V začetku novembra se je začenja nacionalna kampanja “Nasvet za lep svet!”, s katero želi Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo prebivalce spodbuditi k pametnejši, odgovorni in bolj trajnostni potrošnji.
Kampanja poudarja, da trajnost ni odrekanje, temveč nova oblika udobja – tista, ki koristi človeku, skupnosti in okolju. Kampanjo so odprli na Čopovi ulici v Ljubljani, kjer je bila postavljena instalacija “Obešalnik zgodb”. Instalacija v središču Ljubljane je spremenila vsakdanjo nakupovalno ulico v prostor razmisleka o vrednosti stvari. Ta simbolična postavitev oblačil, ki nosijo zgodbe svojih lastnikov, opozarja na problem prekomerne potrošnje ter spodbuja k ponovni uporabi, popravilom in bolj premišljenim nakupom.
Nosilec kampanje je Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, ki jo na podlagi javnega razpisa izvaja komunikacijska agencija v sodelovanju s ključnimi partnerji. Glavni cilj kampanje je spremeniti vedenje potrošnikov, pri čemer se osredotoča na osebne koristi trajnostnih odločitev – finančne, časovne in čustvene. Kampanja “Nasvet za lep svet!” je zasnovana kot vključujoča komunikacijska pobuda, ki namesto moraliziranja ponuja konkretne nasvete za odgovorno ravnanje s stvarmi. S sporočilom, da “imeti manj pomeni imeti več” – več prostora, več kakovosti in več miru v življenju – nagovarja posameznike k premiku iz kulture količine v kulturo kakovosti. Spodbuja podaljševanje življenjske dobe izdelkov, zmanjševanje odpadkov ter podporo popravilom in ponovni uporabi.
Kampanja je bila načrtovana tudi na podlagi rezultatov predhodne analize slovenskega potrošniškega okolja z namenom preveriti prekomerno potrošnjo prebivalcev Slovenije v izbranih kategorijah in preveriti ključne vplive na prekomerno potrošnjo. Po uradnih podatkih za pretekla leta namreč posameznik v Sloveniji v povprečju zavrže kar 12,3 kg oblačil na leto.
Raziskava potrošnih navad je pokazala, da Slovenci načeloma verjamemo v svoj vpliv na okolje – a se pri nakupih še vedno pogosto odločamo impulzivno. Prav zato kampanja prihaja v trenutku, ko želimo ta razkorak med prepričanjem in dejanjem spremeniti. Kampanja bo trajala do marca 2026.