Pismenost o tleh (soil literacy), ki združuje znanje o tleh ter prakse odgovornega ravnanja s tlemi, postaja vse bolj prepoznana kot ključen element trajnostnega razvoja. To je pokazala tudi raziskava evropskega projekta SOLO, pri kateri smo sodelovali tudi slovenski partnerji projekta CURIOSOIL programa EU Obzorje. Članek, objavljen v znanstveni reviji LAND, poudarja 18 ključnih vrzeli v znanju, kot so pomanjkanje celostnih pedagoških pristopov, slaba dostopnost vsebin o tleh in neustrezen prenos znanj med znanostjo, stroko in prakso. Avtorji predlagamo bolj celostne in prilagodljive pristope k izobraževanju o tleh, ki bi omogočili večjo dostopnost in prenos znanja ter poudarjamo pomen vključevanja znanja o tleh v procese trajnostnega in odgovornega upravljanja z naravnimi viri in okoljem. S krepitvijo pismenosti o tleh, večjo ozaveščenostjo in vključevanjem državljanov, pomembno pripomoremo tudi k uspehu EU Misije za tla (EU Mission: A Soil Deal for Europe) in ciljem FAO Svetovnega dneva tal.
Zapisala: asist. Katja Črnec, mag. ekol. biod.
Fakulteta za varstvo okolja
https://fvo.si