36. Slovenski oskar za embalažo |
 
Konec avgusta so v Gornji Radgoni v sklopu sejmov Inpak in Agra podelili že 36. Slovenskega oskarja za embalažo. Med petimi nominiranci sta oskarja prejela izdelek barierna troslojna vrečka iz materialov, primernih za kompostiranje podjetja Amba Co., in izdelek SpeedMan Box, ekološko polnilo za pakiranje manjših in srednje velikih izdelkov, ki ga na slovenskem trgu prodaja podjetje BIO-TOP, raziskave, razvoj in izobraževanje d.o.o. Kot je povedal Boris Jocić, so z njegovo prodajo na slovenskem trgu začeli iz lastne potrebe, prejem Slovenskega oskarja za embalažo pa ga je presenetilo.
 
Boris Jocić

Boris Jocić

Izdelek SpeedMan Box je osvojil 36. Slovenskega oskarja za embalažo. Zakaj ste se odločili za sodelovanje na natečaju in kaj vam nagrada pomeni?

Imamo spletno trgovino z ekološkimi izdelki, konkretno z izdelki iz aronije. Ti so iz lastnega nasada aronije na Koroškem, od koder prihajamo, nekaj pa tudi uvažamo. Prepričan sem, da delimo izkušnjo z večino spletnih trgovin, kjer se srečujemo s problemom polnilnega materiala pri pakiranju artiklov. Ker smo zavezani prodaji bio izdelkov, se pri pakiranju vseskozi izogibamo uporabi polietilena, stiropora in drugih umetnih materialov. Slučajno smo naleteli na SpeedMan Box, ga preizkusili in ugotovili, da lahko popolnoma zamenja prej omenjena polnila. Dogovoril sem se s proizvajalcem, da ga prijavim na natečaj za oskarja z namenom, da seznanim našo strokovno javnost in druge zainteresirane o tej ekološki možnosti in pomoči pri profesionalnem pakiranju. Bil sem veselo presenečen, da je SpeedMan Box pristal med nominiranimi izdelki za oskarja, seveda pa še bolj, ko je bil razglašen za 36. Slovenskega oskarja za embalažo.

Gre za izdelek, ki je plod nemškega podjetja Sprick GmbH & Co., enega vodilnih nemških proizvajalcev papirnih embalažnih materialov. Kako je bil izdelek sprejet na slovenskem trgu?

Izdelek nemškega proizvajalca je nov na slovenskem trgu. Pri uvozu prve količine se kupci odločajo za nakup SpeedMan Box-a, kar pomeni, da ustreza njihovim zahtevam. Upam, da bo oskar pomagal pri promociji izdelka, posebno še k širši seznanitvi potencialnih uporabnikov o novi možnosti pri pakiranju.

Med utemeljitvijo žirije je bilo med drugim zapisano, da SpeedMan Box »predstavlja sodobno, inovativno rešitev pri pripravi in pakiranju pošiljk v okviru spletne trgovine in pri drugih profesionalnih pakiranjih«. Kaj je posebnost te inovativne rešitve?

Ta rešitev je enostavna za uporabo, priročna, pri manipulaciji ne potrebuje dosti prostora in je cenovno ugodna. Predvsem pa je ekološka. Za polnilo pri pakiranju se uporablja recikliran papir, ki je po opravljeni nalogi ponovno primeren za recikliranje. Kupcu daje občutek profesionalnosti in urejenosti pošiljke. Embalažo po prejetju paketa enostavno odložijo v zbirnem zabojniku za papir.

Enako kot vaše tudi druga podjetja vse bolj iščejo polnila, ki zamenjujejo okoljsko neustrezna polnila, kot so polietilen, stiropor in druga. Kakšni so trendi na trgu in kakšna je pri tem pozicija SpeedMan Box-a?

V trendu, ki se kaže kot vedno večja skrb za okolje, je SpeedMan Box lahko pomemben kamenček v mozaiku prizadevanj za zmanjšanje uporabe umetnih materialov pri pakiranju, pa tudi pri zmanjšanju mase in volumna pakiranj.

Izdelek vsebuje 100 % recikliran papir za polnjenje pošiljk, kar potrjuje tudi ekološki znak Blue Angel. Kakšno težo ima to pri promociji izdelka oziroma kako to vpliva na njegovo prodajo?

Splošna zavest in zavezanost ekološkemu obnašanju se je v zadnjih letih vidno povečala. Vsakdo ima možnost dodati vsaj nekaj k tej zavezanosti. Vesel sem, da bomo ekološkemu znaku Blue Angel dodali še znak za oskarja in skupno z revijo EOL, tudi s predstavitvijo tega izdelka, vsaj malo prispevali k Zeleni Sloveniji.