Vozila na stisnjen zemeljski plin uvrščena med najbolj ekološka - EOL 149/150

Vozila na stisnjen zemeljski plin uvrščena med najbolj ekološka - EOL 149/150

Promocija

ADAC ekotest vozil

Prijaznost do okolja postaja tako pri izdelavi kot pri nakupu vozila vse pomembnejši dejavnik. Varčen avto v prihodnje ne bo samo vozil ceneje, ampak bo tudi povzročal manj vpliva na okolje v obliki podnebno škodljivega CO2 in drugih onesnaževal, ki slabšajo kakovost zraka.

Seznam najboljših ADAC ekotest 2019
Seznam najboljših ADAC ekotest 2019

Evropski ADAC ekotest vozil

Največji avtomobilistični klub Allgemeiner Deutscher Automobil Club (ADAC), ki v Evropi že vrsto let izvaja ekotest vozil, je v letu 2019 med najbolj čista ponovno uvrstil vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG) ter električna in hibridna vozila. V zadnjem času proizvajalci vozil trdijo, da so njihova vozila okolju prijazna, vendar še vedno obstajajo velike razlike pri izpustih CO2 in ostalih onesnaževalih. Po ADAC testu vsa vozila onesnažujejo, kljub temu da so nekatera bistveno bolj prijazna do okolja. Vendar tudi ta test ne upošteva izpustov in vplivov na okolje, ki nastanejo pri proizvodnji in razgradnji vozil.

Tudi električna vozila onesnažujejo okolje

Pri ADAC ekotestu so vsa vozila testirana na lastnem testnem poligonu, zato lahko rezultate celo leto do 100 odstotkov primerjamo med sabo, ker so okvirni pogoji za vsa vozila popolnoma enaki. Na testnem poligonu se merijo CO2 izpusti, ogljikov monoksid (CO), dušikov oksid (NOx), ogljikovodik (HC) ter masa in količina trdnih delcev pod realnimi pogoji na cesti. Za te vrednosti so dodeljene točke, ki so pretvorjene v sistem podeljevanja zvezdic. Vozilo s petimi zvezdicami vozi najbolj čisto, vozilo z eno ali dvema zvezdicama pa je onesnaževalec.

Tudi električnih vozil test ADAC ne obravnava kot »vozila brez izpustov«, ampak jim dodeljuje tiste izpušne pline, ki nastanejo v elektrarnah pri proizvodnji elektrike, ko se vozila polnijo. Npr. za Nemčijo znaša vrednost 548 g CO2/kWh, za Slovenijo pa je v Pravilniku o metodah za določanje prihrankov energije (Uradni list RS, št. 67/15 in 14/17) navedena vrednost 490 g CO2/kWh. Zaradi boljše primerjave ADAC test pri vozilih na notranje izgorevanje prišteje tudi tiste izpuste CO2, ki dodatno k vrednosti na izpuhu nastanejo pri proizvodnji goriva (»well-to-whell«).

Najčistejša vozila so na alternativne pogone

Med deset najboljših je aktualni ekotest ADAC uvrstil šest vozil s petimi zvezdicami, ki jih poganjajo alternativni pogoni. Na prvem mestu sta dve vozili na CNG-pogon, VW Polo TGI in VW Golf TGI, na drugem mestu električni BMW i3 s kapaciteto akumulatorja 42,2 kWh, ki mu sledi Seat Arona TGI tudi na CNG-pogon. Na desetem mestu je še eno CNG-vozilo, VW Caddy TGI.

Vsekakor ni vsak alternativni pogon tudi avtomatsko zagotovilo za čisto mobilnost. Tak primer so plug-in hibridi, kot so VW Passat Variant GTE, BMW 745e in Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid s svojo visoko porabo elektrike in deloma zmernimi vrednostmi pri izpustu onesnaževal. Na repu testa so veliki in težki športni terenci z visoko porabo in s tem visokimi izpusti CO2. Pri majhnih športnih terencih je rezultat boljši, med njimi je pet zvezdic prejel Seat Arona TGI na zemeljski plin.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.