Družbena odgovornost
| Avtorica: Tanja Pangerl |
Duševne stiske so pogosto stigma, o kateri se ne govori, kljub temu, da močno vplivajo na življenje posameznika, ki jo doživlja. Kot pravi Tihana Moškatelo, vodja razvoja blagovne znamke Cedevita v Atlantic Grupi, se je pomembnost in nujnost obravnave duševnega zdravja pokazala predvsem v času pandemije, ko so tudi v Cedeviti začeli s platformo »Bodi DOBRO. Bodi CE.«. V okviru platforme si v sodelovanju s strokovnjaki prizadevajo vsem generacijam približati psihološko pomoč na topel, preprost in dostopen način. Posebno pozornost so namenili tudi ženskam, obolelim za rakom dojke in mladim.
Cedevita v okviru platforme »Bodi DOBRO. Bodi CE.« spodbuja skrb za duševno zdravje vseh generacij. Zakaj ste se osredotočiti prav na duševno zdravje in kaj želite s tem projektom doseči?
Cedevita je leta 2021 v času pandemije in zaprtja držav začela z izobraževalno platformo »Bodi DOBRO. Bodi CE.«, ko sta bila strah in stres na zelo visoki ravni, kar je še okrepilo začarani krog negativnih misli in občutkov. Vse to je pokazalo na pomembnost in nujnost obravnave duševnega zdravja – teme, ki je bila stigmatizirana, večinoma zaprta med štiri stene doma in o kateri se ni govorilo ne dovolj pogosto ne zlahka. Na celotno nastalo situacijo smo pogledali skozi prizmo odgovornosti. Cedevita, ki že več kot 50 let vstopa v domove ljudi in je sinonim za osvežitev, pozitivno energijo in povezanost, ima moč, da aktivno prispeva k spodbujanju optimizma v družbi. Tako je nastal optimističen spletni prostor – platforma, polna zanimivih vsebin, koristnih nasvetov in konkretnih rešitev, pripravljenih v sodelovanju s psihologi. Naš cilj je preprost, a močan: spodbuditi ljudi vseh generacij, da skrbijo za svoje duševno zdravje, jih motivirati, da postanejo pobudniki pozitivnih življenjskih sprememb in jim pomagati, da se lažje soočajo z vsakodnevnimi izzivi – da bi preprosto bili dobro. Na dolgi rok želimo ustvariti prostor za izobraževanje, dialog in resnično podporo, v sodelovanju z organizacijami in strokovnjaki, ki že vrsto let opravljajo izjemno pomembno delo na tem področju.
Sodelujete z Združenjem Europa Donna Slovenija, ki se osredotoča na telesno in duševno zdravje bolnic z rakom dojke. Kako platforma prispeva k ozaveščanju o tej temi in odpira prostor za pogovor o teh vprašanjih? Kakšna je vloga Cedevite pri tem?
V kampanji »Bodi TU. Bodi CE.«, ki smo jo izvedli oktobra 2022 in 2023, smo se osredotočili na čustveno in duševno podporo ženskam z rakom dojke. V sodelovanju z Europa Donno Slovenija smo predstavili 12 ganljivih zgodb – 6 pogumnih žensk je skupaj s svojimi najbližjimi spregovorilo o pomembnosti podpore okolice pri premagovanju te težke bolezni. Državljani so se vključili z izbiro okusa Cedevita Pink grenivka, naš cilj pa je bil jasen: spomniti, da je včasih največja moč v tem, da nekomu preprosto stojimo ob strani.
Podprli ste tudi Zvezo prijateljev mladine, s katero ste v sodelovanju s strokovnjaki in umetniki začeli družbeno odgovorno kampanjo za soočanje z izzivi, s katerimi se soočajo otroci in mladostniki. Za kakšno sodelovanje gre in kako odprti so otroci ter mladostniki za teme duševnega zdravja?
V sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije, najbolj prepoznavno organizacijo za otroke, mladostnike in družine v Sloveniji, smo začeli projekt, s katerim otrokom skozi ustvarjalnost in umetnost približujemo teme čustvene pismenosti in skrbi za duševno zdravje. Verjamemo, da sta mladost in ustvarjalnost naravno povezana, številne raziskave pa kažejo, da lahko ustvarjalno izražanje otrokom pomaga prepoznati in izraziti čustva ter se lažje soočiti z izzivi.
