Živilska podjetja že vrsto let udejanjajo sektorske zaveze odgovornosti, saj se zavedajo svoje odgovornosti do potrošnika in z aktivnostmi na področju informiranja, oglaševanja, odgovornega obnašanja v šolah in izboljšanja hranilne sestave svojih živil skušajo doprinesti k spremembam prehranjevalnih navad. Proizvajalci brezalkoholnih pijač so od leta 2015 omejili oglaševanje brezalkoholnih pijač otrokom. Povečali so ponudbo izdelkov z energijsko vrednostjo, nižjo od 34 kcal/100 ml, in sicer za 21 %, in znižali energijski iznos brezalkoholnih pijač za 9 %. Od leta 2020 so podjetja pod okriljem dodatne zaveze odgovornosti znižala vsebnost sladkorja v brezalkoholnih pijačah za 6 %. Podjetja iz sektorja mlekarstva so od leta 2017 znižala vsebnost dodanih sladkorjev v mlečnih izdelkih za 5,7 % in obenem razširila ponudbo svojih izdelkov, predvsem tistih z manj ali brez dodanih sladkorjev. V letu 2022 je bilo tako na slovenski trg danih 61 % mlečnih izdelkov izboljšane hranilne sestave, od tega jih je bilo 41 % z manj ali brez dodanih sladkorjev. Podjetja iz pekarskega sektorja so od leta 2019 znižala vsebnost dodane soli v kruhu za 4 %. Poleg tega pa s širjenjem ponudbe pekovskih izdelkov z dodanimi polnozrnatimi sestavinami potrošnikom ponujajo širši nabor tovrstnih izdelkov.

GZS – Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij
www.gzs.si/zkzp