Expo 2025
| Avtorica: mag. Marjetka Raušl Lesjak |
Svetovna razstava Expo 2025 v Osaki je eden najpomembnejših mednarodnih dogodkov, ki ponuja izjemno priložnost za promocijo slovenskih podjetij na hitro rastočih azijskih trgih. V intervjuju s slovensko ekipo na Expo, predstavljamo ključne poudarke nastopa Slovenije, priložnosti za podjetja in konkretne načine, kako se vključiti v to globalno zgodbo povezovanja, inovacij in trajnostnega razvoja.
Zakaj slovenski podjetniki ne smejo manjkati na Expo 2025?
Gre za enega najpomembnejših in največjih mednarodnih dogodkov, ki ponuja edinstveno priložnost za predstavitev inovacij, kulture in gospodarskega potenciala sodelujočih držav. Slovenija že vrsto let prepoznava svetovne razstave kot strateško priložnost za celovito predstavitev ter za krepitev prepoznavnosti in ugleda na mednarodnem prizorišču. Expo 2025 Osaka za slovenska podjetja predstavlja edinstveno priložnost za vstop na azijske trge, krepitev blagovne znamke in vzpostavitev strateških partnerstev. Udeležba na Expu omogoča predstavitev inovativnih rešitev in trajnostnih pristopov, ki so v skladu z globalnimi trendi in pričakovanji.
Kakšne priložnosti odpira Expo 2025 za slovenska podjetja?
Slovenija se v Osaki predstavlja kot sodobna, tehnološko napredna in zelena država – podjetja pa so ključni del te zgodbe. Podjetja lahko izkoristijo priložnosti za mreženje z mednarodnimi partnerji, predstavitev svojih izdelkov in storitev ter raziskovanje novih trgov. Poleg tega Expo ponuja možnost sodelovanja v gospodarskih delegacijah in tematskih dogodkih, ki so usmerjeni v spodbujanje inovacij in trajnostnega razvoja, pa tudi v poslovnih forumih, bilateralnih srečanjih, sektorskih predstavitvah in B2B dogodkih.
Katere so panoge ali tržni segmenti, ki imajo več možnosti za uspeh na tem Expu?
Med panogami, ki imajo največ priložnosti za vidnost in rast na japonskem in širšem azijskem trgu, izstopajo:
zelene in krožne tehnologije,
pametne rešitve za bivanje in urbano mobilnost,
prehrambna in lesna industrija z visoko dodano vrednostjo,
zdravstvene tehnologije in farmacija,
IKT, umetna inteligenca in napredni materiali,
turizem z elementi zdravja, trajnosti in butičnosti.
To so tudi področja, kjer Slovenija strateško gradi svojo mednarodno prepoznavnost.
Kakšno pomoč pri obiskih omogočate organizatorji (pri navezovanju stikov, sklepanju partnerstev ipd)?
SPIRIT Slovenija je objavil javni poziv za organizatorje gospodarskih delegacij ali skupinskih obiskov svetovne razstave. Tem agencija ponuja celovito podporo pri povezovanju z japonskimi in globalnimi deležniki, organizaciji ogledov podjetij, raziskovalnih centrov in inovacijskih hubov ter iskanju priložnosti za mreženje z izbranimi državami. Za dodatno dostopnost in globalno vidnost je agencija vzpostavila tudi spletno platformo Expo Osaka, preko katere bo možno v realnem času spremljati večje dogodke, webinarje in ključne predstavitve.
Sicer SPIRIT Slovenija skupaj z Veleposlaništvom RS v Tokiu in drugimi institucijami nudi podporo pri pripravi na obisk, dogovarjanju sestankov z japonskimi podjetji, vabljenju investitorjev ter organizaciji tematskih dogodkov in delegacij. Podjetjem je na voljo tudi svetovalna pomoč pri pripravi predstavitev in promocijskih gradiv v angleščini ali japonščini. Na samem slovenskem paviljonu je tudi poslovni kotiček, kjer lahko podjetja izvedejo individualna srečanja.
Katere so trenutno znane slovenske delegacije in kako se jim zainteresirani še lahko pridružijo?
SPIRIT Slovenija bo v času razstave organiziral štiri uradne poslovne delegacije, skupaj s partnerji, ki so vsebinsko usklajene s tematskimi tedni Expa in bodo slovenskim podjetjem omogočile srečanja s ključnimi deležniki japonskega in globalnega trga.
Pri vseh delegacijah je vključena organizacija B2B srečanj, investicijskih forumov in predstavitev slovenskih podjetij, pri čemer SPIRIT Slovenija sodeluje s partnersko japonsko agencijo JETRO. Povabila k delegacijam in javni pozivi za skupinske obiske so objavljeni na www.exposlovenia.eu.in www.izvoznookno.si. Podjetja so vabljena, da izkažejo interes čim prej, saj so mesta v delegacijah zaradi organizacijskih razlogov omejena.
Delegacije so sektorsko obarvane:
17.–24. 5. 2025: Logistika, nove tehnologije in avtomobilska industrija, v spremstvu Marko Lotrič, predsednik Državnega sveta.
