Kar 95 % poslovnih vodij vidi podnebni prehod kot priložnost za rast in ustvarjanje vrednosti, kaže nova raziskava HSBC med več kot 1.600 podjetji in 500 institucionalnimi vlagatelji. Trajnost se vse bolj obravnava kot strateški in finančni dejavnik, ne več zgolj kot okoljska obveznost, poroča ESG Today.
Skoraj vsa podjetja menijo, da bo podnebni prehod v naslednjih treh letih ključen za konkurenčno prednost, 72 % pa ga povezuje z večjo odpornostjo poslovanja. Hkrati vodje opozarjajo, da neukrepanje pomeni finančna tveganja, predvsem višje stroške, motnje poslovanja in izgubo zaupanja vlagateljev.
Podobno razmišljajo vlagatelji: 96 % jih vključuje podnebne in okoljske dejavnike v naložbene strategije, pri čemer večina vidi pozitivno povezavo med trajnostjo in dolgoročno donosnostjo. Delež podjetij, ki bodo vsaj 10 % investicij namenila podnebnim projektom, naj bi se v treh letih podvojil.
Podjetja vse pogosteje uporabljajo trajnostno financiranje in podnebne tehnologije, a hkrati opozarjajo na pomanjkanje cenovno dostopnih nizkoogljičnih rešitev, energetske učinkovitosti ter tehnologij za razogljičenje težke industrije.