Embalažne novice - EOL 157

Embalažne novice - EOL 157

Čipi bodo povedali, kdaj vzeti zdravilo

V nedavnem partnerstvu med Avery Dennison Smartrac, PragmatIC Semiconductor in Schreiner MediPharm so tri družbe združile svoja posebna strokovna področja, da bi izkoristile moč tehnologije komunikacije (NFC) v pametni embalaži. NFC omogoča komunikacijo med dvema elektronskima napravama na razdalji 4 cm ali manj. Uporablja se lahko med drugim za varna plačila, izmenjavo digitalnih informacij in za embalažne oznake. Avery Dennison Smartrac, PragmatIC Semiconductor in Schreiner MediPharm so sodelovali pri vgradnji pametnih oznak NFC v embalažo izdelkov za zdravstveno nego in farmacevtskih izdelkov. In to ne samo zaradi varnostnih razlogov, kot sta preverjanje pristnosti in dokazi o nedovoljenih posegih. NFC nudi široko paleto koristi potrošnikom, od preprostega ponovnega naročanja do hitro dostopnih skupin za usmerjanje in podporo v družabnih medijih, vse na dotik pametnega telefona, ki podpira NFC. »PragmatIC je izumil način izdelave polprevodniških čipov brez silicija,« pravi Alastair Hanlon, glavni komercialni direktor v podjetju. »Naše visokofrekvenčne čipe lahko pritrdimo na anteno, ki jo Avery Dennison Smartrac nato pretvori v pametne oznake ali vložke, preden končno odidejo na Schreiner MediPharm, da jih vključijo v nalepke. Prednosti teh čipov so, da so tanki in prilagodljivi za vgradnjo v embalažo, poleg tega pa imajo bistveno nižje stroške kot tradicionalni silicijevi čipi.« Lepota NFC je v veliki razpoložljivosti pametnih telefonov, ki služijo kot bralne naprave. Oznake vsebujejo tudi edinstveno kodo izdelka, kar je očitno prednost za celotno dobavno verigo z vidika varnosti, preverjanja pristnosti in sledljivosti. To bi lahko bila dobra novica tudi za blagovne znamke, ki želijo zaščititi svoj IP. Nova tehnologija, pravijo, je zelo robustna in varna. Druga komponenta, ki jo dodajajo, je funkcionalnost varnega kodiranja, da lahko zaklenejo oznako s podatki, kar postane izjemno dragoceno za zaščito blagovne znamke. Z novimi sistemi za dajanje zdravil, kot so injekcije ali domači testi bodo bolniki vedno imeli veliko vprašanj o uporabnosti, ki vplivajo na skladnost. Mnoga podjetja, ki imajo npr. temperaturno občutljiva zdravila ali pripomočke za zdravila, ki zahtevajo več pojasnil, bi radi, če bi tovrstne informacije o uporabnikih lahko posredovali digitalno. Če bi se s pametnim telefonom lahko dotaknili paketa in dobili video, ki pove, kako uporabljati izdelek, bi bilo neverjetno. Obstaja celo možnost za sistem, ki pacientu omogoča, da se dotakne, ko je vzel tableto, da si lažje zapomni, kdaj je vzel zdravilo.

Zaprta krožna zanka v industriji pijač

Podjetje CCL Label, ponudnik posebnih rešitev za označevanje in pakiranje, namerava ponuditi rešitev za recikliranje termokrčljivih rokavčkov (sleeve) na plastenkah in zapreti snovni krog. Obrat za recikliranje bo na lokaciji Voelkermarkt v Avstriji, ki je središče za proizvodnjo termo krčljivih rokavčkov predvsem za mlekarstvo, industrijo pijač in industrijo čistil. Podjetje CCL Label je pionir nove tehnologije, ki omogoča odstranjevanje črnila iz termo krčljivih rokavčkov po porabi. Rokave odstranijo iz plastenk, ko PET plastenke vrnejo na polnilne linije proizvajalcev. Nato jih odpošljejo na lokacijo Voelkermarkt, kjer - po odstranitvi črnila in čiščenju – rokave stalijo in oblikujejo v granulate, ki so vrnjeni nazaj v proizvodni proces. Material za termo krčljive rokavčke poleg tega, da je tanek, je tudi nanesljiv na plastenke brez uporabe lepil. Pri podjetju pravijo, da je na ta način mogoče prihraniti do 50 % stroškov v primerjavi z drugimi tehnologijami. Raztegljivi rokavi se pogosto uporabljajo v industriji pijač in mleka, obstajajo pa tudi rešitve po meri za večje posode, kot so kanistri. Pri CCL Industries so lani podpisali globalno zavezo o novem gospodarjenju s plastiko, ki jo vodi fundacija Ellen MacArthur.

