Interno komuniciranje


Zaposleni želijo razumeti delovanje, spremembe in odločitve v podjetju. To jim daje občutek pripadnosti in da so tudi sami del celote – njeni soustvarjalci. Sašo Sever, vodja oddelka za upravljanje odnosov z javnostmi v Zavarovalnici Triglav, ključ v dobrem internem komuniciranju vidi v povezovanju potreb sodelavcev in usmeritev podjetja. Interni komunikator mora biti pri svojem delu pristen, iskren in spoštljiv, komunikacija mora biti jasna in razumljiva. Iz arhetipa vladarja so v Skupini Triglav tudi na področju internega komuniciranja pristopili v novi vlogi suverenega skrbnika, z bolj sproščenim pristopom in z odprtostjo za zgodbe sodelavcev, ki so postali osrednji del komunikacije nove strategije znamke delodajalca. Z internim projektom Festival idej so zaposlenim omogočili, da s svojimi izkušnjami in vpogledi predlagajo konkretne rešitve za izboljšave. Glede na to, da zaposleni pripadajo štirim različnim generacijam, je eden večjih izzivov najti prave poti in načine za prilagojeno komunikacijo.


Prejeli ste priznanje za osebnost internega komuniciranja leta 2025. Gre za priznanje vrlinam komuniciranja, s katerimi ste uspeli povezati zaposlene ter z njimi premikati meje mogočega. Kakšen je vaš strateški pristop k internemu komuniciranju?

Razumem, da je interno komuniciranje pomemben steber poslovnega uspeha, zato iščemo rešitve na vprašanji: kaj potrebuje podjetje in kaj zaposleni. V preseku teh odgovorov je ključ uspeha. V našo interno komunikacijo vključujemo zaposlene kot (so)ustvarjalce vsebin, nastopajoče in ambasadorje vrednot podjetja, s tem pa krepimo (tudi) njihovo pripadnost in zavzetost. Lahko rečem, da v Triglavu spretno plujemo med poslušanjem sodelavcev in naslavljanjem njihovih potreb ter usmeritvami podjetja, hkrati pa agilno sledimo tehnološkim in vsebinskim trendom.

Kaj rabijo zaposleni?

Zaposleni potrebujejo jasno, transparentno in pravočasno posredovanje informacij, da razumejo spremembe in razloge zanje, občutek, da je njihovo delo del večje celote, kar bi lahko poimenovali kot delo s smislom, ter varno, spoštljivo in spodbudno delovno okolje. Na to znatno vpliva tudi komuniciranje, ki je pri nas postalo soustvarjalec organizacijske kulture, razvoja kompetenc in vrednot ter utrjevanja blagovne znamke delodajalca. Lanski rezultati merjenja organizacijske vitalnosti to potrjujejo: 57 odstotkov sodelavcev je zelo zavzetih, tretjina sodelavcev je korporativnih ambasadorjev, 73 odstotkov sodelavcev pa pravi, da je lepo biti zaposlen v Skupini Triglav.

Poudarjate povezanost interne komunikacije s poslovno strategijo podjetja.

Res je. Ključno je, da je interna komunikacija poravnava s poslovno strategijo. To pomeni, da izhaja iz in podpira poslovne oziroma strateške cilje organizacije, sporočila pa so usklajena z vizijo, poslanstvom in vrednotami podjetja. Poleg tega je pomembno, da so cilji internega komuniciranja jasno opredeljeni, izbrati je treba tudi prave kanale in orodja za prenos informacij.

Katere, na primer?

Najboljša je kombinacija formalnih (intranet, e-novice, interni novičnik, sestanki, letni razgovor) in neformalnih kanalov (klepeti, interni dogodki). Vedno bolj se v interni ekosistem vključujejo tudi razna digitalna orodja (Teams in druge aplikacije za zaposlene), predvsem v primeru hibridnih in razpršenih delovnih okolij. Ne smemo pa pozabiti na osebno komunikacijo, predvsem v primeru sprememb, ko denimo vodje postanejo prenašalci ključnih sporočil.

Del vaše poslovne strategije je tudi trajnostnost. Kako v interno komunikacijo vključujete vidike trajnostnosti oziroma okolja, družbe in upravljanja (ESG)?

