Promocija
Okoljske deklaracije o izdelkih (EPD)
Vpliv ponudnika, njegove organizacije, izdelka in storitve na okolje postaja vse pomembnejši dejavnik pri nabavnih odločitvah. Ponudniki zato iščejo rešitve, kako na visoko konkurenčnem trgu kupcem in drugim zainteresiranim dokazati družbeno odgovoren in okolju prijazen način delovanja. Informacije morajo temeljiti na znanstveno utemeljenih, preverljivih in primerljivih podatkih, da lahko zainteresirane strani objektivno ocenijo okoljske in druge vplive in kupci sprejmejo odločitve o nakupu. Okoljske deklaracije o izdelkih (EPD) so namenjene zagotavljanju te vrste informacij.
Okoljska deklaracija proizvoda EPD
Z naraščajočim povpraševanjem po transparentnih okoljskih informacijah se pričakuje, da bodo EPD-ji v prihodnosti postali ključno orodje pri odločanju o nabavah v poslovnem in javnem sektorju. EPD podaja opis proizvoda in kvantificirane emisije povezane s proizvodom v celotnem življenjskem ciklu, kar temelji na rezultatih ocenjevanja življenjskega cikla LCA (Life cycle assessment). Omogoča primerjavo okoljskih vplivov med proizvodi z isto funkcijo, kar kupcem olajša sprejemanje odločitev pri nabavi. Prav tako služi kot pomoč podjetjem pri doseganju okoljskih ciljev in izboljšanju njihove konkurenčnosti na trgu.
Okoljska deklaracija proizvoda se uporablja za vse izdelke in storitve, ne glede na njihov namen ter uporabo. Primerna je za ocenjevanje izdelkov in storitev vzdolž celotne proizvodne verige, od pridobivanja primarnih surovin do končne potrošnje.
4 koraki do okoljske deklaracije proizvoda
- Postopek se začne z izvedbo ocene življenjskega cikla (LCA), s katero se natančno preslika in ovrednoti celoten vpliv izdelka na okolje. To je potrebno, saj mora celotna ocena trajnosti izdelka določiti, ali je izdelek trajnostno proizveden, kako dolgo lahko traja in ali ga je mogoče ponovno uporabiti ali reciklirati.
- Na podlagi LCA ugotovimo in izračunamo vplive na okolje. V EPD so povzeti ključni okoljski podatki iz obsežne LCA analize in predstavljeni na standardiziran, primerljiv način za 16 najpomembnejših okoljskih vplivov izdelka.
- Nato se izvede neodvisna zunanja verifikacija in odobritev kakovosti EPD-ja s strani akreditirane, nevtralne tretje stranke.
- Na koncu lahko EPD objavimo na specializiranih mednarodnih platformah in registrih, ki so namenjeni zbiranju in distribuciji ter ponudimo letno posodobitev deklaracij.
Kakšne koristi prinaša izveden EPD?
Organizacija, ki se loti postopka izvedbe okoljske deklaracije proizvoda kupcu dokaže, kako izdelek vpliva na okolje, s čimer mu olajša izbiro med različnimi ponudniki,
okrepi svojo zavezanost trajnosti in le-to na ustrezen način sporoči tudi javnosti,
se lahko odzove na razpise zelenih javnih naročil,
uvede sistem nenehnih izboljšav na področju ravnanja z okoljem in ‘okoljske kakovosti’ njenih izdelkov in storitev.
Bureau Veritas vam lahko pomaga
Bureau Veritas je vodilni ponudnik storitev na področju kakovosti, okolja, varnosti in zdravja pri delu ter družbene odgovornosti. Obiščite www.bureauveritas.si in se povežite s kompetenčnimi strokovnjaki z globokim poznavanjem področja ocenjevanja življenjskega cikla izdelkov ter storitev.