Nemška vlada se je odločila, da bo Evropsko unijo pozvala k omilitvi že dogovorjenega roka za prepoved registracije novih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem po letu 2035, poroča Clean Energy Wire.

Kot razlog navaja nevarnost izgube delovnih mest in zmanjšanje konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije. Okoljske organizacije ob tem opozarjajo, da bo takšna odločitev upočasnila prehod v elektromobilnost, ogrozila podnebne cilje ter evropske proizvajalce izpostavila še močnejši konkurenci kitajskih znamk.

Nemčija želi, da EU ponovno odpre uredbo o mejah emisij voznih parkov in razmisli o možnosti, da bi tudi po letu 2035 dovolila registracijo “visoko učinkovitih” motorjev z notranjim izgorevanjem ter priključnih hibridov.

Kancler Friedrich Merz je poudaril, da načrtovani popolni umik motorjev z notranjim izgorevanjem ogroža temelje nemške avtomobilske industrije. Po njegovih besedah bi morebitne prilagoditve morale omogočiti tehnološko odprtost, ohranjanje delovnih mest in hkrati dosego emisijskih ciljev. Gre za vprašanje, ki bo ključno vplivalo na prihajajoči sveženj evropskih zakonodajnih predlogov za avtomobilski sektor, ki naj bi bil predstavljen 10. decembra. Nemško združenje avtomobilske industrije (VDA) je sicer že pred časom pozvalo k mehčanju prepovedi.