Multimodalni prevozi tovora

Krize v poslovanju niso čutili. Nasprotno, poslovno leto se je dobro končalo, ocenjuje lansko bilanco Tilen Pahor, direktor podjetja T.P.G. Logistika v Kopru. Je pa res, da so za enak rezultat porabili več energije in časa. Čeprav so že zdaj s poslovnimi pisarnami na točkah, kot so Bar, Reka, Beograd in Budimpešta, razvili poslovno mrežo v regiji, pisarno imajo tudi v Avstriji, se pri tem ne bodo zaustavili, napoveduje sogovornik. Še večjo konkurenčno prednost in dodano vrednost jim bo dal drugi tir. Dober logist naročniku zmanjšuje stroške, a vselej mora zagotoviti kakovosten servis, je prepričan Tilen Pahor.

Tilen Pahor, direktor podjetja T.P.G. Logistika
Tilen Pahor, direktor podjetja T.P.G. Logistika

Koliko je kriza vplivala na lansko poslovanje, ali se blagovni tokovi povečujejo in pričakujete večjo rast poslov v tem letu? Kje se odpirajo nove priložnosti?

Na srečo krize v našem poslovanju nismo čutili. Kvečjemu obratno, imeli smo dobro leto. Sicer leto z dosti več problemi pri organizaciji prevoza, saj smo porabili več energije in časa za enak rezultat, vendar se je dobro izteklo. Vsako leto stremimo k temu, da nekaj dodamo obstoječim poslom. Za enkrat nam to dobro uspeva in cilj je, da tako nadaljujemo. Nove priložnosti vidimo predvsem v tem, da bi odprli še nekaj predstavništev in bi s tem povečali našo navzočnost po regiji.

Luka Koper je z izrazito geostrateško lego vaša konkurenčna prednost. Kako omogočite najhitrejši prevoz od naročnika do želenega cilja preko Luke Koper v prekomorske države?

TPG večinoma opravlja prevoze na izvozni strani. Tovor bodisi pobiramo po sosednjih državah, bodisi stranke dostavijo tovor do nas, kjer nadaljnjo pot in organizacijo prevzamemo mi. Seveda gre tudi za del uvoznih pošiljk, ki pa pretežno končajo v Sloveniji. Res je, Luka Koper je res strateško zelo dobro postavljena v osrčje Europe, kjer z lahkoto uspemo dobro servisirati vse bližnje države. To nam daje veliko prednost pred lukami s severa, saj sta tako ladijski del prevoza kot tudi kopenski krajša in hitrejša za večino držav okoli nas. Celotna logistična skupnost ima tudi veliko znanja, zagnanosti in veselja do razvoja logistične panoge, kar nas še dodatno umešča na trg kot odlično alternativo za tuje partnerje.

Med vašimi tovori so zavzemale velik delež palete svežega sadja in zelenjave. Je še tako?

Naš posel je sedaj predvsem logistika, in sicer organizacija prevozov različnih vrst tovorov, med drugim papirja, lesa in proizvodov za industrijo jekla.

Kako bo izgradnja 2. tira vplivala na vaše poslovanje?

Konkretno v številkah ne bi znal odgovoriti. Sicer pa bo drugi tir bo dodal veliko k pretoku blaga skozi Koper. Stranke namreč zaradi enega tira dostikrat iščejo alternativne poti. Ve se, če se pri nas na enem tiru nekaj zalomi, vse stoji. To se je že dogajalo. To je strah, ki je pri strankah prisoten. Mislim predvsem na večje, ki imajo velike količine blaga za prevoz skozi Koper. Drugi tir bo dal naši logistični panogi veliko dodano vrednost in varnost zanesljive poti.

Celovite logistične storitve se ne da ponuditi brez kakovostnega informacijskega sistema. Kakšen sistem ste razvili in koliko vključuje vse dele oskrbovalne verige?

Pri nas je tako, da večinoma uporabljamo sisteme različnih ladjarjev in luk. A letos načrtujemo tudi nadgradnjo našega internega IT sistema z željo, da poenostavimo in avtomatiziramo čim več procesov znotraj organizacije. Tako bi bili še hitrejši in natančnejši pri zagotavljanju dobrega servisa strankam. Obenem bi zaposlenim omogočili lažje in bolj prijazno delovno okolje.

Lani ste se odločili, da se agencija za sprejem in odpravo ladij osamosvoji. Zakaj takšna odločitev?

Gre za poslovno odločitev, ki daje možnost za rast obema podjetjema, hkrati pa ne zapira možnosti različnih oblik poslovnega sodelovanja.

Med vašimi konkurenčnimi prednostmi je tudi mreža vaših pisarn v regiji, kot so Bar, Reka, Beograd in Budimpešta. Kakšna je vloga vstopnih točk, iz katerih smeri pričakujete največ rasti blagovnih tokov v prihodnje?

Naša strategija je, da želimo biti prisotni v celotni regiji in dlje, kolikor bo to pač mogoče. Vsaka pisarna, predstavništvo skrbi za svoj trg, ki nekako gravitira na pristanišča in njihove bližnje terminale. Imamo tudi pisarno v Avstriji, ker je kdaj predvsem jezik lahko ovira za sklepanje novih poslov. Lokalne pisarne in lokalni sodelavci lahko odločilno prispevajo k dobremu poslovanju. Določenim strankam se lažje približajo in rešujejo morebitna kompleksnejša vprašanja.

Dober logist je tisti, ki naročniku zmanjšuje stroške? Kje so vedno rezerve?

Dober logist zmanjšuje stroške, vendar je ob tem pomembno, da tudi servis zadrži na kakovostni ravni, saj so stranke danes vedno bolj zahtevne in je ob ceni zelo pomembna tudi kakovost. Zato želim posebej izpostaviti in pohvaliti vse naše sodelavce, ki vsak dan z veliko mero potrpljenja, znanja in pozitivne energije rešujejo probleme pri organizaciji prevoza. Težko si predstavljate, za kakšen nabor zahtevnih nalog gre iz dneva v dan. Resnično imamo srečo s kadrom in jaz sem jim izredno hvaležen, saj so ključ do našega uspeha.

Pri zmanjševanju stroškov na transportni poti pa je ključnih več dejavnikov. Pomembna je izbira pravega ladjarja za določeno destinacijo, saj na vseh relacijah niso vsi enako konkurenčni. Drugi pomemben dejavnik je tudi izbira prevoza pred samim vkrcanjem na ladjo, potrebno pa je vedno upoštevati različne možnosti, izbrati najcenejšo in istočasno ne predolgo relacijo. Prevoze lahko izvajamo bodisi multimodalno s kamionom v kombinaciji z železnico, bodisi s kamionom in pretovorom v kontejner kasneje v Kopru ali samo s kamionom, kjer kontejner napolni direktno stranka sama. Možnosti je veliko, tudi zahtevnost izvedbe, pri čemer ne smemo pozabiti, da mora tudi logistika upoštevati usmeritve zelenega prehoda v prometu.