Po najnovejšem poročilu okoljske organizacije Greenpeace so vlakovna potovanja na večini evropskih prog še vedno dražja od letalskih.
Organizacija je analizirala cene enosmernih vozovnic na 142 domačih in čezmejnih progah, krajših od 1.500 kilometrov, v 31 evropskih državah. Ugotovili so, da je letalska vozovnica cenejša od železniške na 54 odstotkih povezav.
Razlike v cenah so najbolj izrazite na čezmejnih povezavah. Medtem ko so vlaki cenejši na 70 odstotkih od 33 pregledanih domačih prog, to velja le za 39 odstotkov od 109 mednarodnih povezav. V Franciji, Španiji in Združenem kraljestvu so bili vlaki dražji od letal na kar 95 odstotkih čezmejnih poti.
V posameznih primerih, kot so povezave med Kölnom in Manchestrom ali Barcelono in Londonom, je bila vozovnica za vlak tudi do 26-krat dražja od letalske.
Na relacijah, ki vključujejo Nemčijo, so letalske povezave z zahodnoevropskimi destinacijami večinoma cenejše, medtem ko so železniške vozovnice na poteh proti Poljski, Češki, Avstriji in Belgiji skoraj vedno ugodnejše.
Greenpeace za cenovna nesorazmerja krivi davčne privilegije za letalski promet – letalsko gorivo je v celotni EU oproščeno davka, medtem ko mednarodne letalske vozovnice niso obdavčene z DDV. Po drugi strani pa so železniški prevozniki obremenjeni z visokimi pristojbinami za uporabo prog ter davki na elektriko in energijo.
Organizacija vseeno ugotavlja »majhen žarek upanja« – razlike v cenah so se v zadnjih dveh letih nekoliko zmanjšale. Medtem ko je bilo v letu 2023 vlak dražji na 73 odstotkih od 111 analiziranih povezav, se je ta delež letos znižal, saj so vlaki zdaj cenejši na 41 odstotkih teh prog.