Embalažne novice - EOL 158/159

Embalažne novice - EOL 158/159

Embalaža za čokolado iz recikliranega polipropilena

Podjetje Amcor je v sodelovanju s podjetjem Nestle in koalicijo podjetij izdelal mehki plastični ovoj za živila KitKat iz 30 % recikliranega polipropilena. Simon Roy, podpredsednik in generalni direktor podjetja Amcor Flexibles za Avstralijo in Novo Zelandijo, je komentiral: »Za Amcor je to vznemirljiv čas in naše sodelovanje pri tem projektu je v celoti usklajeno z našo zavezo, da vso našo embalažo oblikujemo za ponovno uporabo ali reciklažo do leta 2025.« Mehka umetna masa ustvarja potrošniku prijazno embalažno rešitev z učinkovitimi pregradnimi lastnostmi, je lahka in stroškovno učinkovita. To sodelovanje kaže, kako lahko je mehka plastika del krožnega gospodarstva, ko sodelujejo zainteresirane strani v celotni vrednostni verigi.

S spremembo embalaže zmanjšali plastične odpadke za 35 ton letno

Pri podjetju Mondi so izdelali embalažo iz mono-materialov, ki jo je mogoče reciklirati, in sicer za tanko narezane gurmanske šunke podjetja Bell v Nemčiji. Podjetje Bell Germany je marca lansiralo rešitev za več kot 30 izdelkov, vključno s serrano, pršutom in savojsko narezano šunko. Nova rešitev bo nadomestila večmaterialno raztopino plastike, ki je ni mogoče reciklirati, saj naj bi porabila 37 % manj materiala v primerjavi s standardno embalažo s spremenjeno atmosfero. Pri Mondiju pravijo, da bo ta zamenjava zmanjšala plastične odpadke za Bell Germany za 35 ton na leto. Zaradi manjše teže. Predvideno je tudi znižanje pristojbin za odstranjevanje odpadkov za družbo Bell Germany. Nov Mondi WalletPack, ustvarjen po dveh letih razvoja, deluje kot mapa, ki jo potrošnik odpre za razpakiranje izdelka. Na zadnji strani ima funkcijo ponovnega zapiranja, ki preprečuje kvarjenje hrane. Nemški inštitut cyclos-HTP jo je potrdil kot primerno za recikliranje.

Na sokovih papirnata slamica namesto plastične

Aldi je odstranil plastične slamice iz vseh škatel pijač z lastno etiketo. Namesto tega imajo vse pijače zdaj papirnato slamico, ki jo je mogoče v celoti reciklirati in je izdelana iz kartona s certifikatom FSC. Kot pravijo pri podjetju, bo to iz obtoka odstranilo 70 milijonov plastičnih slamic. To pomeni več kot 100 ton plastike, ki se je ne da reciklirati vsako leto. Richard Gorman, direktor za plastiko in embalažo pri podjetju Aldi, je dejal: »Odstranjevanje plastičnih slamic iz kartonov pijač lastne znamke je še en korak na poti k zmanjšanju plastične embalaže pri naših izdelkih. Naše stranke želijo okolju prijazne izdelke, plastične slamice pa so izdelek, od katerega se ljudje želijo odmakniti.« Ta poteza je ena od številnih sprememb embalaže, ki jo je uvedlo podjetje, saj naj bi do konca leta 2025 količino plastične embalaže, ki jo porabijo, prepolovili. Druge nedavne pobude vključujejo odstranjevanje plastične embalaže iz celotnega asortimana jajc v Angliji in Walesu ter zamenjavo plastične folije za pakiranje brezalkoholnih pijač s kartonsko embalažo.

Mono PE reciklabilne vrečke, ne pa biorazgradljiva plastika

Podjetje Yarrah, nizozemski proizvajalec ekološke hrane za pse in mačke, je embalažo za celotno serijo izdelkov preusmeril v mono PE vrečke, ki jih je mogoče reciklirati. Novi embalaži za obe znamki Yarrah, Yarrah in Dano, bodo v trgovinah aprila. Van Tongeren iz podjetja Yarrah pojasnjuje: »V iskanju boljše embalaže smo raziskali vse možnosti. Monoplastika je za nas najboljša izbira. Trajnost je običajno povezana s papirjem, papir pa ima lastne težave. Tudi s papirjem bi še vedno potrebovali plastično prevleko na notranji strani, kar zmanjša njegovo ponovno uporabo. Nismo se odločili za biorazgradljivo plastiko, ker se vedno ne razgradi popolnoma in lahko onesnaži kompostni kup z mikroplastiko. Odlično je vedeti, da lahko predelovalci odpadkov sedaj stopijo naše vreče in jim dajo drugo življenje.«

100 % reciklirane aluminijaste pločevinke

Podjetje Tecnocap predstavlja obsežno paleto kovinskih zapiral, preoblikovan portfelj aluminijastih aerosolnih pločevink in plačevink izdelanih iz 100 % recikliranega aluminija. Po navedbah podjetja Tecnocap je aluminjasta kovinska embalaža odporna proti udarcem, proti rji, je lahka, enostavna za prevoz, blagovnim znamkam pomaga zaščititi svoje izdelke pred svetlobno občutljivimi sestavinami, hkrati pa upošteva ključne tržne trende za zdravje in lepoto. Potrošniki ne iščejo le bolj prilagojenih izdelkov, temveč razmišljajo tudi o tem, kaj je zeleno. Kovinsko embalažo je mogoče neskončno reciklirati, ne da bi pri tem izgubili fizične lastnosti, zato bo vedno na voljo za prihodnje generacije. Letos je skupina Tecnocap podpisala sporazum z evropskim proizvajalcem aluminijastih polžev in je sposobna izdelovati in prodajati svoje aerosolne pločevinke in pločevinke »PURE« iz 100 % recikliranega aluminija po vsem svetu. Tecnocap bo ponudil tudi pločevinke s certificiranim nižjim odstotkom recikliranega aluminija (25 %–50 % in 50 %–75 %).

