Skoraj devet od desetih podjetij meni, da je trajnostni razvoj priložnost za ustvarjanje vrednosti, ki naj bi prinesla koristi, vključno z večjo dobičkonosnostjo, rastjo prihodkov in izboljšanjem stroškov kapitala, je pokazala nova raziskava, ki jo je objavila družba Morgan Stanley.

Ta je tudi ugotovila, da so podjetja vse bolj spretna pri količinski opredelitvi donosnosti naložb v trajnostni razvoj, kar omogoča boljše primerjave z drugimi prednostnimi nalogami pri dodeljevanju kapitala, poroča portal ESG Today.

Za poročilo je Družba Morgan Stanley anketirala vodstvene delavce v več kot 330 podjetjih s prihodki nad 100 milijonov dolarjev v Severni Ameriki, Evropi in azijsko-pacifiški regiji (APAC), ki zastopajo širok nabor panog.

88 % vprašanih je poročalo, da trajnost vpliva na ustvarjanje vrednosti na dolgoročno strategijo njihovih podjetij, kar je za 3 odstotne točke več kot lani, od tega jih 53 % na trajnost gleda predvsem kot na ustvarjanje vrednosti, 35 % pa kot na kombinacijo ustvarjanja vrednosti in obvladovanja tveganj.

Poleg tega je raziskava pokazala, da so podjetja vse bolj prepričana o svojem trajnostnem napredku, saj je 65 % vodstvenih delavcev trajnostno strategijo svojih podjetij označilo kot strategijo, ki izpolnjuje ali presega pričakovanja, medtem ko jih je lani bilo le 59 %.

Ovire in priložnosti za trajnostni razvoj

Na vrhu seznama največjih ovir na svetovni ravni se je ponovno znašla „visoka raven potrebnih naložb“, ki jo je 24 % vprašanih navedlo kot tretjo največjo oviro, sledi pa ji politična nestabilnost ali negotovost (17 %). Pomembno je, da so severnoameriški vlagatelji veliko pogosteje kot njihovi svetovni kolegi izbrali „politično nestanovitnost ali negotovost“ kot oviro za trajnostni razvoj.

Med dejavniki, ki spodbujajo trajnostni razvoj, so tehnološki napredek (33 %), ki mu tesno sledita ugodno gospodarsko in poslovno okolje (32 %) ter naraščajoče povpraševanje strank (28 %).

Ker vodstveni delavci na trajnost vedno bolj gledajo kot na priložnost za ustvarjanje vrednosti, je raziskava pokazala tudi vse večje zavedanje o tveganju. Po podatkih iz poročila je 57 % vodstvenih delavcev poročalo, da so njihova podjetja v zadnjih 12 mesecih doživela dogodke, povezane s podnebjem, ki so vplivali na poslovanje, pri čemer je bilo to najbolj verjetno pri anketirancih z območja APAC, in sicer 73 %. Med najpogosteje omenjenimi dogodki je bila ekstremna vročina pri 55 % anketirancev, sledili so ekstremno vreme ali nevihte pri 53 % ter gozdni požari ali dim pri 36 % anketirancev.

Posebni poslovni vplivi, povezani s podnebjem, ki so se pojavili v zadnjih 12 mesecih, so v 54 % primerov vključevali višje stroške poslovanja, v 40 % motnje pri delu in v 39 % izgubo prihodkov zaradi prekinitve poslovanja ali izpadov dobavne verige.

Pomembno je, da 60 % vprašanih pričakuje negativne vplive fizičnih podnebnih tveganj v naslednjih petih letih, več kot dve tretjini vprašanih pa pričakuje, da bodo na njihova podjetja vplivala tudi tveganja podnebnega prehoda.

Celotno poročilo je dostopno tukaj.