Ni vseeno, kaj nanesemo na kožo, naš največji organ - EOL 151

Ni vseeno, kaj nanesemo na kožo, naš največji organ - EOL 151

                                            Urška Košenina

Naravna kozmetika

V kozmetičnih vodah sem se znašla zaradi izgube mame. Rak. Takrat se je cela družina obrnila k iskanju vzrokov in eden izmed njih, ki smo jih našli, je bila vsekakor uporaba konvencionalne kozmetike … Tako je Tina Štrubelj, direktorica podjetja Istost d.o.o., zmagovalka Sparove akcije Štartaj Slovenija, pojasnila, kako je nastala njena blagovna znamka Nelipot in zakaj razvija le kozmetične izdelke iz naravnih sestavin. Pravi, da premalokrat pomislimo, kako je koža naš največji organ in da se 40—60 % vsega, kar nanjo nanesemo, vsrka v krvni obtok. Embalaža je največji zalogaj, takšna je njena izkušnja. Razvili so lastno embalažo za dezodorant v stiku iz biorazgradljivih materialov. Mlečnokislinska plastika je osnovana na škrobu. Z izvrstno idejo pa jim kupci vračajo odpadno embalažo.

Tina Štrubelj
Tina Štrubelj

Kaj vam je poslovno dala zmaga na Štartaj Slovenija. Zakaj ime vaši kozmetiki Nelipot, torej bosonog, se v tem že kaže vaš odnos do narave? Kaj ponujate na trgovskih policah, kako širite asortiman izdelkov?

Pomenila je preboj za blagovno znamko Nelipot, za kar bi drugače potrebovala kar nekaj let. To je bil tako velik marketinški potisk, da smo postali sinonim za naravne dezodorante v Sloveniji. Kar je še pomembneje. Vplivali smo na miselnost ljudi in jim pokazali, da naravno lahko deluje. V našem primeru zares uspešno zavira neprijeten telesni vonj.

Nelipot?

Nelipot je ena mojih najljubših besed, hkrati pa se je v času nastajanja zdela edina primerna za poimenovanje kozmetične linije. Vstop na to področje je bil zame nekaj popolnoma novega. Veliko se je bilo potrebno naučiti, počutila sem se ... bosonogo. Hkrati pa tako, kot ste omenili – bose noge pomenijo stik s travo, zemljo, naravo! Na trgovskih policah trgovin Interspar in Spar ponujamo dezodorante v stiku, kremi ter šampon in CBD kapljice. V manjših, bio, eko trgovinicah pa malo bolj razširjen asortiman, ki vsebuje tudi saponificirano olje, zobni prašek in naravno mazilo za blaženje vnetij na koži. Asortiman izdelkov širimo predvsem glede na potrebo, ki jo zaznamo – z moje strani, strani kupcev, včasih pa tudi splošnega trenda.

Blagovna znamka »Nelipot pooseblja naravo in iz nje črpa navdih za kozmetiko, ki zanesljivo kljubuje vsakdanu ter kožo nežno neguje,« je vaš Manifesto, ki ga najdemo na internetni strani. Od kod dobivate sestavine za vaše izdelke in kakšna je logistika distribucije izdelkov?

Sestavine za izdelke dobivamo od slovenskih in evropskih dobaviteljev. Prizadevamo si, da, kjer je le mogoče, kupujemo lokalno in s tem podpiramo slovensko gospodarstvo. Za distribucijo za večje partnerje skrbimo sami, saj imamo lastno tovorno vozilo. Za manjše in spletna naročila pa skrbi pogodbena kurirska služba.
Začeli ste z deodorantom. Kako dolgo traja razvoj novega izdelka in kako se tega lotite? Oblikovanje, sestavine? Raziskujete, razvijate, iščete?
Razvoj novega izdelka traja kar dolgo. Lahko povem, da linija, ki jo trenutno načrtujemo za september, nastaja že od lanske pomladi. Največkrat pride produkt iz lastne potrebe ter dejstva, da na trgu ni podobnega izdelka, ki bi mu sama zaupala svojo kožo. Premalokrat se ustavimo in pomislimo, da je koža naš največji organ, da se 40 - 60 % vsega, kar nanesemo nanjo, absorbira v naš krvni obtok, da dolgoletna vsakodnevna uporaba izdelkov s problematičnimi sestavinami lahko ogrozi naše zdravje.

Lastna izkušnja je poriv?

