Na novih vlakih povsem drugačno udobje - EOL 156

Na novih vlakih povsem drugačno udobje - EOL 156

Modernizacija železnic

Slovenske železnice se posodabljajo. Novi udobnejši vlaki že vozijo, prihodnje leto še močnejša spodbuda potniškemu prometu na tirih z novimi vlakovnimi kompozicijami. Odgovarja mag. Darja Kocjan, direktorica Potniškega prometa na Slovenskih železnicah.

mag. Darja Kocjan
mag. Darja Kocjan

15. decembra je novi Stadlerjev vlak zapeljal prve potnike. Kaj potnikom prinašajo novi vlaki?

Novi vlaki so sodobnejši, udobnejši in seveda tudi hitrejši. Vlaki so prostornejši, nizkopodni. Vsa vrata imajo izvlečno stopnico za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje. Vsi bodo tudi zagotavljali sodoben informacijski sistem, vtičnice za polnjenje telefonov, prenosnih računalnikov, avtomatsko klimo itd. Vsi novi vlaki bodo opremljeni tudi z wi-fi signalom, ki bo omogočil dostopanje do interneta oziroma do različnih internetnih vsebin. Vsi vlaki so opremljeni tudi z najmanj desetimi mesti za prevoz koles. Že lansko leto smo v želji po večji in dostopnejši trajnostni mobilnosti ljudi znižali ceno prevoza koles na 1,50 evra ne glede na razdaljo.

Bodo novi vlaki omogočili večje število povezav?

Seveda! V prihodnjih letih se bo povečala pogostost regionalnih povezav z manj postanki in lokalnih vlakov z večjo zmogljivostjo, večja pa bo tudi udobnost in zanesljivost prevoza. Novi dizelski in večnapetostni električni vlaki bodo omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje v smeri Avstrije in Hrvaške. Udobno, hitro in brez prestopanja.

Do kdaj načrtujete, da bo vozilo vseh 52 vlakov?

Do konca leta 2022 pričakujemo, da bo po naših tirih zapeljalo vseh 52 novih naročenih vlakov. S tem je bil storjen pomemben korak k modernizaciji potniškega prometa, kar je eden od najpomembnejših strateških ciljev Slovenskih železnic.

Kje trenutno vozijo novi vlaki Stadler poleg Kočevske proge? Kdaj jih lahko pričakujemo na ostalih relacijah?

Ker so že prevzeti motorni vlaki dizel, so začeli z vožnjami na kamniški, dolenjski in pred nekaj dnevi odprti kočevski progi. S prihodom še vseh ostalih novih vlakov bomo le te postopno vključevali v ponudbo na vseh progah po vsej Sloveniji.

Po več kot pol stoletja je letos ponovno stekel potniški promet med Ljubljano in Kočevjem?

Tako je, v nedeljo 3. januarja 2021 je po več kot petdesetih letih med Ljubljano in Kočevjem znova stekel železniški potniški promet. Vnovična vzpostavitev najbolj trajnostnega in varnega načina prevoza bo zagotovo v veliki meri pripomogla k razbremenitvi cestne prometnice v tem delu Slovenije, povečala prometno varnost in pomembno prispevala k čistejšemu okolju. Potniki, ki so z vlakom med Ljubljano in Kočevjem oziroma obratno potovali med 3. in 31. januarjem, svoje vozovnice (enosmerne ali povratne) pa so kupili na železniških postajah ali na vlakih, so potovali s 50 – odstotnim popustom!

Koliko vlakov dnevno je predvidenih na kočevski progi?

Naj omenim, da trenutno zaradi zajezitve COVID-19 in odloka Vlade RS vlaki vozijo po počitniškem voznem redu. Po veljavnem, rednem vozem redu pa med Ljubljano in Kočevjem skupno od ponedeljka do petka vozi 15 vlakov ter 6 nedeljskih vlakov (3 pari) za dovoz dijakov in študentov. S 1. 2. 2021 se je vozni red še dodatno izboljšal z novo in prilagojeno ponudbo potrebam potnikov.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.