Embalaža iz jutra v večer | Barbara Černe |
Govoriti o čokoladi je podobno kot govoriti o ljubezni: s strastjo, predanostjo, subtilnostjo. Okusiti vrhunsko čokolado je podobno kot potopiti se v najlepše sanje, opazovati čokoladne stvaritve podjetnice Marinke Dobnik pa je igra za vse čute. »Ni najlepša, je pa na visokem nivoju. Je minimalistična, toplih barv, s pridihom starega, nečesa, kar je obstajalo nekoč,« o embalaži svojih izdelkov razmišlja izdelovalka čokolade, ki jo dobro poznajo obiskovalci njenih čokoladnih ateljejev po Sloveniji, od letos pa tudi v Celovcu. Kaj je posebnost embalaže njenih čokoladnih izdelkov?

Poudarek je na zgodbi

Po odločitvi za drzen korak pred petnajstimi leti, ko je lastnica verige Čokoladni atelje stopila na pot gastronomije, še ni toliko razmišljala o tem, da bo prav embalaža tista, s katero bo dala pečat svojim čokoladnim stvaritvam. Elegantna, dovršenega dizajna in tudi kakovostna govori sama zase. »Kar dve leti smo potrebovali, da smo v sodelovanju z ljubljanskim oblikovalcem, Alešem Macurjem, in izdelovalcem embalaže, Primožem Traterjem, ustvarili embalažo z naslovom Iz jutra v večer,« razlaga Marinka Dobnik. Prepričana je, da je okus na prvem mestu, a navsezadnje kupci kupujejo predvsem z očmi. Embalažo zato prilagajajo zgodbi, ki se plete okoli izdelka. »Embalaža bonboniere Iz jutra v večer je zgodba čokolade od jutra do večera. Začnemo s kavnimi bonboni zjutraj, sredi dopoldneva se razvajamo s čokolado, po kosilu posežemo po digestivu s čokolado, zvečer ponudimo škatlico z zeliščnimi pralineji,« dodaja podjetna ustvarjalka iskanih slaščic.

Marinka Dobnik
Marinka Dobnik

Dodatki iz Italije in Francije

Kot še pojasnjuje, so rdeča nit embalaže tople barve, na primer rjava, bronasta in bež: »Oblikovalec želi vnesti svežino z belo barvo, jaz sem bolj za bež. Najnovejša bonboniera Iz jutra v večer bo spomladi tako zaživela v bolj svežih tonih. Našim kupcem sta všeč izvirnost in kombinacija barv.« Sicer prevladuje embalaža iz kartona in vrečke iz celofana za malo bolj skromne kupce. »Pri embalaži apeliram na pomočnika, da uporabljata materiale, prijazne naravi,« pravi Dobnikova in dodaja, da je embalaža slovenska, dodatki pa so v glavnem iz Italije in Francije. »Podstavke iz kartona, temno rjav papir, vrečke, celofan, papir za bonbone in pladnje kupujem v Italiji; vrečke, trakci, vrečke za torte in serviete za kavo so iz Carccasona iz Francije. Rada potujem in se obnašam vseevropsko.« Dodatno še razlaga, da predstavlja embalaža v ceni izdelka velik delež, v procesu proizvodnje pa njeno sestavljanje vzame tudi veliko časa. A prav vizualna všečnost in barvna prepričljivost embalaže dajeta čar njeni blagovni znamki oziroma nastajajoči verigi čokoladnih ateljejev. Izvrsten okus v premišljeno izbrani visokokakovostni embalaži.

S priznanjem v Ljubljani

Ime embalaže Iz jutra v večer je izbral dr. Janez Bogataj. Tudi Fige Prešernove, suhe fige v kremi, prekrite s črno ali mlečno čokolado, v spomin na največjega slovenskega pesnika Franceta Prešerna, in Frančeve čvešpe, suhe slive, napolnjene z orehom, prevlečene s kremo in čokolado, je priznani slovenski etnolog imenoval za primerno protokolarno, turistično darilo. Za embalažo Marinka Dobnik še ni bila nagrajena, je pa ponosna na priznanje in nagrado v kategoriji kavarn in slaščičarn v Ljubljani, ki ju je decembra letos podelil ljubljanski župan Zoran Jankovič.

»Čeprav je za zdaj na voljo le v trgovinah v Celju, v kavarni in prodajalni pod Maximarketom v Ljubljani in v Celovcu, je primerna za evropsko metropolo,« pravi radovedna, drzna in avanturistična podjetnica, ki ne mara povprečnosti. Odganja rutino, sledi srcu in se na vso moč trudi naučiti ljudi, ki jo obdajajo, da naj bo ključno vodilo pri ustvarjanju doseganje najvišje kakovosti.