Kako ste jim približali zdravo soočanje z izzivi in kakšni so rezultati projekta?
V okviru kampanje »Bodi TU. Bodi CE.« smo organizirali niz delavnic pod vodstvom psihologov Gabrijele Ištuk, Alberta Mrgole, Leone Bortas Hetler in umetnikov, kjer so otroci in mladostniki ustvarjali lastna likovna dela. Ta dela so kasneje krasila posebno izdajo Cedevita kozarcev – saj si otroci zaslužijo, da se njihov glas sliši in vidi. To sodelovanje nas je opomnilo, koliko se lahko naučimo od otrok – od njihove domišljije, iskrenosti in optimizma. V okviru projekta smo skupaj s psihologinjo Gabrijelo Ištuk pripravili tudi priročnik za starše, da bi se ustvarjalnost uporabljala kot orodje za boljše čustveno povezovanje in razvoj v vsakdanjem življenju. Državljani so kampanjo podprli simbolično – z izbiro svojega najljubšega okusa Cedevite – vsi pripomočki, nasveti in ustvarjalne vsebine pa so dostopni na izobraževalni platformi »Bodi DOBRO. Bodi CE.« Naš cilj ostaja enak: biti prisotni, opolnomočiti in otrokom dati prostor, da so – to kar so.
V okviru projekta sodelujete s številnimi psihologi in psihoterapevti, s čimer dodatno spodbujate posameznike v duševnih stiskah, da poiščejo strokovno pomoč. Kakšni so odzivi ljudi in kakšno je po vaših izkušnjah njihovo mnenje o takšni strokovni pomoči?
Kot platforma, ki želi biti resnična podpora, smo že od začetka vključevali psihologe, da bi vsebine temeljile na strokovnosti in dejanskih potrebah skupnosti. S pomočjo njihovih konkretnih nasvetov, vodičev in aktivne vključenosti v kampanje si prizadevamo psihološko pomoč približati na topel, preprost in dostopen način. Odzivi ljudi nas vedno znova ganejo. Na izobraževalni platformi »Bodi DOBRO. Bodi CE.« lahko državljani 24 ur na dan brezplačno in anonimno postavijo vprašanje naši strokovni sodelavki, psihologinji Tijani Debelić, in vsak petek prejmejo odgovor. V okviru različnih kampanj, v katerih smo omogočili brezplačni posvet s psihologom, nam je veliko ljudi priznalo, da je bila to njihova prva izkušnja s psihologom in koliko jim je ta podpora pomenila. To nam jasno kaže, kako pomembno je še naprej rušiti stigmo in normalizirati skrb za duševno zdravje.

Kaj so glavni razlogi, zaradi katerih se ljudje obračajo po pomoč?
Najpogostejše teme, ki jih zanimajo, so medosebni odnosi, stres, anksioznost, starševski izzivi in iskanje ravnotežja med zasebnim in poklicnim življenjem. In to je tisto, kar nas najbolj motivira – ko nekdo naredi prvi korak. Kajti včasih je dovolj, da nekje vidiš stavek »v redu je poiskati pomoč« – in si že na poti k boljšemu.
Nameravate s takšnimi projekti nadaljevati tudi v prihodnje?
Absolutno. Za nas to ni bila le kampanja, temveč dolgoročna usmeritev. Duševno zdravje ostaja eno ključnih področij našega družbeno odgovornega delovanja. Nenehno prisluhnemo potrebam skupnosti in delujemo v skladu z njimi – pristno, zavzeto in z globokim spoštovanjem do tem, ki jih odpiramo.
Verjamemo, da skrb za duševno zdravje ni razkošje, temveč temelj zdrave družbe – in prav tu želimo biti prisotni kot blagovna znamka, ki ne ponuja zgolj izdelka, temveč tudi vrednote, ki spodbujajo spremembe in motivirajo ljudi, da postanejo pobudniki pozitivnih življenjskih sprememb.