Analiza trga pokrovčkov in zapork
Posebnost trga pokrovčkov in zapork je v tem, da vključuje široko paleto materialov: od najbolj tradicionalnih, kot je pluta, do najsodobnejših polimerov. Ta segment je zelo inovativen, saj je bistveni trend njegovega razvoja interaktivnost embalaže. Enostavnost uporabe je lahko zelo pomemben kriterij izbire embalaže za potrošnika. Po drugi strani pa imajo lahko pokrovčki in zaporke pomemben delež pri dodani vrednosti embalaže in pri rasti tržnega deleža določene embalaže, kot dokazujeta razpršilna črpalka in športni pokrovčki.

PokrovčekNajpomembnejši trendi razvoja na trgu pokrovčkov jasno odslikajo značilnosti ključnih potrošniških trgov, s katerimi so povezani. Medtem ko se trg pijač v razvitih ekonomijah usmerja k športu, zdravju in posebnim nišam, se industrija pokrovčkov iz osnovnih formatov razvija v bolj estetske in funkcionalne variante, kot so: »twist cups«, pokrovčki iz folije in t.i. »ring-pulls«. Embalaža, ki se lahko ponovno zatesni oziroma zapre, je zelo uspešna v industriji prehrane in se uporablja v različnih materialih in oblikah.
Industrija lepote in osebne nege daje tradicionalno velik poudarek dodani vrednosti embalaže, pokrovček pa je pri tem pogosto središče, pa naj gre za uporabo (nanos) izdelka na nov oziroma potrošniku bolj uporaben način, za privlačnejšo obliko, za uporabo manj videnih materialov ali pa materialov, ki so tradicionalni, vendar s pridihom nostalgije (na primer pluta ali steklo).

4,7% letna tržna rast
V najnovejši raziskavi trga pokrovčkov in zapork, ki jo je izdala Freedonia, so podani ključni trendi na tem segmentu trga. Analiza napoveduje, da bo svetovno povpraševanje po pokrovčkih in zaporkah do leta 2011 raslo z letno stopnjo 4,7%, kar pomeni, da bo tega leta doseglo promet 32 milijard ameriških dolarjev. Rast bo zlasti poganjala plastična embalaža s pokrovčki, ki na trgu spodriva tradicionalne embalaže brez pokrov-čkov, kot so plastične mehke blazinice ali aseptične kartonske embalaže za pijače. Rast prodaje je spodbujala sprememba v produktnem spletu, ki je naklonjen embalažam, ki imajo pokrovčke z višjo dodano vrednostjo. Te embalaže nudijo izdelkom boljšo zaščito, so enostavnejše za uporabo in so privlačnejše na prodajni polici.

Med pijačami največja rast vode
Industrija pijač bo še naprej glavni kupec pokrovčkov in zapork, saj naj bi do leta 2011 imela skoraj 65-odstotni tržni delež. Znotraj industrije pijač se pričakuje največja rast v sektorju polnjenja vode, sledita mu segment športnih pijač in mlečnih pijač z različnimi okusi.

tabelaRast v Zahodni Evropi počasnejša
Prodaja pokrovčkov in zapork v Zahodni Evropi naj bi po količini do leta 2011 rastla z letno stopnjo 1,4%, ko naj bi dosegla 273 milijard enot, po vrednosti pa po letni stopnji 2,6%, ko naj bi dosegla 9,2 milijarde ameriških dolarjev. To pomeni, da bo po napovedih rast precej nižja od svetovnega povprečja, kar gre pripisati dozorelosti trga. Na evropskem in drugih zrelih trgih bo ključni dejavnik rasti segmenta pokrovčkov in zapork višja dodana vrednost izdelka oziroma embalaže, in sicer v vseh industrijah, pa naj gre za športne pokrovčke »push-pull«, razpršilce na področju osebne kozmetike, nove kovinske pokrovčke, ki zamenjujejo drage pokrovčke iz stekla in keramike ipd.
Raziskava je pokazala, da trg dobro sprejema inovacije, ki pomenijo izboljšave na področju vodotesnosti, ki izboljšujejo varnost otrok in ki pomenijo lažjo uporabo izdelkov s strani starejših kupcev.

4,1% letna rast v Vzhodni Evropi
Tudi trgi novejših članic EU in Rusije zelo dobro sprejemajo inovativne pokrovčke in zaporke v sinergiji z novimi oblikami in materiali embalaže. Kljub temu Freedonia napoveduje, da bo letna rast v Vzhodni Evropi 4,1%, torej nekaj pod svetovnim povprečjem, kar pomeni 110 milijard enot leta 2011 oziroma 1,2 milijarde ameriških dolarjev. Ključni faktor rasti bo domača potrošnja netrajnih dobrin, omejitveni faktor pa je upad prebivalcev.

Največji porast plastike, dobri obeti kovinskim pokrovčkom
Med materiali poznavalci napovedujejo nadaljnjo najhitrejšo rast plastike zaradi široke uporabnosti in cenovne konkurenčnosti. Po drugi strani bodo kovinski pokrovčki, ki so v zadnjem desetletju izgubili precejšen tržni delež, stabilizirali svoj položaj v Zahodni Evropi, zlasti v segmentu t.i. premium embalaže. V Vzhodni Evropi pa je prihodnost kovinskih pokrovčkov precej svetlejša, kar je najbolj presenetljiva ugotovitev te raziskave. Kaže namreč, da se bo na tem segmentu v prihodnjih letih nadaljevala velika rast, ki jo kovinski pokrovčki v Vzhodni Evropi beležijo vse od leta 1996, in naj bi leta 2016 po količini prehiteli Zahodno Evropo. Kovinski pokrovčki ostajajo v močni povezavi zlasti z alkoholnimi pijačami, kjer imajo pri segmentu vin velik tržni delež.