S trajnostno usmerjenostjo na okoljskem, družbenem in upravljavskem področju udejanjamo poslanstvo Skupine Triglav, da ustvarjamo varnejšo prihodnost. Tudi naše komunikacijske aktivnosti na tem področju so zelo raznolike. Od komunikacije številnih uspešnih zgodb na področju sponzorstev, do projektov, kot so Mladi upi, Otroci Triglava, Osvežitvene vožnje, Naj planinska pot, Triglav tek idr. Pod okriljem trajnostne pobude Zavarujmo prihodnost že drugo leto zapored organiziramo tudi delavnice, na katerih klubom, društvom, zvezam in ostalim, s katerimi sponzorsko in drugače sodelujemo, pomagamo (po)iskati odgovore na nekatera pomembna finančna vprašanja in izzive, s katerimi se ukvarjajo in bodo za njih še bolj pomembni po zaključeni karieri oziroma v prihodnosti. O vseh teh aktivnostih ozaveščamo tudi sodelavce in jih vabimo k aktivni udeležbi. Vsak mesec jih spodbujamo h krvodajalskim akcijam, organiziramo preventivne delavnice, naši teambuildingi pa so usmerjeni v prostovoljstvo in imajo dobrodelno noto, s čimer širimo pozitivno vzdušje in krepimo zadovoljstvo med interno javnostjo.

Interno komuniciranje je pomemben dejavnik razvoja korporativne kulture, pripadnosti in uresničevanja vizije podjetja. Kako z internim komuniciranjem povezujete oddelke, zaposlene, znanja in kompetence?

Blizu mi je razmišljanje, da je učinkovita interna komunikacija most med vizijo podjetja in potrebami zaposlenih. Dober komunikator namreč razume cilje organizacije, a pozna, ceni in upošteva tudi sodelavce, tematike podjetja pa predstavi na načine, ki pri zaposlenih budi razmislek in razumevanje – zanimivo, raznoliko in inovativno. Menim, da se (tudi) tako gradi dolgoročna uspešnost podjetja, zato je treba res dobro (s)poznati ciljno skupino, ki niso samo vsi sodelavci, ampak je znotraj organizacije še mnogo manjših skupin, kot so vodje, sodelavci na terenu idr., ki so lahko ključ do uspeha v internem komuniciranju.

Interni komunikator mora biti pri svojem delu pristen, iskren in spoštljiv, saj bo (le) tako pridobil zaupanje pri svojih sodelavcih, kar pa je izjemno pomembno za uspešno interno komunikacijo. Osnova vsega, ko govorimo o jasni, razumljivi in učinkoviti komunikaciji, pa je seveda, da dobro obvlada tudi komunikacijske veščine.

Kakšno vlogo imajo pri internem komuniciranju umetna inteligenca, digitalizacija in drugi sodobni pristopi komuniciranja?

V našo komunikacijo vključujemo tudi umetno inteligenco (UI), ki jo prepoznavamo kot gonilo sprememb in inovacij v sodobnem poslovnem svetu. Pri tem se osredotočamo na dve glavni področji – na sprejemanje in uporabo orodij z integrirano UI tehnologijo, ki jih uporabljajo zaposleni pri svojem delu, in na razvoj prilagojenih UI rešitev. Prvi pristop nam omogoča izboljšanje učinkovitosti in natančnosti naših procesov, medtem ko z drugim izpolnjujemo specifične potrebe naših poslovnih ciljev in strank. S takim pristopom ne le nadgrajujemo naše poslovne procese in storitve za stranke, ampak tudi učinkovito in celovito osvajamo nove tehnologije ter izkoriščamo njihov potencial. Poleg uvajanja in uporabe UI se osredotočamo na zagotavljanje etičnih, skladnostnih in varnostnih smernic ter ukrepov, kar nam bo zagotovilo uspešno in varno uporabo UI rešitev.

V Zavarovalnici Triglav je zaposlenih več kot 5.200 zaposlenih iz različnih držav, različnih profilov, karakterjev, potreb in pričakovanj. Vsak zaposleni govori svoj jezik komuniciranja. Kako to upoštevate pri pripravi načrta internega komuniciranja?

Čeprav govorimo 6 jezikov in imamo 2 pisavi, se vsi zelo dobro razumemo in smo si na nek način podobni. To našo veliko in raznoliko skupino ljudi povezujejo skupne vrednote, kot so zanesljivost, odzivnost in enostavnost. Dolga leta smo nastopali z arhetipom vladarja, mnogi so nas videli kot družbo, ki je toga, resna in dolgočasna, potem pa smo se odločili, tudi zato, da bi se prilagodili novim zahtevam in potrebam, da odvežemo svojo »korporativno kravato« in v vseh državah, kjer smo prisotni, naredimo dodatne korake k oblikovanju enotnejše znamke delodajalca Triglav. Začeli smo se premikati v smer suverenega skrbnika, da bi postali bolj sproščeni in dostopni ter da bi nenazadnje nadaljevali s krepitvijo enotne organizacijske kulture. Vrata Skupine Triglav smo odprli z zgodbami sodelavcev – postali so osrednji del komunikacije nove strategije znamke delodajalca, ki smo jo ubesedili z internim sloganom: »Vsi smo v redu. Vsi smo Triglav.« Zavedam se, da s svojo vizijo in delom skupaj z ekipo pomembno pripomoremo, da sodelavci razumejo ključna sporočila podjetja, da pomagamo zaposlenim priti hitro do pravih informacij, podjetju pa do priložnosti za pomembna sporočila. Na ta način soustvarjamo konstruktivno organizacijsko kulturo.

