Nov sistem barvnega upravljanja – PantoneLIVE | Nina Semolič |
 
Pantone je predstavil nov sistem barvnega upravljanja v oblaku, PantoneLIVE, ki obljublja nove nivoje zagotavljanja konsistence skozi celotno dobavno verigo.
 
Barvno upravljanje - PantoneLIVE

Barvno upravljanje – PantoneLIVE; foto:www.shutterstock.com

»Barva igra izjemno veliko vlogo pri odločanju potrošnika – predstavlja del produktne identitete in jezika,« je prepričan Matt Leese, direktor podjetja Tag Pac, ki je specialist za pripravo za tisk. »Tako kot smo previdni pri izbiri pisave, moramo biti previdni tudi pri izbiri barve, zato je prav, da lastniki blagovnih znamk vztrajajo pri barvni konsistenci.« Raziskava, ki jo je izvedel Pantone Color Institute, je pokazala, da na več kot dve tretjini odraslih pri nakupu izdelka vpliva prav izbira barve in podobno število potrošnikov bi dvomilo o kakovosti izdelka, če bi bila barva njegove embalaže spremenjena.

Konsistenca se mora vzdrževati

Cilj konsistentnih barv je povzel David Harris, produktni vodja pri podjetju Esko: »Blagovne znamke lansirajo na trg vedno več embalažnih variacij, ki so sestavljene iz več različnih materialov. Zato je nujno, da se ta konsistenca vzdržuje.« Prepričan je, da je izziv zagotoviti barvno ujemanje, ob tem pa še dober videz. Prav podjetje Esko se je povezalo s specialistom za barvno ujemanje X-Rite, ki je tudi lastnik Pantone-a. To je bil prvi korak k razvoju digitalne barvne standardizacije PantoneLIVE. Tradicionalne barvne vzorčnike podjetja Pantone uporablja velik delež tiskalnikov, vendar pa ni nujno, da se barva tiska na enak substrat, kot se bo končni izdelek.

Digitalni barvni vzorčniki

PantoneLIVE zagotavlja digitalne barvne vzorčnike. Ti se nanašajo na realne tiskarske procese in substrate, ki se uporabljajo v embalažni industriji. Rezultat tega je, da se lahko natančneje določi videz končnega produkta ne glede na to, kje je narejen.
»Včasih se je barvna konsistenca zagotavljala le z izmenjavo znanja in izkušenj,« je obrazložila podpredsednica Pantone Digital Business Unit pri podjetju X-Rite Sonia Megert. »PantoneLIVE temelji na resničnih specifikah materialov in proizvodnih procesov. Lastnik blagovne znamke prejme glavni barvni standard (op. master standard), čemur rečejo kar barvni DNK. Nato v sodelovanju z naročnikom identificiramo ključne substrate in ustvarimo odvisne barvne standarde, primerne za tisk na različne medije znotraj proizvodnje.«

Tehnologija v oblaku

Ključna značilnost sistema PantoneLIVE je, da je tehnologija v oblaku. To pomeni, da so skrbno varovani podatki na voljo vsem udeleženim v celotni dobavni verigi. Rezultat tega je, da lahko oblikovalci, pripravljalci za tisk in proizvodnja sodelujejo še tesneje in z jasnejšo vizijo glede podobe končnega izdelka. Megertova je še dodala, da bo s PantoneLIVE celotna dobavna veriga natančneje predvidevala, načrtovala in konsistentno izvajala pravilno barvo. Sistem v oblaku daje kreativnim agencijam možnost, da ne izberejo nekaj, kar je v nadaljnjem procesu težko izvedljivo in zahteva prilagoditve skozi postopek.

Sistem mora ostati odprt

V razvoju novega barvnega vzorčnika so vključili tudi enega izmed vodilnih proizvajalcev tiskarskega črnila Sun Chemical, ki že vpeljuje nov sistem. Predstavnik podjetja je poudaril, da je pomembno, da sistem ostane odprt, in upa, da se bo vanj vključilo čim več proizvajalcev tiskarskih črnil. »Prioriteta sistema PantoneLIVE je barvna konsistenca, takoj zatem pa, da omogoča učinkovitejši proces. Vsi lahko imamo skupen barvni jezik in tako optimiziramo celoten proces.«
V razvoj so vključili tudi embalažnega proizvajalca Chesapeake. Pri podjetju so povedali, da so po uvedbi sistema in po več kot 1000 serijah odposlanih izdelkov uspeli zmanjšati barvna odstopanja za 77 odstotkov. Podjetju je uspelo tudi racionalizirati število tipov tiskarskega črnila, in sicer s 3000 na 500. Operativni direktor pri podjetju Chesapeake, Jon Drennan, je dodal, da PantoneLIVE skrajšuje čas izdelave, predvsem pri lansiranju novih izdelkov.
»PantoneLIVE nam omogoča, da lahko svojo digitalno paleto že vnaprej predstavimo svojim novim strankam. Na podlagi te palete lahko določijo ciljne barve, ki jih bo mogoče zagotavljati skozi celoten proces.«

Potrebne so še prilagoditve

Seveda pa obstajajo tudi pomisleki. Sean Hanckocks, direktor podjetja za pripravo za tisk Miller Graphis Corniche, po eni strani pozdravlja sistem, ki bo podjetjem omogočal boljšo barvno konsistenco, po drugi strani pa opozarja, da je rešitev ugodna predvsem za večja podjetja z boljšimi, večjimi in zmogljivejšimi tiskalniki, medtem ko obstaja možnost, da manjši, kljub sistemu oblaku, ne bodo sposobni zagotavljati popolne konsistence. »Vendar gledano kot celota, je PantoneLIVE zelo dobra rešitev, čeprav še vedno obstajajo ljudje, ki imajo poskusni odtis raje v tiskani obliki.« Hancock je zaključil, da je vedno najpomembneje, da končni rezultat ustreza izbranim, želenim barvam. Tudi pri standardiziranem barvnem procesu lahko med različnimi tiskalniki pride do odstopanj. Eden izmed potencialnih učinkov sistema PantoneLIVE je zmanjšanje poskusnih odtisov v tiskani obliki.
Vendar pa je odprtih še kar nekaj vprašanj, ki se nanašajo predvsem na pogoje, v katerih se poskusni odtis ogleduje (star zaslon, ambientalna svetloba …). Kljub odprtim vprašanjem pa so vsi vpleteni enotni, da bo ta tehnologija pripomogla razjasniti določene nejasnosti na področju barvnega upravljanja in izboljšala komunikacijo konsistentnih informacij.