Države članice Evropske unije razmišljajo o 10-letnem zamiku pri uvedbi davkov na letalna in ladijska goriva, da bi lažje sprejele dolgo odlašano reformo energetske obdavčitve, kaže osnutek dokumenta, ki ga je pridobil Reuters.
Evropska komisija je leta 2021 predlagala prenovo pravil o obdavčitvi energentov, s ciljem uskladitve s podnebnimi cilji. Predlog vključuje postopno uvedbo davkov na goriva, ki povzročajo emisije CO₂ pri letih in pomorskem prometu znotraj EU. Ta goriva trenutno niso obdavčena na ravni EU.
Ker so države članice temu predlogu nasprotovale, zdaj razmišljajo o 10-letnem prehodnem obdobju, v katerem bi letalska in ladijska goriva ostala oproščena EU davkov.
Davčna oprostitev naj bi veljala do leta 2035, razen za zasebna letala do 19 sedežev in zasebna plovila za rekreacijo, ki bi bila lahko obdavčena že prej.
Namen oprostitve je, kot piše v dokumentu, ohraniti konkurenčni položaj podjetij v EU.
Za druge energente, kot sta elektrika ali bencin za avtomobile, že veljajo minimalni davki na ravni EU. Okoljske organizacije že dolgo pozivajo k obdavčitvi tudi najbolj onesnažujočih goriv, kot so tista za letala in ladje.
Toda spremembe davčne politike v EU so zelo zahtevne, ker zahtevajo soglasje vseh držav članic.