Trg embalaže |
 
Med proizvajalci polietilenskih folij in vrečk si je ljutomersko podjetje Makoter v skoraj 40-letnem razvoju utrdilo položaj zanesljivega in kakovostnega dobavitelja plastične embalaže. Tudi in zlasti na tujih trgih, kamor izvozijo 70 % proizvodnje priznanim blagovnim znamkam. Tega ne bi dosegli brez stalnih vlaganj predvsem v opremo. Ne le v opremo, saj živahen trg embalaže od proizvajalcev zahteva prav pri plastični embalaži odgovore, kako prisluhniti okolju. Milica Makoter, ustanoviteljica družinskega podjetja, ki v povprečju zaposluje 130 ljudi, pravi, da bodo tudi v prihodnje upoštevali dolgoletno tradicijo v proizvodnem programu, torej pri proizvodnji polietilenskih vrečk in folij.
 
Milica Makoter

Milica Makoter

V vašem proizvodnem programu sta glavna proizvoda folije in vrečke. Ali se pri obsegu proizvodnje plastičnih vrečk poznajo ostrejše usmeritve glede njihove uporabe? Tudi trgovci se odločajo za spremembe v ponudbi plastičnih vrečk.

V skladu z naraščajočim poudarkom na trajnosti podjetje prilagaja proizvodnjo trenutnim zahtevam na trgu in področni zakonodaji. Ne glede na spremembe pa si prizadeva nadaljevati svojo tradicijo, torej proizvodnjo polietilenske embalaže. Osnovna dejavnost podjetja je že od ustanovitve bolj ali manj enaka. Spremenila se je le namembnost krovnega dela izdelkov. Po naložbah v novo tehnologijo in glede na stanje na trgu je plastične nosilne vrečke praktično nadomestila embalaža za industrijsko pakiranje, in sicer embalaža za papirni program, to so toaletni papir, robčki, kuhinjske krpe ipd., ter druga industrijska embalaža. Podjetje Makoter d.o.o. še vedno proizvaja plastične nosilne vrečke, vendar v zelo omejenem obsegu. Predstavljajo le manjši delež celotne proizvodnje. Velik del proizvodnje predstavlja tudi polietilenska folija za gradbene namene, strojno pakiranje in termo skrčljiva folija.

Za vaše podjetje so značilna stalna vlaganja v opremo – od barvnih tiskarskih strojev do novih strojev za izdelavo vrečk, a tudi v nove proizvoden prostore? Kakšne zahteve postavljajo pred vas kupci glede materialov?

Ves čas smo investirali, saj nenehno težimo k razvoju. Seznam naložb v zadnjih letih je dolg, ne le v opremo. S strankami sodelujemo pri izboljšavah izdelkov, pri zmanjšanju njihove debeline in pri manjši porabi količin materiala. Podjetje je prav tako pričelo s testiranjem možnosti uporabe t.i. »post-consumer waste«. Moram poudariti, da je pri takšnih inovacijah potrebno vključiti stranke, saj morajo njihove strojne zahteve in zmogljivosti sovpadati z morebitnimi spremembami.

Evropske usmeritve zahtevajo, da bo do leta 2030 vsa plastika reciklabilna. Kakšen razvojni izziv je to za proizvajalce?

Usmeritve o uporabi plastike in razvojne težnje h krožnemu gospodarstvu so izziv za vse. Naše podjetje se vedno bolj osredotoča k trajnosti in varstvu okolja. Zato stremimo k temu, da bi v svojo proizvodnjo v čim večjem obsegu vključili uporabo recikliranih materialov in investirali v stroje, ki ustvarjajo minimalni odpad.

Kakšno prihodnost napovedujete uporabi plastičnih embalažnih izdelkov v prihodnjem desetletju, saj je med vsemi embalažnimi materiali plastika deležna največ kritik?

Kot proizvajalec izdelkov iz plastike zastopamo stališče, da so plastični materiali v določenih panogah nenadomestljivi, saj so varni, higienski in priročni. Ni primerljivega materiala, ki bi zagotavljal primerljive koristi. Je pa res, da je to trenutno najbolj aktualna tematika. Mislim na to, kako plastika onesnažuje planet. A ob tem ne morem mimo dejstva, da krivde za onesnaževanje okolja ne moremo valiti le na njene proizvajalce. Ključno vlogo namreč odigrajo njeni končni uporabniki. Kako z njo ravnajo, kam jo odložijo in ali stremijo k večkratni uporabi, kadar je to mogoče.

Načrti?

Predvsem si prizadevamo, da bomo ohranili obstoječi položaj ponudnika embalažnih materialov na trgu doma in v tujini. Hkrati bomo razvijali in prilagajali novo tehnologijo tržnim zahtevam in torej še naprej vlagali v najboljšo opremo.

Po nekaterih ocenah se uporaba vrečk za industrijsko pakiranje povečuje. Kako to čutite kot izvoznik in kateri izvozni trgi so za vas najpomembnejši?

V primerjavi z lanskim letom ne občutimo ne povečanja in ne upada potrošnje na segmentu industrijske embalaže.

Kaj je vaša konkurenčna prednost na evropskem trgu, kjer želite biti med vodilnimi proizvajalci embalažnih izdelkov iz polietilena in polipropilena?

Naša vizija je biti med vodilnimi proizvajalci polietilenske embalaže na evropskem trgu.

Cene surovin odločilno vplivajo na cenovno politiko proizvajalcev. Kaj pričakujete na trgu surovin, materialov v tem letu in kakšne zahteve postavljate pred dobavitelje?

V zadnjem letu ne čutimo drastičnega nihanja cen repro materiala, kar je za nas dober kazalnik, saj je težko določati vse višje cene našim potencialnim kupcem.