V farmacevtski in biotehnološki industriji postaja embalaža strateški del celotnega procesa razvoja in dostave zdravil.
Z vse večjim povpraševanjem po farmacevtskih storitvah raste tudi potreba po specializirani embalaži, ki mora biti hkrati skladna z zahtevnimi regulativami ter prilagojena hitro spreminjajočim se tržnim zahtevam. Za pogodbene razvojne in proizvodne organizacije (CDMO) predstavlja ponujanje zanesljivih, skladnih in inovativnih rešitev na področju embalaže pomembno konkurenčno prednost, poroča Packaging Gateway.
Takšne storitve so še posebej privlačne za manjša in hitro rastoča farmacevtska podjetja, ki iščejo prilagodljive in stroškovno učinkovite rešitve brez potrebe po lastni infrastrukturi.
Strateška vloga embalaže
Embalaža je postala ključna že v najzgodnejših fazah razvoja zdravil. CDMO podjetja sodelujejo pri oblikovanju embalaže že med kliničnimi študijami, kjer skrbijo za varno označevanje, skladnost z regulativo ter prijaznost do uporabnikov, tako pacientov kot zdravstvenega osebja.
Vrsta izbrane embalaže lahko vpliva na stabilnost zdravila, rok uporabnosti, enostavnost uporabe in skladnost pacientov z režimom zdravljenja. V ospredje prihajajo rešitve, kot so embalaža, odporna na odpiranje s strani otrok, indikatorji poseganja in temperaturno nadzorovana embalaža.
Povečuje se tudi poudarek na t. i. pacientu prijazni embalaži – na primer prednapolnjene injekcijske brizge in embalaža, ki jo lažje uporabljajo starejši. Cilj je izboljšati izkušnjo bolnika in s tem povečati uspešnost zdravljenja.
Skladnost in zagotavljanje kakovosti
Skladnost z regulativo predstavlja enega največjih izzivov. Embalaža mora izpolnjevati stroge smernice regulatorjev, kar zahteva celovite sisteme za kakovost, sledljivost in dokumentacijo.
CDMO podjetja vlagajo v validacijske postopke, čiste prostore in usposobljeno osebje. Sodobni pristopi vključujejo tehnologijo za označevanje posameznih enot z edinstveno kodo, kar zagotavlja sledljivost in zaščito pred ponaredki.
Trajnost in inovacije
Okoljski vidiki vse bolj vplivajo na oblikovanje embalaže. CDMO podjetja iščejo načine za zmanjšanje uporabe plastike, uvajajo reciklirane ali biorazgradljive materiale in optimizirajo embalažo za zmanjšanje odpadkov.
Med nove pristope sodijo embalaža iz papirnih materialov, enotna (mono-materialna) plastika in vračljive transportne embalaže za klinične preskušanja. Poleg trajnosti pa vse več pozornosti dobiva tudi digitalizacija embalaže – z vgrajenimi senzorji, QR kodami ali temperaturnimi indikatorji.
Embalaža, ki jo ponujajo CDMO podjetja, danes pokriva vse faze – od kliničnih študij do komercialne dobave. Postaja strateška storitev, ki podpira varno, skladno in učinkovito dostavo zdravil.
V prihodnje bo strokovno znanje na področju embalaže ključno za uspeh CDMO podjetij. Tista, ki bodo znala ponuditi prilagojene, zanesljive in trajnostno naravnane rešitve, bodo imela pomembno vlogo pri razvoju naslednje generacije zdravil – z dolgoročnimi koristmi tako za industrijo kot za bolnike.