Električna vozila (EV) dosegajo nov rekord: skoraj četrtina vseh novih osebnih vozil na svetu je zdaj električnih.
Vendar pa poročilo Mednarodnega sveta za čisti transport (ICCT) razkriva vse večje razlike med državami z ambicioznimi politikami in tistimi, ki zaostajajo – s tveganjem izgube konkurenčne prednosti.
Po poročilu ICCT je bilo v prvi polovici leta 2025 prodanih več kot 9 milijonov EV, kar predstavlja 23 % vseh novih lahkih osebnih vozil po svetu. To je pomemben skok z 19 % za celotno leto 2024, kar potrjuje pospešeno globalno preusmeritev v čisto mobilnost.
Kitajska ostaja vodilna sila z 5,4 milijona prodanimi EV (47 % vseh novih vozil v državi) in 72 % svetovne proizvodnje EV. Njeni uspehi temeljijo na dolgoročni, usklajeni državni strategiji.
Nasprotno pa ZDA beležijo padanje tako prodaje kot proizvodnje. Tržni delež EV je padel z 10 % (2024 H1) na 9 % (2025 H1), proizvodni delež pa z 8 % na 5 %.
Evropa napreduje, novi trgi prihajajo
Evropa ohranja stabilno rast z 23 % tržnim deležem (v primerjavi z 20 % v 2024) in 15 % svetovne proizvodnje EV. Ta napredek temelji na jasnih ciljih, CO₂ standardih in obveznostih proizvajalcev.
Medtem pa v ospredje vstopajo tudi novi trgi, kot so Vietnam, Turčija in Tajska, ki s progresivnimi politikami hitro gradijo svojo vlogo v globalni dobavni verigi čiste mobilnosti.
📈 Pomen politik: kdo bo ujel priložnost?
ICCT opozarja, da uspeh v prehodu na električno mobilnost ni naključen – temelji na:
-
jasnih nacionalnih ciljih,
-
dosledni podpori industriji,
-
spodbudah za potrošnike in
-
usklajenih okoljskih standardih.
Države brez vizije lahko hitro zaostanejo, medtem ko proaktivne ekonomije krepijo svojo vlogo v naslednji fazi avtomobilske industrije.