Embalaža v Radenski |
 
V Radenski, v podjetju z zares dolgo tradicijo na trgu mineralnih in izvirskih vod v Sloveniji, je prevzel direktorsko mesto Milan Hojnik. Prej je uspešno vodil marketing, ki je glede na raznovrstnost blagovnih znamk zahteval inovativne trženjske pristope. Radenska je na trgu z mineralnimi in izvirskimi vodami, z vodo Naturella tudi v verigi Hofer, z vodami z okusom in z brezalkoholnimi pijačami. Ora in Pepsi sta med njimi najbolj znani. Kaj pa njihova embalaža? Dajejo prednost plastenki ali stekleni embalaži? Recikliranim materialom? Odgovarjal je Milan Hojnik, direktor Radenske.
 
Milan Hojnik

Milan Hojnik

Na radgonskem sejmu ste prejeli več nagrad za kakovost vaših pijač. Kako zagotavljate stalni nadzor (vzorčenje in analiza) kakovosti in ustreznost mikrobioloških parametrov? Pri izvirskih vodah stroka posebej opozarja na pomen analize vode pri izviru.
Stalni nadzor kakovosti zagotavljamo s kontrolo, ki jo izvajajo domači strokovnjaki, in z monitoringom, ki ga izvajajo pooblaščene institucije. Kontroliramo vodo na izviru, v tehnološkem procesu polnjenja in končni proizvod. Kakovost zagotavljamo z vzdrževanjem (čiščenja, dezinfekcija, redni remonti) celotne polnilne opreme. Po pravilniku naravnih mineralnih ali izvirskih vod ne smemo obdelovati z namenom izboljševanja mikrobiološke kakovosti, kot je to primer pri pitnih vodah, ki jih za doseganje sterilnosti klorirajo ali ozonirajo. Zaradi tega pri Radenski negazirane vode polnimo v sterilnih pogojih na semi aseptični liniji, da tako ohranijo svojo izvirsko čistost, kot jo imajo v izviru samem.
Vsakemu polnilcu je interes, da spremlja kakovost vode na izviru in tako kontrolira, kaj se dogaja v globini vrelca. Tako v Radenski izvajamo kontrolo mikrobioloških in kemijskih parametrov na vrelcih vseh vod, ki jih črpamo z namenom polnjenja in prodaje.
Pri Radenski imamo veliko srečo, da so vodonosniki, kjer se nahajajo naše mineralne in izvirske vode, zavarovani z debelimi, praktično neprepustnimi glinenimi plastmi, ki varujejo vodo v vodonosnikih pred zunanjimi vplivi.

Dejali ste, da zagotavljate notranji nadzor in da angažirate zunanje laboratorije? Kakšne so ugotovitve? Na katere zahteve Pravilnika o naravni mineralni, izvirski in namizni vodi ste najbolj pozorni?
Imamo sodobno opremljene lastne laboratorije z najnovejšimi analitskimi metodami, ki omogočajo natančne in hitro opravljene analize. Pri monitoringih sodelujemo tudi z akreditiranimi zunanjimi institucijami, kot sem pojasnil, saj to zahteva tudi Pravilnik o naravnih mineralnih, izvirskih in namiznih vodah.
Pozorni smo na vse zahteve Pravilnika. Podjetje s 140-letno tradicijo si ne more privoščiti, da bi karkoli, kar zahteva zakonodajalec, zanemarilo. Zavedamo se, da polnimo in proizvajamo živila in temu primerno skrbimo za skladnost tako kemijskih kot mikrobioloških parametrov in za varnost vseh proizvodov, ki jih napolnimo.

