Unileverjev globalni trajnostni oddelek se vsakodnevno sooča z valom zahtev po podatkih. Stranke pričakujejo številke o emisijah za poročanje o posrednih vplivih (Scope 3), medtem ko notranje ekipe potrebujejo trajnostne metrike za pripravo ponudb. Poleg manjših vprašanj pa približno enkrat tedensko prispe zahteven obrazec z več zavihki in več kot sto vprašanji, poroča Trellis.

Članica ekipe Francesca Kennedy Wallbank se je letos vprašala, ali bi lahko umetna inteligenca pomagala razbremeniti ekipe tega ponavljajočega se in časovno potratnega dela. S pomočjo Unileverjevih internih strokovnjakov za AI je v Microsoft Copilot Studio naložila »bazo znanja« – skrbno izbrane trajnostne dokumente in poročila, ki vsebujejo odgovore na najpogostejša vprašanja.

Na podlagi teh podatkov je začela trenirati novi AI-klepetalnik: zastavljala mu je vprašanja, preverjala odgovore skupaj s sodelavci in povratne informacije predajala AI-ekipi, ki je model postopoma izpopolnjevala. Tako so hitro prepoznali vrzeli. Ena izmed njih je bila povezana z evropsko uredbo o proizvodi brez krčenja gozdov (EUDR), zato so k sodelovanju povabili ekipo za regulativo in pridobljene informacije dodali v bazo znanja.

Klepetalnik že v uporabljajo

Pred približno mesecem dni je orodje postalo dostopno zaposlenim po celotnem podjetju. Namesto iskanja prave ekipe ali prave Excelove datoteke lahko zaposleni zdaj do informacij pridejo takoj in dobijo jasne naslednje korake, ki jih morajo izvesti.

Poleg prihranka časa klepetalnik omogoča tudi dostop do več podatkov, kot je bilo prej praktično izvedljivo, kar krepi prodajne ponudbe, v katerih je trajnost ključni kriterij.

Za razliko od javno dostopnih AI-sistemov, kot sta ChatGPT ali Claude, Unileverjev klepetalnik ne išče informacij zunaj svoje baze znanja, ki trenutno vsebuje okoli 25 dokumentov.

AI kot podpora, ne zamenjava

Čeprav AI že vpliva na zaposlovanje v nekaterih poklicih, Wallbank poudarja, da namen njihovega orodja ni nadomestitev zaposlenih. »Gre za podporo ekipam – za to, da pridobijo čas za naloge, ki ustvarjajo višjo vrednost in se jih prej niso mogli lotiti.«

V prihodnosti si želi še več avtomatizacije. Eden od naslednjih korakov je vzpostavitev centralnega podatkovnega repozitorija, do katerega bi lahko dostopali tudi kupci, brez potrebe po dodatnih zahtevkih. Še dlje pa sega vizija skupnega industrijskega pristopa.