Embalažne novosti - EOL 151

Embalažne novosti - EOL 151

Barcaffè za rojstni dan z unikatnimi skodelicami

Ob svoji 50-letnici je Barcaffè za ljubitelje kave pripravil posebno presenečenje – omejeno kolekcijo skodelic, ki jih je poslikala mlada oblikovalka in ilustratorka Alja Horvat. Barcaffè jubilejno leto proslavlja na različne načine. Med drugim s posebno nagradno igro in spletnim koncertom v času karantene. »Ker Barcaffè poudarja pomen drobnih trenutkov, ki pomenijo največ, smo se za svojih 50 let odločili te trenutke kavoljubom še polepšati. S priljubljeno mlado oblikovalko Aljo Horvat smo pripravili omejeno kolekcijo skodelic, ki ponazarjajo lepe trenutke ob dišeči skodelici kave,« pravijo. Nastalo je šest skodelic – pet za vsako uspešno preteklo desetletje in ena za vsa uspešna leta, ki še sledijo. Skodelica in krožniček sta že na voljo v trgovinah, in sicer v darilnem pakiranju, ki vsebuje tudi pol kilograma kave.

Steklenica za vino skoraj v celoti iz recikliranega kartona

Podjetje Frugalpac je predstavilo steklenico za vino iz 94 odstotnega recikliranega kartona. Cenovno je primerljiva steklenici z etiketo. Glede na neodvisno analizo življenjskega cikla, ki jo je izvedel Intertek, lahko premik k steklenici podjetja Frugal omogoči proizvajalcem vina, da zmanjšajo ogljični odtis vsake steklenice do 84 % in zmanjšajo emisije pri transportu steklenic, saj lahko izdelek sestavijo in napolnijo na mestu. Isti LCA še trdi, da ima izdelek ogljični odtis, ki je za tretjino nižji od plastenke, narejene iz 100 % reciklirane plastike. Frugalpac pa pravi, da je vodni odtis izdelka vsaj štirikrat nižji od stekla. Pri podjetju poročajo, da lahko potrošniki plastično podlogo za živila preprosto ločijo od papirnate steklenice in jo dajo v svoje kante za ločevanje. Izdelek lahko v celoti odvržemo v koš za recikliranje papirja in podlogo za živila ločimo v postopku ponovnega mešanja papirja v celulozo. Nova zasnova, ki jo je mogoče uporabiti tudi za žgane pijače, kot so gin, vodka in rum, tehta le 83 g, je do petkrat lažja od običajne steklenice. Zato je lažja za nošnjo ter za prevoz.

V Fructalu kmalu vsa embalaža rastlinskega izvora

Fructal prvi v Sloveniji napoveduje uvedbo embalaže rastlinskega izvora, s katero dodatno zmanjšuje obremenitve okolja. Gre za embalažo, ki je proizvedena z uporabo plastike iz sladkornega trsa, ki je reciklabilen in naraven material. Svoje izdelke pričenjajo vanjo polniti v avgustu, na trgu pa bodo jeseni. – Najprej prihajajo v embalaži rastlinskega izvora na trg prenovljeni, organski izdelki Fructala. – Postopoma pa bodo v embalaži rastlinskega izvora vsi Fructalovi izdelki v Tetra Prisma® Aseptic 1000 Square in Tetra Brik® Aseptic Edge 200 ml. V drugem letu že načrtujejo uvedbo slamic iz materiala rastlinskega izvora. Tetrapackova® embalaža rastlinskega izvora je embalaža, ki je narejena iz sladkornega trsa s kar 84 % materialov rastlinskega izvora pri Tetra Prizmi® (1 liter) in s 78 % pri Tetra Edge® (200 ml). Tudi novi pokrovčki bodo iz polimerov rastlinskega izvora. Postopoma bodo vsi izdelki v Tetra Prisma® Aseptic 1000 Square in Tetra Brik® Aseptic Edge 200 ml pakiranju polnjeni v embalažo iz naravnih materialov. S tem ukrepom Fructal dodatno zmanjšuje emisije CO2 in tako prispeva k boju proti podnebnim spremembam.