Pop art v vinskem svetu, ki nagovarja mlade

Vinska klet Puklavec Family Wines z blagovno znamko vin Jeruzalem Ormož predstavlja dva nova izdelka, ki postavljata vino v povsem novo kategorijo – kategorijo zabavnih vin. Pravijo, da niso ustvarili novih vin, temveč novo gibanje, ki na svež in drugačen način nagovarja mlade. »Novi vini Pop Art komunicirata skozi barve, ljubita ekstreme in se igrata z elementi animiranih risank, ikon in retro futurističnih elementov. Njuna edina naloga je, da nas zabavata,« so povedali ob predstavitvi. Dodajajo, da je njihov cilj ustvariti vina za mlajšo generacijo, ki se ji vino pogosto zdi nezanimivo. Rezultati raziskave med mlajšimi od 35 let namreč kažejo, da so zanje vse vinske steklenice videti enako dolgočasno, poleg tega ne razumejo vinskih izrazov in so velikokrat v zadregi že pri izbiri vina. Na podlagi pridobljenih informacij so se lotili zasnove izdelka, ki je moral biti poseben tako po videzu kot tudi po okusu. Odločili so se za slog Pop Art, za katerega pravijo, da je v svojem bistvu blizu mladim. Sonja Erčulj, vodja marketinga v vinski kleti Puklavec Family Wines, je ob predstavitvi novih vin poudarila, da je njihov cilj postaviti stvari na glavo in nagovoriti kupca z drugega zornega kota. »Osredotočili smo se zgolj na zabavno vsebino v vseh pogledih: v steklenici, na etiketi, na družbenih omrežjih, v komunikaciji … Bistvo novih vin je ustvariti gibanje oz. skupnost Pop Art, s katero se bodo poistovetili številni mladi,« pravi. Oglaševalsko akcijo so tako povezali z barvami, vzorci in ilustracijami, aktivni pa so tudi na Instagramovem profilu, kjer bodo vse dogajanje z novima izdelkoma pospremili s ključnikoma #POPolnomaHUD (za polsuhi cuvee iz sort sauvignon in chardonnay) in #POPolnomaSLADKA (za sladki muškat, ki združuje muškat ottonel in rumeni muškat).

Izboljšane pregradne lastnosti, da ostane izdelek svež

Podjetje Parkside je sodelovalo s podjetjem Addo Food Group, proizvajalcem slanih izdelkov, da bi ustvarilo embalažo iz PET, ki jo je mogoče reciklirati, za paleto mini polnjenih zvitkov Sainsbury. Rešitev je sestavljena iz prozornega pladnja s toplotno tesnilno folijo z vgrajeno tehnologijo ponovnega zapiranja. Izdelana sta iz PET. Potrošniku omogoča, da se izogne uporabi dodatne plastike, na primer folije za lepljenje, da med uporabo živila ostanejo sveža. Po navedbah podjetja Parkside zasnova prinaša tudi "izboljšano pregradno zmogljivost", da je izdelek dlje svež, in uporablja en sam polimerni dizajn, idealen za recikliranje v obstoječih sistemih zbiranja odpadkov.

