Trg zapork | Dominic Cakebread |
Globalno povpraševanje po zaporkah je v letu 2009, navkljub številnim tržnim težavam, rastlo, čeprav po zmernejši stopnji kot leto poprej. Skupno povpraševanje je doseglo nekaj več kot tisoč bilijonov enot (vključno s pločevinkami). 1,8-odstotna stopnja rasti, ki jo je globalni trg zapork dosegel leta 2009, je le polovica tiste, ki jo trg v povprečju dosegal vse od leta 2002 naprej.

Kljub temu pozitivna rast v zelo težkih tržnih razmerah dokazuje trdoživost tega tržnega segmenta, zlasti na račun velike ekspanzije azijskega trga (7,1% rast), pa tudi južnoameriškega (2,5% rast). Kitajska, Indija in Brazilija so bili nedvomno vlečni konji tržne rasti. Prav nasprotno pa je povpraševanje po zaporkah v Vzhodni Evropi padlo za 5,5%. Upad, sicer manjši, so zabeležili trgi Zahodne Evrope  (0,2%) in ZDA (1,7%).
Azija ostaja regija z najvišjim povpraševanjem, saj je leta 2009 predstavljala kar 34 %  globalnega trga zapork za pijače, sledi ji Evropa s 25,2 %, Severna Amerika s 24, 1 % in Latinska Amerika s 14,7 %.

Trg energijske pijače in vode se je upehal
Največjo rast so lani dosegli mlečni napitki, negazirane pijače, ledeni čaji in tekoči jogurti. Znova se tu zrcali gibanje zlasti azijskih in južnoameriških trgov. Tudi druge kategorije pijač so beležile pozitivno rast, čeprav sta dva največja favorita iz prejšnjih let – energijske pijače in ustekleničena voda – dosegla zmerno 2,8% rast. Nižja stopnja rasti vode v embalaži kaže višji odstotek uporabe vode iz pipe kot v prejšnjih letih.

Pivo ostaja na prestolu
Tri kategorije pijač pomenijo skoraj tri četrtine trga zapork za pijače. Pivo pomeni največji segment z 31% tržnim deležem (315,6 biljarde enot zapork), sledijo mu gazirane pijače  s 25,1 % (255,3 biljarde enot) in pakirana voda s 15,9 % (161,4 biljarde enot).

Plastične zaporke pridobivajo tržni delež
Standardne plastične navojne zaporke predstavljajo 35,7 % vse zapork za pijače po svetu in kronske zaporke iz jeklene pločevine (25,4 %). Plastika zavzema 44,3 % globalnega tržnega deleža zapork za pijače v letu 2009, kar je že zmeraj manj kot zaporke iz kovinskih materialov (55,7 %). Če iz trga pijače izvzamemo pločevinke, je razmerje med plastiko in kovino ravno obraten. Plastika v tem primeru pomeni 58,7% tržni delež, ki iz leta v leto narašča.
S tehnološkim napredkom plastične zaporke še nadalje izrivajo kovinske zaporke za stekleno embalažo, saj potrošnik povprašuje po embalaži, ki je praktična, funkcionalna in ima dodano vrednost. Tako gredo zaporke v industriji pijač čedalje bolj v smeri zapork iz polimerov.