14.–21. 6. 2025: IKT in medicinska tehnologija, v spremstvu: Tanja Fajon, podpredsednica vlade in ministrica za zunanje in evropske zadeve.
22.–27. 9. 2025: Prehrana in trajnost, v spremstvu: Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport.
5.–10. 10. 2025: Inovacije na področju vodika in pametna mesta, v spremstvu: Igor Papič, minister za visoko šolstvo, znanost in inovacije.
Organizirani bodo tudi različni dogodki, ki se bodo odvijali tudi na različnih prireditvenih prostorih znotraj skupinskega paviljona.
Kako je z individualno prisotnostjo podjetij v okviru slovenskega paviljona?
Podjetja imajo možnost individualne predstavitve v slovenskem paviljonu, bodisi kot razstavljavci bodisi kot udeleženci poslovnih dogodkov. SPIRIT Slovenija nudi podporo pri organizaciji in promociji teh predstavitev.

Kako se globalne teme Expa povezujejo s slovenskimi razvojnimi prioritetami? Kje ima Slovenija največ priložnosti za predstavitev svojih dosežkov?
Osrednja tema Expa 2025 – Designing Future Society for Our Lives – se tesno prepleta s slovenskimi razvojnimi usmeritvami. Naši ključni strateški cilji, kot so prehod v nizkoogljično in podnebno odporno družbo, digitalna preobrazba, uveljavljanje krožnega gospodarstva ter ustvarjanje visoke dodane vrednosti v vseh gospodarskih panogah, so v popolni sinergiji z vizijo tega svetovnega dogodka.
Slovenija ima na številnih področjih že vzpostavljene odlične prakse, ki jih lahko samozavestno predstavi svetovni javnosti – od trajnostnega upravljanja z viri, zlasti z vodo, do razvoja naprednih rešitev na področju obnovljivih virov energije, pametnih mest, zelene mobilnosti in digitalnih tehnologij.
Posebej izpostavljeno bo tudi področje trajnostnega turizma, kjer Slovenija že vrsto let velja za eno vodilnih destinacij na globalni ravni. Te vsebine bodo rdeča nit slovenskega paviljona in izhodišče za oblikovanje prepoznavnega narativa, ki združuje naravne danosti, znanje, inovacije in kulturo bivanja.
Kakšne so dosedanje izkušnje podjetnikov, ki so obiskali pretekle Expo dogodke? Kako podjetja ocenjujejo ROI ob udeležbi?
Doslej je SPIRIT Slovenija uspešno izpeljal nastope na treh svetovnih razstavah v Šanghaju (2010), Milanu (2015) in Dubaju (2020), kjer so sodelujoča podjetja izrazila visoko zadovoljstvo. Podjetja poročajo, da so s pomočjo nastopa na Expu pridobila strateške kontakte, medijsko izpostavljenost ter pogosto vstopila na nove trge ter pridobila tudi konkretne poslovne partnerje.
ROI (povračilo investicije) ni vedno neposreden, pogosto je dolgoročen in strateški – v gradnji prepoznavnosti, zaupanja in odpiranju vrat na nove trge, kar je pogosto ključno za nadaljnjo rast.
Kako se letos na Expo predstavlja Slovenija?
V Osaki se Slovenija predstavlja v skupinskem paviljonu, skupaj še z 10 državami, na razstavnem prostoru v velikosti 53 kvadratnih metrov, z dodatnim prostorom (22 kvadratnih metrov), showroomom (15 kvadratnih metrov) in skupnim odrom v paviljonu.
Slovenski paviljon obiskovalcem ponuja edinstveno digitalno in fizično doživetje. Paviljon ni zgolj predstavitveni prostor, temveč živ organizem, ki obiskovalce popelje skozi zgodbo slovenske inovativnosti, trajnosti in povezovanja z naravo. Cilj predstavitve je bil ustvariti izkušnjo, ki bo obiskovalce navdihnila in jih povabila k soustvarjanju družbe 5.0. V paviljonu se predstavljajo slovenske regije s predstavitvijo naravnih znamenitosti, kulturno-umetniških društev, ter programom, ki ga bodo pripravile v sodelovanju z lokalnimi podjetji. Vizualna podoba paviljona je prepoznavna, sodobna in v skladu z okoljsko odgovornostjo, ki jo Slovenija kot država poudarja na mednarodni ravni. Poudarek je tudi na interaktivnih tehnologijah in čustvenem nagovoru obiskovalcev. Po dosedanjih izkušnjah smo ubrali pravi pristop, saj so obiskovalci navdušeni.
Kaj ponuja slovenski paviljon obiskovalcem in kaj slovenskim podjetnikom?
Za obiskovalce je obisk slovenskega paviljona interaktivna izkušnja, ki bo skozi multimedijske predstavitve preko vseh čutov predstavila Slovenijo kot destinacijo prihodnosti – zeleno, napredno in pametno. Za podjetnike pa paviljon pomeni platformo za predstavitev, mreženje, izvedbo poslovnih dogodkov, sestankov in promocijskih aktivnosti. Paviljon je tudi pomembna točka za povezovanje z drugimi nacionalnimi predstavniki in institucijami na Japonskem.