Pogajalci predsedstva Sveta in Evropskega parlamenta so v začetku marca dosegli začasni dogovor o reformi enotnega evropskega neba. Cilj reforme je izboljšati uspešnost, organizacijo in upravljanje evropskega zračnega prostora ter zagotavljanje navigacijskih služb zračnega prometa, da bi povečali zmogljivost, znižali stroške in povečali prilagodljivost sistema, hkrati pa poskušali zmanjšati vpliv letalstva na okolje in podnebje. Sveženj sestavljajo spremenjeni predlog za prenovitev uredbe o enotnem evropskem nebu (SES 2+) in za predlog uredbe o spremembi temeljne uredbe o Agenciji EU za varnost v letalstvu (EASA).
Država članica imenuje nacionalni nadzorni organ za ocenjevanje skladnosti izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa z gospodarskimi zahtevami, kot sta finančna vzdržnost in organizacijska struktura, v sodelovanju s pristojnim nacionalnim organom, zadolženim za certificiranje izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa. Izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa in nacionalni nadzorni organ so lahko del iste organizacije, če so funkcionalno ločeni in izpolnjujejo zahteve glede neodvisnosti. Države članice bodo lahko tudi združile funkcije ekonomskega nadzora in nadzora varnosti v istem upravnem subjektu. Ta rešitev zmanjšuje upravno breme in je bližje obstoječim organizacijskim modelom. Države članice se lahko odločijo, da bo opravljanje nekaterih storitev navigacijskih služb zračnega prometa dostopno pod tržnimi pogoji. Nacionalni nadzorni organi in Komisija bodo skupaj ocenjevali uspešnost navigacijskih služb zračnega prometa v skladu z načeloma subsidiarnosti in sorazmernosti. Komisiji pri tem procesu pomaga organ za oceno uspešnosti, ki ima svetovalno vlogo. Organ za oceno uspešnosti je ustanovljen kot stabilen in stalen subjekt in se bo financiral iz proračuna EU. Uvedeno bo obvezno prilagajanje pristojbin na rutah, da bi uporabnike zračnega prostora spodbudili k podpiranju izboljšav podnebne in okoljske uspešnosti – kot je uporaba razpoložljivih poti letenja z najučinkovitejšo porabo goriva ali večja uporaba alternativnih čistih pogonskih tehnologij –, potem ko bo analiza stroškov in koristi pokazala, da je takšno prilagajanje izvedljivo in prinaša dodano vrednost. Začasni sporazum tudi krepi vidik omrežja z dodajanjem novih funkcij omrežja in dodelitvijo novih, jasno razmejenih nalog Eurocontrolu, ki je sedanji upravljavec omrežja, da bi lahko bolje prispeval k trajnostni in učinkoviti uporabi zračnega prostora.
Začasni dogovor morata odobriti Svet in Evropski parlament. Kar zadeva Svet, namerava belgijsko predsedstvo besedilo čim prej predložiti v potrditev predstavnikom in predstavnicam držav članic EU (Coreperju). Osnutki zakonodajnih aktov bodo po odobritvi predloženi v pravnolingvistični pregled, nato jih bosta sozakonodajalca uradno sprejela in bodo objavljeni v Uradnem listu EU, veljati pa bodo začeli 20 dni po objavi.

Vir: Svet Evropske unije