Paloma z umetniškimi deli na embalaži za toaletni papir

Paloma predstavlja novo, barvito embalažo svojih izdelkov, s katerimi želijo približati blagovno znamko Paloma mlajši ciljni skupini ter poživiti ponudbo na trgu. Idejo za projekt so razvili v sodelovanju s hišno agencijo Futura DDB. Njihovi oblikovalci so namreč poskrbeli za oblikovanje embalaže, navdih so bila znana umetniška dela. »Projekt smo zastavili kot zaokroženo celoto trženjskega spleta in seveda obsega tudi promocijsko komponento. V skladu s cilji projekta je komunikacija usmerjena na digitalne medije, predvsem družbena omrežja, vsebuje pa tudi manjši delež tiskanih medijev. V okviru komunikacijske akcije poteka nagradna igra, nagrade pa so v duhu kolekcije izdelkov opremljene s potiski, ki so upodobljeni na naših servietah, robčkih, brisačkah in toaletnem papirju,« so povedali v Palomi.

Poskus steklenice iz papirja je izziv za potrošnike

Ta največji dosežek sledi predstavitvi prototipa papirne steklenice Absolut, ki označuje prvi korak znamke do steklenice za žgane pijače na biološki osnovi. Papirna steklenica je trenutno narejena iz visoke vsebnosti, ki jo je mogoče reciklirati – 57 % papirja in 43 % reciklirane plastike s plastiko, ki vsebuje tanko plast v steklenici, ki jo je mogoče reciklirati. Prototip je bil na voljo v Združenem kraljestvu in na Švedskem z začetno serijo 2.000 steklenic, ki jo je treba preizkusiti med potrošniki. Projekt je rezultat sodelovanja s podjetjem Paboco za ustvarjanje trajnostne alternative tradicionalnim načinom pakiranja. Ta subjekt vključuje industrijske voditelje v sektorju hitrih izdelkov široke potrošnje (FMCG). Spodbuditi želijo trajnostne inovacije v industriji polnjenja in izzivati miselnost potrošnikov in igralcev v industriji žganih pijač.

Visoka raven zaščite za pakiranje farmacevtskih izdelkov

Nova rešitev podjetja Constantia Flexibles, Perpetua, je reciklabilna embalažna rešitev za farmacevtske izdelke iz polimernega mono materiala z visoko bariero. Po navedbah podjetja se rešitev uporablja v farmacevtski embalaži in je zdaj na voljo po vsem svetu. Perpetua ponuja zaščito izdelka pred kisikom, vodno paro in svetlobo. Visoke ravni zaščite pred vlago, kisikom in toploto so pomembne za zaščito aktivnih farmacevtskih sestavin (API-jev), da bolniku zagotovimo učinkovita zdravila. Cilj Constantia Flexibles je bil doseči zelo visoke pregradne lastnosti za farmacevtske izdelke, hkrati pa uvesti visoke trajnostne standarde. Rezultat je Perpetua, družina izdelkov, ki temelji na edinstveni liniji visoko pregradnih laminatov iz polnega polipropilena (PP). Rešitev fleksibilne embalaže je na voljo v različicah, prilagojenih različnim zahtevam, in ker je certificirana za ciklos-HTP, se njena reciklabilnost po poročanju giblje med 90 % in 96 %, odvisno od posamezne specifikacije materiala. Družba trdi, da visoke pregradne lastnosti in nižji okoljski odtis ne omejujejo možnosti oblikovanja embalaže.

Kompostabilna embalaža za ekološke pridelke

Podjetje Parkside je sodelovalo z ekološkim proizvajalcem in spletnim prodajalcem živil Riverford pri novi ponudbi embalaž za kompostiranje, ki jih certificira TÜV. Riverford že več kot 30 let goji ekološke pridelke po vsej Angliji in Franciji, da bi kupcem zagotovil etično odgovorno hrano, ki podpira okolje, kmete in lokalne prostoživeče živali. Družba pravi, da trenutno v embalaži za živila uporablja 82 % manj plastike v primerjavi z običajnimi supermarketi. Prizadevajo si, da vsa embalaža ustreza okoljski agendi. Park2Nature, rešitev, ki jo je izbral Riverford, je TÜV-ov reden nabor kompostabilnih prožnih laminatov za pakiranje, narejen iz virov, kot so etično pridobljena rastlinska vlakna. Po navedbah podjetja Parkside Park2Nature omogoča močno zaščito izdelkov skozi verigo preskrbe s hrano, hkrati pa zagotavlja tudi večje zmogljivosti ob izpolnjevanju strogih higienskih standardov.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.