Plastenka brez etikete izdelana iz 100 % rPET

Blagovna znamka Evian Danone je razkrila novo plastenko za svojo mineralno vodo brez etikete. Plastika je narejena iz 100 % recikliranega PET (razen pokrovčka) in je popolnoma reciklabilna. Nova zasnova bo na voljo v velikosti 400 ml s pokrovčkom "Evian roza". Evian vidi svojo novo plastenko kot ključni mejnik na poti do tega, da do leta 2025 postane "popolnoma krožna" znamka. Takrat bodo vse plastenke izdelali iz 100 % reciklirane plastike. Čeprav bodo inovacije za začetek omejene pri distribuciji, podjetje pravi, da si nenehno prizadeva za premikanje meja pri oblikovanju embalaže. Prepričani so, da bi nova plastenka lahko zagotovila "globalno rešitev za trajnostno prihodnost" zlasti za e-trgovino, kjer označevanje črtne kode ni potrebno. Ta novica sledi objavi iz začetka leta, da je Evian prejel globalni certifikat, da je postal ogljično nevtralen.

Kmalu celo viski v papirnati embalaži

Steklenice so preteklost. Vse več podjetij poskuša zmanjšati onesnaževanje in narediti izdelke bolj trajnostne. Diageo, eden največjih svetovnih proizvajalcev žganih pijač in piva, ki je med drugim lastnik tudi blagovne znamke Johnnie Walker, načrtuje preizkus nove okolju prijazne embalaže. Medtem ko se večina viskijev prodaja v steklenicah, podjetje išče alternativne načine uporabe embalaže pri svojih blagovnih znamkah. Izdelava steklenic namreč troši ogromne količine energije, posledično pa ustvarja veliko emisij ogljika. Diageo bo za izdelavo novih embalaž soustanovil podjetje Pulpex, ki bo proizvajalo embalažo tudi za podjetja Unilever in PepsiCo. Johnnie Walker, viski z 200- letnimi koreninami, bo kmalu na voljo v papirnih steklenicah. Papirnato embalažo viskija Johnnie Walker bodo preizkusili spomladi 2021. Izdelana bo iz lesne kaše in bo v celoti reciklirana. Diageo trdi, da bodo nove embalaže zasnovane tako, da ne bodo vplivale na okus pijače. Mnoge embalaže, izdelane iz papirja, imajo v notranjosti plastično prevleko, s katero preprečijo, da bi pijača iztekala. Pri Diageu bodo namesto plastike uporabili celulozo. Podjetja so pod vse večjim pritiskom, da zmanjšajo količino plastike v embalaži, saj so potrošniki vedno bolj občutljivi zaradi škode ekosistemov. V Evropi so v letu 2018 za pakiranje hrane in pijače porabili 8,2 milijona ton plastike, ocenjujejo analitiki ING.

Startup na trg z embalažo iz morskih alg

Medtem ko industrija hiti, da se bo uskladila z nedavno direktivo EU o embalaži za enkratno uporabo, se biorazgradljivi proizvodi obravnavajo kot potencialna rešitev. Morda je glavni del tega, vsaj kar zadeva medijsko poročanje, Notpla, londonsko podjetje, ki oblikuje in izdeluje biorazgradljive izdelke iz naravnih sestavin, kot so morske alge. Notpla je startup za trajnostno embalažo. Razvijajo vrsto materialov in izdelkov iz morskih alg in rastlin, da nadomestijo plastiko za enkratno uporabo z embalažo, ki je naravno biorazgradljiva. Podjetje je začelo leta 2014 z izdelkom "Ooho", jedilnim mehurčkom vode, ki je bil takrat ročno izdelan. V zadnjih šestih letih so razvili tehnologijo za njihovo izdelavo, pa tudi za razvoj domačih kompostirnih premazov in folij. Notpla se je pred kratkim povezala tudi s spletno storitvijo dostave Just Eat v embalaži izdelani iz morskih alg. Gre za Notpla prevleke za karton. Februarja je bilo prvo preizkušanje škatel. Pričakujejo, da bodo škatle prodane do konca leta, prav tako pa sodelujejo s proizvajalci škatel in papirničarji, da svoje izdelke prevlečejo z materiali Notpla. Premaz Notpla je popolnoma naraven in ga je mogoče odvreči v domač kompost. Omogoča maščobno bariero brez dodajanja plastike. Morske alge so fantastičen osnovni material zaradi svojega trajnostnega pečata in hitre rasti. Če uporabimo naravni material kot vhodni material, pomeni, da recikliramo ogljik in ne plastike, ki očitno izvira iz neobnovljivih surovin, pravijo. Morske alge rastejo v oceanih in ne tekmujejo s prehrambnimi pridelki na kopnem. Za rast ne potrebujejo sladke vode, za razliko od PLA-jev in bioplastike, ki temelji na koruzi ali drugih pridelkih.