Kaj so največji izzivi pri internem komuniciranju tako velikemu kolektivu?

Eden večjih današnjih izzivov v interni komunikaciji so različne generacije, med katerimi so precej izrazite razlike v pričakovanjih, kanalih in načinu razumevanja sporočil. To še posebej velja tudi za Triglav, saj zaposleni v naši organizaciji pripadamo štirim generacijam: babyboom, X, Y in Z. Kaj to pomeni za interne komunikatorje? Da je potrebno zagotoviti raznolikost kanalov, prilagajati ton različnim skupinam, dati pomen, ne le informacijo, saj sodelavci želijo vedeti, zakaj nekaj počnejo, ne samo kaj. Ob tem pa je vse večja potreba po več povratnih informacijah. Ugotavljam, da je zaradi te raznolikosti dinamika na delovnih mestih občasno intenzivna, a bolj kot poznamo in razumemo drug drugega, lažje in boljše lahko sodelujemo.

Kako zaposlenim omogočate, da izrazijo svoje pomisleke, predloge, pobude in kako jih obravnavate?

Vključevanje in dvosmernost sodita med ključne elemente učinkovitega strateškega pristopa internega komuniciranja. Tudi v naši organizaciji spodbujamo podajanje povratnih informacij (skozi ankete, raziskave in fokusne skupine), predlogov, pobud in omogočamo prostor za odprte pogovore. Tu bi rad izpostavil interni projekt, s katerim smo povezali naše vrednote, nove ideje in sodelavce. To je Festival idej, s katerim smo zaposlenim enakovredno omogočili, da s svojimi izkušnjami in vpogledi predlagajo konkretne rešitve za izboljšanje poslovnih procesov, odnosov, storitev ali delovnega okolja. Čeprav so sodelavci v slovenskih družbah že pred izvedbo Festivala idej lahko oddajali ideje prek intraneta Skupine Triglav, družbe na preostalih trgih regije Adria te možnosti niso imele. Ker je sedež matične družbe v Sloveniji, so zaposleni v regiji pogosto izražali občutek, da se ključne odločitve sprejemajo centralno in brez njihovega vpliva. To percepcijo smo želeli preseči z omenjenim projektom, ki je prvič istočasno povezal vse sodelavke in sodelavce v Skupini Triglav v ustvarjanju pozitivnih sprememb. Cilj projekta je bil s premišljeno, na vrednotah temelječo komunikacijsko kampanjo aktivirati sodelavce po vsej regiji in jim omogočiti, da kot soustvarjalci sprememb s svojimi idejami prispevajo k oblikovanju prihodnosti Skupine Triglav. Na ta način smo (o)krepili pripadnost in občutek povezanosti vseh družb v enotno Skupino ter zbrali rekordno število kakovostnih idej. Projekt je premostil občutek oddaljenosti odvisnih družb od matične, dvignil zavzetost in dokazal, da so zaposleni ključni vir strateških rešitev.

Kako se zaposleni odzivajo na aktivnosti internega komuniciranja in s katerimi programi, komunikacijskimi kanali spodbujate njihovo vključenost?

V zadnjem obdobju smo razvili celovit interni ekosistem medijev, kanalov in orodij, na čelu z intranetom, e-novičnikom, interaktivnimi platformami, digitalnimi zasloni in posebnimi projekti, kot je denimo interni »bolšjak«. S številnimi inovativnimi formati in bogatimi vsebinami, med katerimi so tudi podkasti, povezujemo zaposlene in spodbujamo odprto kulturo organizacije, ki letos obeležuje že 125 let delovanja. Poleg tega se lotevamo tudi inovativnih projektov, ko smo sodelavcem v celotni Skupini Triglav skozi znamenitosti in kulinariko regije približali poslovno strategijo. Nazadnje smo tako ustvarili lasten popotniški vodnik, kar kaže na to, da se znamo in upamo tako resnih tem, kot je strategija, lotiti tudi na zelo inovativen način. Strategija podjetja je pravzaprav zemljevid poti do začrtanih ciljev, zato smo ključne strateške usmeritve predstavili v knjižici Na popotovanju. Opise destinacij in doživetij, ki so jih predlagali zaposleni, smo smiselno povezali s strategijo in našo multikulturnostjo.

