John Elkann in Luca de Meo sta EU pozvala k sprejemanju ločenih pravil za mala vozila. Pravila so po njunem mnenju oblikovana za večje avtomobile, manjši pa zaradi naraščanja cen postajajo vse manj dostopni ciljnim kupcem. Opozorila sta pred možnostjo zapiranja tovarn, če se bo negativen trend prodaje malih vozil nadaljeval. Evropski parlament bo sicer ta teden po nujnem postopku odločal o večji prožnosti pri doseganju ciljev izpustov CO2 proizvajalcev vozil.
Predsednik družbe Stellantis John Elkann in glavni izvršni direktor Renault Luca de Meo sta ta teden v skupnem intervjuju za Le Figaro pozvala Evropsko unijo k sprejemanju drugačnih pravil za mala vozila. “Pozivamo k drugačnim pravilom za manjše avtomobile. Preveč pravil je zasnovanih za večje in dražje avtomobile, kar pomeni, da pri manjših avtomobilih ne moremo dosegati dobičkonosnosti,” je opozoril De Meo.
Preberite več: Prodaja okrevala, elektrifikacija občutno upočasnjena – ESG 198
Kot je še izpostavil De Meo, so nemške premijske znamke, kot sta BMW in Mercedes ter nekatere znamke skupine Volkswagen osredotočene na izvoz: “Zanje je Evropa pomembna, a prioriteta je izvoz. Zadnjih 20 let je sprejemanje pravil diktirala njihova logika.” Posledično manjša vozila postajajo vse kompleksnejša, težja in dražja, večina ljudi pa si jih tako enostavno ne more več privoščiti, navaja Guardian.
Navedel je še primer Japonske, kjer so manjša vozila deležna davčnih ugodnosti in cenejših parkirnin. V Evropi se po drugi strani v zadnjih letih proda vse manj malih vozil, narašča pa delež prodanih športnih terencev.
Mala vozila imajo večji pomen za evropsko avtomobilsko proizvodnjo
Po Elkannovem mnenju so drugačne regulacije za mala vozila strateškega pomena, ravni prodaje vozil v Evropi pa opiše kot katastrofalne. V primeru nespremenjenega trenda je opozoril pred možnostjo zapiranja tovarn.
Kot sta v intervjuju še izpostavila vodji podjetij, so njihovi ključni trgi za mala vozila Francija, Italija in Španija, ki zaradi velikosti trga za evropsko proizvodnjo vozil predstavljajo večji pomen kot nemški trg.
Vozni park v EU postaja vse starejši, povprečna starost v Grčiji in Estoniji je dosegla celo 17 let. EU se osredotoča le na elektrifikacijo in ničogljična vozila, ne spodbuja pa pomlajevanja voznega parka tudi s cenejšimi konkurenčnimi tehnologijami, kar bi pripomoglo k manjšemu onesnaževanju in večji varnosti.

V četrtek Evropski parlament po nujnem postopku o prožnosti pri doseganju ciljev
Evropski parlament bo sicer ta četrtek po nujnem postopku glasoval o ciljno usmerjenih spremembah standardov izpustov ogljikovega dioksida pri novih osebnih in lahkih gospodarskih vozilih, so sporočili. Spremembe predvidevajo, da bodo skladnost z omejitvami izpustov lahko proizvajalci zagotovili s povprečjem let 2025, 2026 in 2027. Tako bodo lahko morebitne presežke v posameznem letu izravnali s preseganjem ciljev v drugih letih.