RED DOT nagrada za dober dizajn embalaže za penino

Hrvaška agencija Bruketa&Žinić&Grey je s slovenskim naročnikom Radgonske gorice osvojila prestižno nagrado za oblikovanje Red Dot. Nagrado so prejeli za dizajn embalaže penine Untouched by Light, o kateri smo v EOLu že poročali. Gre za prvo penino na svetu, ki je izdelana, prodana in okušena v popolni temi. Projekt je spomladi prejel tudi veliko nagrado IdejaX na hrvaških Danih komunikacija. Nagrade so podelili preko spleta, prejelo jih je še osem slovenskih podjetij. Letošnja podelitev 'rdečih pik' je potekala preko Instagrama med 22. in 26. junijem 2020, ves teden pa so sledilci na tem kanalu lahko spremljali strokovne razprave, videokonference in odziv dobitnikov nagrad. Rdeče pike so prejemnikom poslali vnaprej, zmagovalci pa so se nato ves teden oglašali preko Instagrama in delili svoje veselje ob prejemu nagrade. Med drugimi so nagrado dobili tudi pri podjetju TAK Kolektiv za Hibear Adventure Flask. Embalaža za pijačo omogoča, da svojo najljubšo pijačo na poti pripravite na inovativen, enostaven način za uporabo in je vsestranski odgovor na sodoben življenjski slog na prostem. Večnamenske funkcije omogočajo, da si privoščite čaj, preliv in hladno kavo, gazirano vino ali ohladite pivo, zmešate koktajle ali pa spijete le liter sladke vode. Vse to z eno samo steklenico, ki je zasnovana tako, da je preprosta za uporabo in razumevanje. Njegova vakuumsko izolirana lupina, izdelana iz varnega in žilavega tritana in nerjavečega jekla, naredi steklenico trajnostno in zdravo za uporabo.

RecycleBox želi olajšati pomanjkanje zamaškov za plastenke

Podjetji First Mile in Delphis Eco sta pozvala k recikliranju plastenk, pri čemer so bile zaloge motene zaradi pandemije COVID-19. Pandemija COVID-19 je povzročila motnje v različnih dobavnih verigah. Ena od teh so plastični pokrovčki za plastenke, saj jih povsod primanjkuje. Proizvajalci, to sta Kitajska in Severna Italija, sta se soočali z zaustavitvijo proizvodnje. Podjetje za recikliranje First Mile je v sodelovanju z Delphis Eco iznašlo preprosto rešitev za reševanje te težave po vsej Veliki Britaniji, ki je gospodinjstva pozvala, naj reciklirajo pokrovčke. To vključuje uvedbo brezplačne poštne storitve "RecycleBox". Zbirali so plastične pokrovčke po gospodinjstvih, pri First Mile pa so jih razvrstili, očistili in nato odpeljeljali v Delphis Eco, da jih napolnijo in ponovno uporabijo. Gospodinjstva v Združenem kraljestvu, ki želijo sodelovati v shemi, lahko svoje plastenke in zapirala položijo v prazno kartonsko škatlo in si hkrati rezervirajo brezplačno zbirko prek RecycleBox. Sprožilna razpršila, črpalke za milo za roke in pokrovčki z zapiralom so med drugimi oblikami zapiralk plastične embalaže. Čeprav so nekatere steklenice morda videti nenavadno zaradi svojih neusklajenih zapiral, ljudje še vedno dobivajo izdelke, ki jih potrebujejo.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.