Zaposleni so najboljši ambasadorji vrednot podjetja. Kako z interno komunikacijo povezujete vodstvene kadre in zaposlene na nižjih ravneh v skupni viziji?

Interno komuniciranje je na nek način kot pajek, ki plete mrežo med sodelavci v družbi in jih povezuje, vsako svojo potezo načrtuje premišljeno, skrbno in jo odgovorno vplete v kontekst. Pri tem je pomembno vključevanje vodij, ki so (lahko) ključni komunikatorji, prenašalci vizije oziroma aktivni ambasadorji vizije znotraj podjetja. To pomeni, da morajo razumeti in znati prenesti glavna sporočila naprej. V Triglavu zato vlagamo v njihovo usposabljanje, tudi kar se tiče komunikacije, da razumejo in znajo jasno, navdihujoče ter verodostojno prenesti vizijo naprej in jo povezati s cilji ter vsakodnevnimi nalogami svojih ekip. Prizadevamo si, da ključna sporočila »prevajamo« v uporabne, relevantne, konkretne, praktične in osebne zgodbe, s primeri dobrih praks delimo znanja in spoznanja, s številnimi internimi dogodki, programi in akcijami pa ustvarjamo skupna doživetja na vseh ravneh zaposlenih. Ob tem omogočamo prostor za dialog, saj je za resnično povezanost ključno, da lahko sodelavci podajo povratne informacije, izražajo mnenja in zastavljajo vprašanja. Redni pogovori med vodji in ekipami, fokusne skupine in digitalni kanali omogočajo, da se vizija gradi skupaj.

Organizacijska kultura Zavarovalnice Triglav temelji na konstruktivnem vedenju, timskem delu, samoiniciativnosti, sprejemanju odgovornosti in sodelovanju. Kaj glede na raziskavo zadovoljstva in zavzetosti zaposleni najbolj cenijo, kaj jih najbolj motivira in spodbuja pripadnost?

Dejstvo je, da sodelavci tudi zaradi interne komunikacije bolje poznamo in razumemo vizijo, cilje in vrednote podjetja. Zaposleni so dobro obveščeni o ključnih strateških dimenzijah, spremembah in dogajanju znotraj in zunaj podjetja, zato se počutijo bolj vključene in cenjene, to pa vodi k večji zavzetosti. Prizadevamo si za večkanalno, interaktivno in vključujočo komunikacijo, kjer zaposleni niso le pasivni prejemniki informacij, temveč aktivni udeleženci. Z vrhunskimi vsebinami krepimo pozitivno podobo Triglava med zaposlenimi in skrbimo, da so sodelavci preprosto zadovoljni z delovnim okoljem, to pa potrjuje tudi dejstvo, da bi kar 9 od 10 sodelavcev delo v zavarovalnici priporočilo svojim najbližjim. Tako kot organizacijska kultura temelji na timskem delu, je tudi interna komunikacija »ekipni projekt«. Res sem ponosen na ekipo sodelavk in sodelavcev, ki razumejo, znajo in zmorejo informirati, obveščati, povezovati, spodbujati, motivirati in krepiti pripadnost tako velike skupine zaposlenih; ker verjamejo, si upajo in iščejo inovativne načine za učinkovito komunikacijo znotraj podjetja.

Kakšna je vaša vizija internega komuniciranja za prihodnje desetletje?

Vloga komunikatorja se bo še naprej razvijala in postajala vse bolj strateška. Tehnologija, nove oblike dela in pričakovanja zaposlenih bodo zahtevali prilagoditve in inovativne pristope za učinkovito komunikacijo. V prihodnje pričakujem še večjo digitalizacijo (internega) komuniciranja v smislu uporabe digitalnih platform, kot so mobilne aplikacije, umetna inteligenca, virtualna orodja idr. Bolj kot prej bomo osredotočeni na odločanje na podlagi podatkov, ko gre za načrtovanje, pripravo in distribucijo vsebin ter povratne informacije, kar pomeni večji poudarek na analitiki podatkov za merjenje učinka in napovedovanja trendov. Tudi zaradi novih oblik dela bo imel interni komunikator pomembno vlogo pri ustvarjanju močne, povezane organizacijske kulture v razpršenih timih, nekakšno vlogo graditelja kulture s poudarki na vrednotah podjetja, transparentnosti in vključevanju zaposlenih. Verjamem tudi, da bo komunikator v prihodnjem desetletju (še bolj) aktivno sodeloval pri oblikovanju strateških politik podjetja.