Trajnostni bombaž, ki porabi manj vode in kemikalij ter je prijaznejši do okolja in kmetov, se zaradi naraščajoče uporabe sintetičnih materialov – predvsem poliestrov – vse bolj umika iz mode. To je pokazalo poročilo Cotton Ranking 2025, ki sta ga objavila nizozemska organizacija Solidaridad in avstralska Good On You, poroča portal Trellis.
Glavne ugotovitve kažejo, da je delež bombaža v svetovni tekstilni industriji padel na 19 %, medtem ko sintetike (predvsem poliester) predstavljajo že 59 % vseh vlaken. Le malo blagovnih znamk kupuje bombaž s certificiranimi trajnostnimi praksami, številne pa sploh ne uporabljajo bombaža. Veliki igralci, kot je Shein, temeljijo skoraj izključno na sintetičnih vlaknih in močno vplivajo na celoten trg.
Čeprav nekatere znamke (npr. Adidas, Puma, Levi’s) uporabljajo certificiran bombaž, ta običajno predstavlja le majhen del njihove celotne uporabe vlaken.
Poročilo opozarja tudi na pomanjkanje transparentnosti: le 29 od 100 podjetij razkrije, koliko bombaža uporabljajo in le 35 jih navaja, katere certifikate pri tem upoštevajo.