Nagrajena industrijsko kompostabilna kavna kapsula

Podjetje TC Transcontinental Packaging je s tradicionalno potratno embalažo prešlo v krožnost in prejelo zlato nagrado za trajnost za 100 % industrijsko kompostabilne kavne kapsule za enkratno uporabo. Kapsule spremlja večja vrečka, ki je 100 % kompostabilna, in kartonska škatla, ki jo je mogoče v celoti reciklirati in vsebuje 65 % reciklata. Po mnenju podjetja TC Transcontinental je inženirstvo kompostabilnih kapsul, da bi zagotovili njihovo zmogljivost in sposobnost delovanja na obstoječi opremi, zahtevalo sodelovanje in partnerstvo med njihovo raziskovalno-razvojno ekipo in produktno ekipo Maxwell House. Kapsula brez odpadkov je izdelana iz netkanega mrežnega filtra, ki je iz bioplastike, polilaktične kisline na osnovi koruze, iz obroča sestavljenega iz 20 % luščine kavnih zrn in PLA pokrova na osnovi lesne kaše. Da ostane kava sveža do uporabe, so stroki pakirani v vrečko iz laminacije NatureFlex™ PLA iz Futamure in tesnilne mase, ki jo je mogoče kompostirati, z dodatno plastjo kisikove pregrade.

Pozitivne misli na embalaži za otroke za več samozavesti

Pri blagovni znamki Dove želijo otroke spodbuditi, da bi bili bolj zadovoljni s svojimi telesi, zato so se odločili, da bodo izdelke zanje opremili z mislimi, ki spodbujajo pozitivno samopodobo. Ker raziskave kažejo, da so že triletniki nezadovoljni s svojim videzom, so pri Dove sklenili, da bodo pomagali. Linijo izdelkov, ki je trenutno na voljo v ZDA in Kanadi, so opremili z ilustracijami deklic in dečkov, ki izpostavljajo svoje pozitivne lastnosti, na primer: »Sem izjemen, pogumen in močan« ali »Sem pozorna, skrbna in zabavna«. Na izdelkih je tudi QR-koda, ki starše usmerja k nasvetom, kako pri otroku razviti pozitivno samopodobo in zaupanje vase, ter na spletno igro, ki pomaga otrokom izboljšati samozavest. Dove sicer že vse od leta 2004 gradi projekt »Dove samozavest«, tokrat pa so svoje poslanstvo prvič razširili tudi na svoje izdelke.

Folija iz OVE s tehnično enakimi lastnostmi kot prejšnja iz fosilnih goriv

Podjetje Innovia Films je razkrilo najnovejši dodatek ponudbe embalažnih folij Encore - REF30cn. Novi izdelek ima visoko stopnjo certificirane vsebnosti obnovljivih virov (prek masne bilance ISCC PLUS) in je dosegel ogljično nevtralnost na osnovi procesa »od zibelke do vrat«. Tehnično se folija ujema s fosilnim ekvivalentom, kar pomeni, da se lahko uporablja tako za visoke hitrosti kot za horizontalno zavijanje in prekrivanje. Folija je tudi skladna za stik s hrano. Paul Watters, vodja razvoja izdelkov za embalažo pri Innovia Films, pojasnjuje: »REF30cn bo prvi izmed številnih izdelkov Encore, ki jih bomo predstavili na trgu. Poudarek ne bo le na certificiranih obnovljivih materialih in ogljičnem odtisu, temveč tudi na uporabi certificiranih recikliranih materialov." REF30cn je podjetje Interseroh uvrstilo med znamke za recikliranje. Certifikat Interseroh še povečuje trajnostne koristi te folije, lahko ga razvrstimo kot »pripravljen za recikliranje«, mogoče pa ga je tudi reciklirati v državah, ki imajo infrastrukturo za recikliranje polipropilena.«

Razvoj embalaže za omako guacamole z uporabo ostankov avokada

Cilj projekta GUACAPACK je uporaba odpadkov avokada za razvoj inovativnega biološko razgradljivega embalažnega sistema, ki vključuje pregradne nalepke in antioksidativne dodatke. Ko se avokado predela za uporabo v živilskih izdelkih, lahko količina nastalih odpadkov predstavlja več kot 45 % celotne teže avokada. Projekt upa, da bo tem odpadkom zagotovil novo življenje. GUACAPACK vodi podjetje ITC Packaging, sodeluje pa tudi raziskovalna skupina Universidad de Alicante za analizo polimerov in nanomaterialov (Nanobiopol-UA). Cilj projekta je razviti nov biološko razgradljiv embalažni sistem iz obnovljivih virov, ki prav tako podaljša rok uporabnosti živil za 15 %. To omogoča nalepka s kisikovo pregradno funkcijo, ki preprečuje oksidacijo hrane in vključuje naravne antioksidante, pridobljene iz samega avokada, ki prav tako pomaga zmanjšati uporabo sintetičnih konzervansov. Da bi to dosegli, bodo škrob iz semen avokada izvlekli in očistili, da se dobi film, ki se ga lahko uporabi za izdelavo večplastnih oznak IML. Te imajo kisikove pregradne lastnosti in preprečujejo oksidacijo hrane. Poleg tega bodo aktivne sestavine odpadne kože in mesa avokada z visoko antioksidativno zmogljivostjo pridobljene in uporabljene kot sestavni del bioplastike (PLA), ki bo brizgana za izdelavo embalažnega sistema.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.