vključeni v razvoj embalažnega izdelka?

Trg išče prav vse proizvode za pakiranje. Odvisno od branže in velikosti podjetja. Lahko rečem, da imamo pri nas skoraj za vsakega nekaj. Če ne kartonske škatle, pa polnila različnih vrst. Bodisi za eksterno logistiko ali pa plastične zaboje za interno logistiko. Če imajo kupci mnogo reklamacij zaradi poškodb med transportom, jim ponudimo šok indikatorje, ki se obarvajo rdeče, če je bil paket izpostavljen močnemu udarcu.

Velikokrat nam kupci pošljejo že prototip izdelka, ki še ni ugledal luč sveta, da jim naredimo primer pakiranja. Spet drugi se na nas obrnejo, ko že imajo rešitev pakiranja, ki se zaradi spremenjenih okoliščin ne obnese več.

Kakšna je vaša ponudba kontejnerjev iz lepenke in kateri industriji je ta embalaža namenjena?

Kontejnerji iz valovite lepenke so namenjeni transportu težjih izdelkov v kamionih kot tudi za transport z ladjami preko oceana. Ker je valovita lepenka odporna na vlago (Nassfest), je lahko embalaža več tednov brez težav izpostavljena visoki vlažnosti. Namenjena je prevozu vseh vrst blaga, večinoma pa jo uporabljajo dobavitelji avtomobilske industrije.

Ukvarjate se tudi z reinženiringom embalaže. Katerim kupcem je ta storitev namenjena in kaj vam pomeni v realizaciji?

Reinženiring embalaže opravljamo dnevno, ko nas stranke pokličejo na sestanek glede pakirnih izzivov. Pogosto so zaradi zahtev končnih kupcev prisiljeni v izboljšavo embalaže. Včasih iz kartonske v plastično, včasih iz lesene v kartonsko. Včasih se rešujejo le težave s polnili, zunanja embalaža pa ostane nespremenjena.

Kako se kot podjetje pripravljate na prehod v zeleno gospodarstvo, na katerem področju ste trajnostni?

V naši proizvodnji v Nemčiji izpolnjujemo vse najvišje standarde, ki so določeni za to področje. Z zadnjo zgrajeno tovarno na Bavarskem pred nekaj leti smo pričeli tudi z izdelavo valovite lepenke za lastne potrebe. V lanskem letu smo v uporabo predali proizvodnjo lesenih palet za enkratno uporabo, letno jih naredimo 1,5 mio. Da bi bili popolnoma samozadostni, bi potrebovali le še svojo papirnico, kar ni realno zaradi izredno visokih stroškov zagona takšnega obrata.

Poleg embalaže iz kartona ponujate tudi plastično embalažo, plastične palete in vračljivo plastično embalažo. So to proizvodi izdelani v eni izmed drugih hčerinskih podjetji?

Res je, našim kupcem ponujamo tudi svetovanje s področja plastične povratne embalaže, zaboje in plastične palete. Sodelujemo z drugimi proizvajalci in z veliko zalogo našim strankam dobavljamo želene dimenzije zabojev v nekaj dneh.

Kako ste poslovali lani in kakšni so načrti?

Leto 2017 je bilo rekordno v vseh pogledih. V prihodnje bomo našim kupcem ponujali tudi svetovanje s področja RFID tehnologije, za katero je medij prenosa pogosto povratna plastična embalaža. RFID tehnologija nam omogoča prihranke z optimizacijo proizvodne in skladiščne logistike. Na tem področju nam pomaga strokovnjak iz Anglije, ki se s tem ukvarja že več kot 25 let in je v Parizu sodeloval pri izgradnji prvega ISO standarda za to področje.