Trendi embalažne industrije

| Avtor: Jošt Žagar |


Embalažna industrija bo morala tudi letos odgovarjati na izzive, kot so pomanjkanje delovne sile, potencialna recesija in težave v dobavnih verigah. Kot že nekaj let doslej pa tudi letos trende narekujejo načela in standardi trajnostnosti. Relevantne novosti in trende med drugim nakazujejo trajnostne nagrade, ki jih je v Lizboni lani podelila revija Packaging Europe. Najprepričljivejša so bila embalažna črnila UniNATURE podjetja Siegwerk. Pri dizajnu bodo v ospredju spontanost, igrivost in nostalgija.


Embalažna industrija se bo v letu 2023 torej soočala z velikimi izzivi. Kot napovedujejo pri Badger Paperboard, bo, tako kot že nekaj preteklih let, tudi to leto zaznamovala trajnostnost. Kot navajajo, so potrošniki vse bolj ozaveščeni glede trajnostnih zahtev in vrednot, prav tako pa se bodo zaostrovale zahteve regulatorjev. Trajnostnost bo pomembna glede na življenjski cikel izdelka. Ne bo pomembno le, da je material za izdelavo embalaže reciklat. V ospredju bo tudi možnost ponovne uporabe izdelka. Pomembna dejavnika sta tudi transport in tiskanje. Kot napovedujejo pri McKinsey and Co., bodo težave v dobavnih verigah nekoliko blažje. Določene težave se bodo pojavljale odvisno od surovin in njihovega pridobivanja. Upoštevaje napovedano recesijo bodo podjetja pozornost namenjala svoji odpornosti, nadaljevalo pa se bo pomanjkanje delovne sile.

Črnila z bioobnovljivim ogljikom in digitalni potni list

V Lizboni so na dogodku Sustainable Packaging Summit revije Packaging Europe razglasili zmagovalce trajnostnih nagrad za leto 2022. Glavno nagrado za najbolj trajnostno inovacijo, poleg tega pa še nagrado za obnovljive materiale, je prejela družba Siegwerk za svoja UniNATURE embalažna črnila. Ta so prepričala s tem, da fosilni ogljik deloma nadomeščajo z bioobnovljivim ogljikom, ki predstavlja do 50 odstoten delež, kar je devetkrat več od standardnih črnil, ki temeljijo na vodi. Naravne in običajne smole pa so kombinirane na način, da lahko uporabniki črnila uporabljajo brez prilagoditev v svojih procesih.

Nagrado za pogon krožnega gospodarstva je prejela rešitev družbe R-Cycle, in sicer digitalni potni list produkta za plastiko. Kot platforma ta rešitev omogoča vsem deležnikom po življenjskem ciklu embaliranja samodejno zbiranje in razkrivanje podatkov, relevantnih za recikliranje v standardnem formatu. Zmagovalec v kategoriji podnebja je bila družba Henkel z rešitvijo Technomelt Supra ECO. Predstavlja nov standard pri vročem topljenju embalaže s svojim negativnim ogljičnim odtisom. V kategoriji najboljših praks je prepričala Boston Consulting Group z rešitvijo CO₂ AI, ki je na voljo podjetjem iz vseh panog za točno kvantificiranje njihovih emisij. AmSky by Amcor Healthcare so najbolj prepričali v kategoriji reciklabilne embalaže s sistemom pakiranja v pretisnih omotih za uporabo v farmaciji, ki temelji na polietilenu visoke gostote in lahko uspešno nadomesti kombinacijo PVC in folije, ki velja za eno najmanj trajnostnih kombinacij pri embaliranju. Nagrado pri kategoriji e-trgovine je prejelo podjetje Aptar s črpalko Future, ki združuje načela ekodizajna z invacijami, kot je uporaba polietilena kot edinega materiala, ki se ga da v celoti reciklirati. Pri strojništvu je bila zmagovalna rešitev Cyclone C4+ podjetja Tonejet. Gre za možnost neposrednega digitalnega tiska na pločevinke, kar med drugim nadomešča na pritisk občutljive oznake in plastične ovoje, namenjene dekoraciji pločevink. Pločevinka tako ostane v popolnosti reciklabilna, proizvajalcem pijač pa omogoča znižanje stroškov.

Po izboru bralcev je bila najbolj prepričljivo podjetje Vandemoortele & MCC Verstraete s svojo rešitvijo SealPPeel, ki s toplotnim tesnjenjem omogoča, da embalaža ostane iz enega materiala, poleg tega pa z bolj kakovostnim tiskom izboljša podobo produkta na polici.

Pri dizajnu v ospredju spontanost, igrivost in nostalgija

Pri 99 Designs pa so napovedali trende, ki bodo krojili dizajn embalaže v letu 2023. Prvi trend so ilustracije sestavin, prikazane v živih barvah, kar jasno nakazuje okus oz. druge značilnosti produkta, poleg tega pa nakazuje na transparentnost ponudnika. Takšni dizajni ponazarjajo mladost in energijo. Produkti so v celoti bolj privlačnega in svežega videza.

V ospredje stopajo tudi otipljive teksture embalaže, ki se izvedejo z vtisovanjem, izrezovanjem ali dodajanjem folije, ki poskrbi za odsevnost poudarkov. Otipljive teksture takoj poskrbijo za povečan občutek vrednosti produkta, pogosto pa se povezujejo s prestižem in luksuzom. Otipljivost je še posebej dobrodošel trend v času digitalizacije, ko je vse bolj pomemben le videz. Pogosteje se pojavljajo tudi vzorci ovojev, ki z neprekinjenimi in širokimi linijami spodbujajo radovednost in željo potrošnikov, da produkt vzamejo s police in si ga ogledajo.

Neurejena unikatna pisava na embalaži je v zadnjem času v trendu, in sicer v obliki rokopisa, ki vzbuja občutek ročne izdelave ter avtentičnosti. Ponazarja sproščenost in spontanost blagovnih znamk. Pojavljajo se tudi različne oblike zabavnih maskot na embalažah posameznih produktov, ki jih skupaj povezujejo v enotno blagovno znamko. Maskote poudarjajo razlike med posameznimi produkti ene blagovne znamke, med katerimi potrošniki izberejo svojega najljubšega. Pogosteje bomo videvali žive barve, ki formalnost postavljajo na stranski tir in poudarjajo videz neustrašnosti, igrivosti in strastnosti.

Za zabaven občutek bodo poskrbeli motivi po vzoru risank, ki bodo vzbudili nostalgijo ob spominih na otroštvo, s šarmom pa okrepili osebnost blagovne znamke. Motivi bodo minimalistični in bodo spominjali na tiste, ki smo jih videvali v časopisnih stripih.

Ustvarjalen pridih s prikazom vsebine embalaže bo dosežen z uporabo abstraktnih, geometrijskih in enostavnih oblik. S tem bodo ponudniki skušali pri potrošnikih vzbujati višja pričakovanja. Motivi nalepk, ki so bile tako zelo priljubljene v 90. letih prejšnjega stoletja, bodo poleg zabavnosti in občutka umika od sedanjosti poskrbele za občutek brezskrbnosti, unikatnosti in spontanosti. Na preteklost nas bodo spomnili še trendi iz 70. let s toplimi pastelnimi ter zemeljskimi barvami in enostavnim ter lahko zapomnljivim dizajnom.

Viri:
https:// packagingeurope.com/
https:// 99designs.com/
https:// badgerpaperboard.com/