Ko dobim idejo, najprej sledi pregled slovenskega in svetovnega trga, kaj ponuja. Hkrati s tem že mešam in preizkušam sestavine, ki jih cenim. So naravne, največkrat organske in se mi zdijo najboljša rešitev za dotičen problem. Ko pridem do sebi všečne recepture, jo podelim z družino, sodelavci, prijatelji in prosim za mnenje. Nato recepturo še malo dodelam. Izbira embalaže je velikokrat kar zalogaj, saj je potrebno najti kompromis med trajnostno rešitvijo, ki pa je uporabniku prijazna. Uporabljam steklo, aluminij in embalažo iz biorazgradljive plastike. Nato sledi pisanje dokumentacije za registracijo izdelka in istočasno tudi testiranje v evropskem laboratoriju. Na primer mikrobiološki test, stabilnostni test, dermatološki test in podobno, odvisno od izdelka. Nato sledi še oblikovanje celostne podobe izdelka, ki pa je sedaj veliko lažje, saj smo letos prenovili celo podobo z agencijo Formitas in določili smernice. Zato ni več dilem.

Ste družboslovka. Kako to, da ste se znašli v kozmetičnih vodah? Kaj vas inspirira za nove začetke in kateri del prehojene poti se vam je najbolj vtisnil v spomin? Kaj je po vaše recept za podjetniški uspeh?

V kozmetičnih vodah sem se znašla zaradi izgube mame. Rak. Takrat se je cela družina obrnila k iskanju vzrokov in eden izmed njih, ki smo jih sami našli, je bila vsekakor uporaba konvencionalne kozmetike, saj je bila mami oseba z izrazito zdravim življenjskim slogom. A pri kozmetiki res ni pazila. Sestra je odkrila prednosti sode bikarbone, moja raziskovalna žilica pa je nadaljevala v smeri mešanja prvih dezodoratnih krem. V spominu bo vsekakor najbolj ostala zmaga v projektu Štartaj, Slovenija! To so neponovljivi občutki zadovoljstva in sreče. Seveda ostajajo v spominu tudi vsi težji trenutki, strahovi, ali bo uspelo. Ali si upam... Zaradi tega bi rekla, da je najpomembnejši faktor pri podjetniškem uspehu pogum.

Rekli ste, da je embalaža velik zalogaj.

Že od vsega začetka je izbira embalažnega materiala zame ena izmed prioritet. Začeli smo z lončki iz aluminija, ker so popolnoma reciklabilni. Nato nadaljevali s steklom, moj največji projekt pa je bil razvoj lastne embalaže za dezodorant v stiku iz biorazgradljivih materialov. Odločili smo se za mlečnokislinsko plastiko, ki je osnovana na škrobu.

Zakaj?

Najprej smo se soočali s težavami pri delovanju stika zaradi specifičnosti materiala ter neprimerno izbranim partnerjem za brizganje, ki ni imel dovolj izkušenj. Nato smo z novim partnerjem LGM Plus stik popravili in izboljšali, da je sedaj zares odličen. Sedaj smo zagrizli v drugo jabolko – recikliranje. Zbirni centri še niso opremljeni s primernimi stroji za dekompostiranje biorazgradljive plastike in sedaj prihaja do izzivov s sklenitvijo življenjskega cikla izdelka. Vedno bolj se premikamo v smeri, da bomo izločili stike iz običjanega odpasnega sistema z lastnimi zbirniki za stike oziroma z vračanjem embalaže, s čimer jih bomo lahko v celoti reciklirali in material pouporabili. Naša akcija 10 praznih = 1 poln, s katerimi spodbujamo naše kupce, da zberejo 10 odpadnih embalaž, nam jih pošljejo, mi pa jim vrnemo 1 izdelek po želji, ima zares odlične rezultate. Lani smo tako zbrali 36 % prodane embalaže naših dezodorantih krem, kar štejem za velik uspeh, saj akcije ne oglašujemo drugače kot po družbenih omrežjih. Je pa res, da so naši kupci izredno ozaveščeni in jim gre vsa pohvala.

Kako ste se odzvali na krizo, je vplivala na prodajo? Kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Kriza je seveda vplivala na prodajo. Naš večinski del prodaje se zgodi v Sparovih trgovinah, te pa so bile zaprte oziroma so se zelo prilagodile epidemiji. Posledice se čutijo, a si prizadevamo z dodatnimi marketinškimi aktivnostmi ter lansiranjem novih izdelkov ta manjko čimbolj ublažiti. Naši načrti za prihodnost? Razvoj izdelkov, ki so čimbolj prijazni do naše kože, z uporabo naravnih, ekološki sestavin, brez nepotrebnih dodatkov v obliki parabenov, sulfatov, stabilizatorjev, zgoščevalcev. Rajši uporabljamo krajše roke uporabnosti ter spodbujamo porabo izdelkov v celoti. Ne pa, da uporabljamo več izdelkov hkrati, nato pa jih 5 vržemo stran na pol uporabljenih. Z izvozom se vse bolj pogumno spogledujemo, saj imamo odlične prodajne rezultate z nekaterimi evropskimi spletnimi trgovci.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.