Več možnosti je v izvozu kot doma - EOL 66

Več možnosti je v izvozu kot doma - EOL 66

Trg pijač |
 
Na trgu pijač se je COSTELLA pojavila šele pred slabimi petimi leti. Kljub recesiji, manjši proizvodnji in prodaji pijač pa naravna mineralna voda Costella in njene brezalkoholne pijače ali pijače z okusom doživljajo vsako leto boljši sprejem pri potrošniku. Jože Božič, menedžer in prokurist družbe Uskok, ki je lastnica polnilnice, pravi, da so dosegli na trgu visoko prepoznavnost blagovne znamke COSTELLA zaradi kakovosti in embalaže.
 
Jože Božič
Jože Božič

Katere značilnosti slovenskega trga pijač so lani najbolj vplivali na vašo prodajo, kaj kažejo prodajni rezultati in kako je s količinami? Kakšne so sploh še možnosti za povečanje prodaje na domačem trgu glede na hudo domačo in tujo konkurenco?
Potrošnja in prodaja pijač v zadnjih dveh letih v Sloveniji beleži več kot 20-odstotni padec. Kljub temu nenehno povečujemo prodajo in tržni delež. Blagovno znamko COSTELLA sestavlja že 28 izdelkov. Kupci so jih lepo sprejeli. Lani smo povečali količinsko in vrednostno prodajo v primerjavi z letom 2010 za 8,5 odstotka. Rast pa je naslednja – v letu 2007 smo prodali za 890.000 evrov, leta 2008 za 2.700.000 evrov, leta 2009 za 4.300.000 evrov, leta 2010 4.300.000 evrov, leta 2011 pa 4.700.000 evrov. Tako smo se približali 20-odstotnemu tržnemu deležu.

Pri katerih pijačah ste bili najuspešnejši, kako ste na trgu pozicionirali vaše vode z okusom in kako so potrošniki sprejeli vašo embalažo?
V letu 2011 smo postali z naravno mineralno vodo COSTELLA v segmentu trgovina vodilna blagovna znamka. Na prodajo vseh in seveda tudi naših izdelkov je vplival padec kupne moči potrošnikov in delno spodbujanje pitja vode iz »pipe«. Čeprav je res, da smo prejeli več domačih in tujih priznanj in da so nam kupci naklonjeni. Ocenjujemo, da je na slovenskem tržišču še vedno nekaj prostora za povečanje prodaje izdelkov blagovne znamke COSTELLA, seveda s kupcu prijaznimi marketinškimi akcijami.

V vaši poslovni strategiji se intenzivno odločate za izvoz in iščete nove trge. Kje se vam odpirajo nove prodajne možnosti in na kakšne količine računate?
Zavedamo se majhnosti in nasičenosti slovenskega trga, zato smo bili v letu 2011 izredno aktivni. Podpisali smo pogodbe za izvoz v letu 2012 na trge Avstrije, Rusije, Hrvaške, Slovaške, Albanije, Kitajske, Hong Konga, Jordanije, Savdske Arabije in BiH. V zaključnih dogovorih smo še z nekaterimi drugimi državami. Ocenjujemo, da bo vrednost izvoza v letu 2012 nekaj mio evrov.

Kakšna so vaša poslovna pričakovanja v letu 2012 pri prodaji in finančno?
V poslovnem letu 2012 bomo skladno z osnovami poslovnega načrta, ki je v pripravi in predvideva cca 10-odstotno povečanje prodaje na slovenskem trgu, in pretežno glede na že podpisane pogodbe za izvoz poslovali pozitivno. Konkretna ocena pozitivnega izida bo znana po dokončni izdelavi poslovnega načrta. Zaradi predvidenega izvoza načrtujemo pozitivno poslovanje.

Načrtujete nove proizvode, novo embalažo?
Vemo, da je razvoj izdelkov in okolju ter potrošniku prijazne embalaže zelo pomemben, zato ne mirujemo. Snujemo novosti. Rezultati bodo vidni na slovenskem in izvoznem tržišču še pred letošnjo sezono. Več o novih izdelkih v tem trenutku še ne morem povedati. Trendi, ki jih dosegamo, so rezultat naše posebne tržne strategije, ki je nikomur ne zaupamo.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija
iz evropskega sklada za regionalni razvoj. Sofinanciranje spletne strani je bilo pridobljeno preko Vavčerja za digitalni marketing.