Zeleni krog se oži

Praktično ni področja v celotni embalažni verigi, ki ne bi bilo pod drobnogledom okoljskega očesa. Če je še nedolgo tega ta drobnogled premogel le grobe obrise, se sedaj iz meseca v mesec slika bistri. Okoljska odgovornost podjetij ni več zgolj marketinški nagovor za večjo prodajo, takšno ravnanje je vse bolj jasno zakonsko opredeljeno, torej zapovedano. S sankcijami. Številne zakonodajne luknje oziroma uredbe se počasi redčijo.

Ta drobnogled ni več zadovoljen, da imamo nekaj shem, na primer za ravnanje z odpadno embalažo, za odpadno električno in elektronsko opremo …, pač pa od njih pričakuje natančne rezultate. Če jih ni oziroma če rezultati ne ustrezajo zahtevam, kakor opozarja ZEOS, zahteva pojasnila. Hkrati narekuje, da se področja, ki ostajajo neurejena – na primer področje odpadnih sveč, kjer smo v Sloveniji po količinah evropski prvaki, pospešeno urejujejo. Pri tem je ključna ozaveščenost strokovne in laične javnosti. Drobnogled se mora tudi v prihodnje ostriti, sicer pravega napredka ne bo več, odprta področja pa so še številna.

EOL tudi v tej, sicer jubilejni – 40. številki, v skladu s svojim poslanstvom osvetljuje več aktualnih tem. Med drugim tudi to, kako snovi v embalaži lahko škodljivo vplivajo na človekovo zdravje. Pred tem si marsikdo namerno ali nenamerno zatiska oči.

In da ne pozabimo. Dobro je, da vidimo probleme oziroma izzive. Prav pa je, da vidimo embalažo tudi v prijazni luči. Embalaža je nekaj lepega, sporočilnega, zlasti če gre za darilno embalažo.

Jože Volfand,

glavni urednik


Med darilno in prodajno embalažo

Direktive o škodljivih snoveh v embalaži so – in?

Eni za nalepko, drugi za opozorilni »semafor«


Revijo si lahko v .pdf formatu prenesete tukaj.