V strukturi vaših izdelkov prevladujejo vode, vključno vode z okusom. Pomemben delež zavzemajo brezalkoholne pijače. Kakšna je struktura prodaje, katere pijače so potrošnikom najljubše? Ali ste v komuniciranju s potrošniki posebej upoštevali trende v izbiri embalažnih materialov? Kako razmišljate o plastiki in steklu kot embalažnem materialu?
V strukturi vod, vključno z vodami z okusi, je bil delež v letu 2010 78-odstoten, ostalo so brez-
alkoholne pijače. Potrošniki postajajo čedalje bolj zahtevni in temu primerno se proizvodi individualizirajo. Še vedno so zelo popularne vode z okusi, čeprav pri Radenski še vedno prodamo največ Radenske Classic Kraljevi vrelec in s tem lahko trdimo, da je to najbolj priljubljen proizvod, ki ga polnimo v Radenski.
Kar zadeva embalažo, moramo upoštevati trende na trgu. Ker je kupec kralj, se moramo proizvajalci prilagoditi njegovim zahtevam. V tekmi s časom želijo imeti potrošniki čedalje bolj priročne izdelke.
V premium segmentu ima Radenska še vedno stekleno embalažo in v želji približati se različnim zahtevam potrošnikov tudi različne volumne (0,25 l, 0,5 l in 1 l). V stekleni embalaži sta obe premium vodi, gazirana Radenska Classic in negazirana Radenska Naturelle ter Ora original in Ora bitter lemon.
Glede tehničnih in ekoloških lastnosti je steklo vsekakor najboljši material, saj nudi vsebini najboljšo zaščito. V Radenski pa tudi pri plastenkah skrbimo za to, da izberemo za proizvodnjo takšen material, iz katerega naredimo najbolj kakovostne plastenke. Plastenke delamo sami in tako lahko v fazi izbire granulata bistveno vplivamo na kakovost plastenke. To je velika prednost pred večino konkurence, saj plastenko izdelamo neposredno pred polnjenjem. Tudi plastenke redno kontroliramo v domačem in zunanjih laboratorijih.

In kaj pravi analiza plastenk?
Rezultati zadnje študije so pokazali, da plastenke, ki jih izdelujemo v Radenski, ne vsebujejo hormonskih motilcev. Analizirali smo proizvode v času roka trajanja in v nobenem primeru hormonski motilci niso bili prisotni. Ravno tako so plastenke Radenske brez bisfenola A in brez antimona, ki se v proizvodnji PET granulata uporablja zgolj kot katalizator in ne vstopa v strukturo PET.

A kaj se lahko zgodi, ko se proizvajalci pijač odločajo za racionalizacijo embalažnih materialov? Do kod lahko seže racionalizacija? Ste se v Radenski odločili za zmanjšanje gramatur embalaže?
V Radenski smo že pred osmimi leti racionalizirali težo plastenk, le da o tem nismo obveščali javnosti. Takrat smo težo znižali od 15 do 22 odstotkov, odvisno od volumna in od namembnosti. Za gazirane pijače znižanje gramature ne more biti tolikšno kot za negazirane proizvode zaradi prepustnosti plastenke in s tem izhajanja CO2.

Ali ste razmišljali tudi o embalaži iz recikliranega materiala?
Radenska že uporablja reciklirani material – do cca največ 15 odstotkov je dodatka recikliranega materiala. Tudi pri tem velja načelo, da je to odvisno od namembnosti plastenk.

Najnovejše odločitve evropskega parlamenta predpisujejo nove informacije na embalaži. Kaj menite o tej odločitvi?
Pri embalažnih materialih, ki prihajajo v direktni stik z živili, je potrebno upoštevati zahteve Pravilnika za materiale za stik z živili. Dodatne označbe bodo morda to samo še potrjevale, vendar proizvajalci vemo, da moramo upoštevati zahteve pravilnika ne glede na dodatno označbo na embalaži.

Kako je uspešna prodaja pijač v tem letu? Kateri so paradni izdelki in kakšna so poslovna pričakovanja do konca leta?
Trenutno prodane količine v obdobju I.–VII., indeks je 106 na enako obdobje lani, nakazujejo, da bodo lanskoletni prodajni rezultati tudi v letošnjem letu preseženi. To potrjuje tudi prodaja v septembru. Paradni konj je še vedno blagovna skupina naravnih mineralnih in funkcionalnih vod, znotraj teh pa predvsem Radenska Classic, Radenska Naturelle in Oaze, veseli pa nas opazen premik tudi pri gaziranih brezalkoholnih pijačah Ora in Pepsi.

Pripravljate kaj novega?
Radenska spremlja svetovne trende na področju razvoja pijač in tako tudi za naslednjo leto pripravljamo novosti, ki pa naj ostanejo še skrivnost.