Uvajanje nizkoogljičnih tehnologij, recikliranje izkopanega materiala, uporaba trajnostnih materialov ter ponovna ozelenitev poseženih površin so ključni elementi, ki uvrščajo projekt Drugi tir Divača–Koper med vodilne primerke zelenega prehoda v gradbeništvu. Na 27-kilometrski trasi drugega tira je trenutno položenega že skoraj 10 kilometrov tira. Potem ko so se na odseku, ki poteka med Črnim Kalom in Koprom, julija zaključila glavna gradbena dela, se zdaj na tem odseku pospešeno izvajajo železniška dela. Na drugem tiru bo marca 2026, kljub naravnim izzivom, s katerimi se soočajo izvajalci del, omogočena prevoznost proge s tirnimi vozili in začetek testiranj, ki so nujna za kasnejšo obratovanje proge. Dva največja izziva, ki jih je bilo treba premagati, sta bila premoščanje velikih kraških jam v predorih in ustavitev plazenja v dolini Glinščice. Pet mostov v predorih bo kmalu zgrajenih, ukrepi za ustavitev plazenja pobočja v dolini Glinščice pa se tudi že izvajajo, a ker so številni, bo njihova izvedba trajala še nekaj časa.
2TDK, d.o.o.
www.drugitir.si