Minuli teden je bila gladina Donave na Madžarskem nenavadno nizka, kar vpliva na ladijski promet, kmetijstvo in lokalne ekosisteme ob drugi najdaljši evropski reki, ki je ključna prometna pot po vsej celini.

Rekordno nizka je bila tudi reka Visla v Varšavi, nenavadno nizka pa je bila tudi reka Ren v Nemčiji.

Zaradi nizkega vodostaja tovorne ladje zapuščajo več kot polovico tovora in lahko obratujejo le s 30-40 % zmogljivosti, je povedal Attila Bencsik, namestnik predsednika madžarskega združenja ladjarjev.

Zaradi plitve vode upravljavci plovil zaračunavajo dodatke k prevoznim tarifam, da bi nadomestili plovila, ki ne plujejo popolnoma naložena, kar povečuje stroške lastnikov tovora.

Ladijske tarife se lahko zvišajo tudi za 100 %, saj se doda doplačilo, če ladja ne more pluti popolnoma naložena, je dejal Bencsik.

Kliknite tukaj za Reutersov videoposnetek o tem, kako podnebne spremembe spodbujajo ekstremno vročino – pojav, za katerega se znanstveniki bojijo, da se bo v prihodnjih desetletjih le še stopnjeval.