Na mednarodni dan Zemlje, 22. aprila 2024, je znamka Laško s podporo Planinske zveze Slovenije in pridruženih partnerjev napovedala projekt, ki presega meje klasičnih trajnostnih okoljskih akcij – ter ga to jesen tudi uresničila.
Osrednja ideja je preprosta, a izjemno močna: iz odpadnih pločevink ustvariti nekaj trajnega. V poletnih mesecih leta 2024 so planinci in obiskovalci gora na 14 izhodiščih po Sloveniji zbrali več kot 117.000 odpadnih pločevink, ki so jih partnerji projekta Bivak za bele vrhove – Slopak, Talum, Impol in Kolektor KOV – s skupnimi močmi predelali v material za gradnjo prvega gorskega bivaka iz recikliranega aluminija. Svoj prostor je dobil tik nad krnico Za Akom, v osrčju Martuljških gora.
»Novi bivak ni le arhitekturni dosežek, temveč simbol sodelovanja, odgovornosti in skrbi za Zlatorogovo kraljestvo, ki že dve stoletji predstavlja srce naše blagovne znamke,« pravijo v Pivovarni Laško Union.
Komunikacijski obraz projekta je legendarni alpinist Viki Grošelj, ki v televizijskem oglasu pripoveduje zgodbo o spoštovanju do narave in skupnosti.
Celoten proces nastajanja pa je v seriji kratkih videov dokumentiral Ciril Komotar s svojo ekipo Atmosfercev.
V Pivovarni Laško Union pravijo, da s tovrstnimi trajnostnimi praksami puščajo pozitivne sledi in dokazujejo, da lahko ima gospodarstvo aktivno vlogo pri uresničevanju pobud za širšo družbeno dobrobit. Do leta 2027 načrtujejo, da bodo skupaj z obstoječimi partnerji postavili še dva takšna bivaka.