Druga Konferenca trajnostnega menedžmenta


CER je organiziral že drugo Konferenco trajnostnega menedžmenta, ki postaja več kot le dogodek, je trajnostni smerokaz, kjer se delijo mednarodne in slovenske izkušnje kako trajnost udejanjiti v praksi.


Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER, je izpostavila, da podnebna revolucija prinaša velike spremembe v gospodarstvu, zato morajo podjetja temeljito premisliti, kakšni izzivi in priložnosti se jim obetajo. »V CER z veseljem opažamo, da slovenska podjetja vseh velikosti prepoznavajo dodano vrednost, ki jo predstavlja uvajanje trajnosti. Podjetja dobivajo nov pogled na lastno poslovanje, proces uvajanja sprememb, medsektorsko povezovanje ter oblikovanje novih produktov in storitev,« je povzela.

Trajnost je sklop majhnih korakov, ki skupaj pripeljejo do boljše, bolj zelene in odgovornejše družbe, je svoj pogled na trajnost predstavil svetovno priznani marketinški aktivist Thomas Kolster.

»Ko se lotevamo trajnostne strategije, so najpomembnejši ljudje,« poudarja Saša Vidmar, Lidl Slovenija. V Novi KBM so se oblikovanja strategije lotili od vrha navzdol. »Če zaposleni vidijo, da predsednik uprave podpira in živi ESG, potem bodo to lažje sprejeli,« je prepričan Stefan Spiroski, Nova KBM. Da podjetja res delujejo trajnostno, je na prvem mestu odgovornost vodstva. »Ko vidijo, da s temi stvarmi mislimo resno, da smo tudi tehnično opremljeni, da rezultate dosežemo na zeleni način, je vpeljava trajnostnih konceptov enostavnejša,« poudarja Božo Černila, Trimo.

»Najuspešnejše blagovne znamke znajo odlično komunicirati, kaj ESG in trajnost zanje pravzaprav pomenita. Naj bo vaša komunikacija uporabna, naj ljudi nekaj nauči,« izpostavlja Thomas Kolster.

Pri uvajanju trajnosti, spremembah na področju procesov in produktov je pomemben dialog in sodelovanje med vsemi vpletenimi deležniki. Testiranje, postavljanje pametnih ciljev in načina vrednotenja, jasna komunikacija z dobavitelji in neprestano spremljanje in ocenjevanje napredka so ključne stvari za postopno, vendar uspešno uvajanje trajnosti,« izkušnje švedskega podjetja JM povzema Maria Sandell.

V Telekomu Slovenije, kjer so pred nekaj tedni sprejeli povsem novo trajnostno strategijo, so se za jasno komuniciranje z zaposlenimi poslužili tudi t.i. koncepta roadshow oziroma predstavitev na terenu, na katerih so zgodbo trajnosti – pomen zelenega prehoda, trajnostnega delovanja in vseh aktivnosti – uspešno predali svojim zaposlenim.

»Zavedati se moramo povezanosti in soodvisnosti med podjetij, deležniki in ljudmi, da bi uspešno reševali in naslavljali kompleksne izzive okrog nas. Sodelovanje bo v prihodnje še bolj pomembno kot sedaj. Tudi na način, kot ga še ne poznamo, za katerega do sedaj niti nismo vedeli, da ga potrebujemo,« opaža Christina Melander, Danish Design Center.

Povezovanje s konkurenčnimi podjetji iz celotne Evrope pa je Elan spodbudilo ocenjevanje Green Star, je povedala Anita Jerala Peterman, Elan. »Green star vprašalnik nam je dal zrcalno podobo, kje na področju trajnosti se nahajamo. Spoznali smo, da smo na določenih področjih premajhni, da bi lahko sami spreminjali stvari, sploh ko gre za preoblikovanje panoge zaradi podnebnih sprememb. Zato smo se začeli povezovati z drugimi proizvajalci v smučarski industriji. Trajnost ne pomeni tekmovanja, ampak skupno iskanje rešitev,« je poudarila.

»Povabite sodelavce, ki že imajo zanimanje in afiniteto do trajnostnih praks, da se vključijo v aktivnosti podjetja in tako postanejo ambasadorji trajnosti,« pojasnjuje Urška Ojsteršek, Petrol. Priložnost za prepoznavanje trajnostnih ambasadorjev v podjetjih se kaže predvsem med mlajšimi zaposlenimi. »V novi generaciji vidim potencial.« opaža Luka Lamut, Knauf Insulation.

Da bi uspešno korakali po poti trajnosti in zelenega prehoda ter pravočasno izpeljali potrebne spremembe na različnih ravneh gospodarstva, je torej potrebna kolektivna zavest in sodelovanje. Dogodki, kot je Konferenca trajnostnega menedžmenta, predstavljajo odlično priložnost za diskusijo in vzpostavljanje novih sodelovanj. Pozitivne trajnostne zgodbe, ki se v slovenskem gospodarstvu že odvijajo, pa prinašajo optimističen zagon.