Žirija presoja celotno vrednostno verigo embalaže - EOL 154/155

Žirija presoja celotno vrednostno verigo embalaže - EOL 154/155

Najbolj trajnostne embalaže leta 2020

Zmagovalci Nagrad za trajnostni razvoj 2020 so bili predstavljeni na digitalnem dogodku. Letošnji splošni zmagovalec je bil Fraunhoferjev inštitut za raziskovanje silikatov s svojimi biorazgradljivimi funkcionalnimi barierami za bioORMOCER®, ki je prav tako zmagal v kategoriji »Embalaže na biološki osnovi«. Drugi veliki zmagovalci so bili sad sodelovanja med Maison Ruinart, Pusterla 1880 in Jamesom Cropperjem, podjetja Henkel, Bericap, Penn Color, Syntegon in Ardagh Group. Zaslužen prejemnik priljubljene »Nagrade občinstva« je bilo podjetje Beiersdorf AG. Izjemno zanimanje za vse kategorije, globalni igralci in inovativna podjetja ne čakajo, vizionarji zmagujejo.

Za nagrade se je potegovalo rekordnih 275 prispevkov, kar je skoraj 50 % več kot v lanskem letu. Tekmovalci so se prijavili z vseh celin. Nagrade so imele skupno osem kategorij. Natečaj neodvisno ocenjuje strokovna žirija, ki predstavlja presek mednarodne vrednostne verige embalaže, vključno z vodilnimi lastniki blagovnih znamk in trgovci na drobno, trajnostnimi organizacijami, podjetji za ravnanje z odpadki, akademskimi krogi in strokovnjaki iz industrije, ki ocenjujejo prispevke od zagonskih podjetij do svetovnih blagovnih znamk, po skrbno določenih merilih.

Zmagovalci:

1. Splošno priznanje za »Najboljšo inovacijo v trajnostni embalaži« in kategorijo »Nagrada za embalažo na biološki osnovi« je prejel Fraunhoferjev inštitut za raziskave silikatov za biorazgradljive funkcionalne pregradne obloge bioORMOCER®. Prevleke so tako tanke (<1-3 µm), da lahko prevlečene embalažne materiale obravnavamo kot monomateriale. Znatno izboljšajo zaščitne lastnosti običajnih bioembalažnih sistemov in nudijo dobre pregradne lastnosti pred vodno paro, kisikom, aromami in mehčali.

2. V kategoriji »Učinkovitost virov« so sodniki izbrali papirnato škatlo za šampanjec "Second Skin", ki je nastala v sodelovanju med Maison Ruinart, Pusterla 1880 in Jamesom Cropperjem Francem. Kovček za šampanjec je opisan kot inovativen, okolju prijazen in izredno lahek. Izdelan je iz naravnih lesnih vlaken, pridobljenih iz trajnostno vodenih evropskih gozdov, ki jih je mogoče enostavno in v celoti reciklirati.

3. Zmagovalec v kategoriji »Najboljša praksa« je bilo javno dostopno programsko orodje za oceno možnosti recikliranja embalaže podjetja EasyD4R® družbe Henkel v Nemčiji. Namenjen je razvijalcem embalaže, da lahko hitro in zanesljivo ocenijo možnost recikliranja embalažnih rešitev iz plastike, papirja, stekla, aluminija in pločevine ter opredelijo možna področja za izboljšave.

4. Bericap-ov BericapValve pokrovček brez silikona je zmagal v kategoriji »Embalaža, ki jo je mogoče reciklirati«. Pokrovček ima enake značilnosti kot tradicionalni, vendar je izdelan iz TPE, poliolefina, ki se lahko reciklira s tokom recikliranja HDPE in PP, ne da bi ga onesnažil.

5. V kategoriji »Spodbujanje krožnega gospodarstva« so letos odlikovanja prejeli Penn color za visoko motnost in vrhunsko belino PET z 0 % vsebnostjo TiO₂, kar omogoča boljšo reciklabilnost.

6. V kategoriji »Stroji« je sodnike najbolj navdušila Syntegonova tehnologija PaperForming. Syntegonov stroj za oblikovanje papirja. TPU1000 je posebej zasnovan za oblikovanje papirja in materialov na osnovi papirja. Lahko realizira privlačne rešitve embalaže in je primeren za različne izdelke in tehnologije polnjenja.

7. Skupina Ardagh je v kategoriji »Inovacije pred vstopom na trg« zasedla prvo mesto za svojo metodo zapiranja zanke pri reciklaži stekla za izdelavo briketov iz stekla iz drobnih delcev. Metoda, ki daje steklu, ki odpade med reciklažnim procesom, novo življenje in omogoča 100 % recikiranemu steklu, da ga stopimo v nove steklenice in kozarce.

8. Najbolj priljubljena kategorija je »Nagrada občinstva«: prejela jo je Beiersdorfova postaja za polnjenje gela za prhanje Nivea - prvi primer te množične prodaje. Kupci s postaje vzamejo prazno plastenko in jo napolnijo po izdelku Nivea po svoji izbiri, pri čemer plačajo nakup z natisnjeno nalepko.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.