Evropska potrošniška organizacija BEUC in še 23 potrošniških organizacij iz 19 držav so vložile pritožbo pri Evropski komisiji in mreži organov za varstvo potrošnikov (CPC) proti 17 evropskim letalskim družbam zaradi zavajajočih okoljskih trditev. Glede na pravno analizo, ki so jo naročili pri BEUC, takšne trditve kršijo pravila EU o nepoštenih poslovnih praksah. V pritožbi potrošniške organizacije pozivajo k vseevropski preiskavi tega vprašanja v  celotnem letalskem sektorju. Zahtevajo prepoved trditev, ki pri potrošnikih vzbujajo vtis, da je letenje (lahko) trajnostno. To preprosto ni res, saj letenje v nobenem primeru ni trajnostno in, kot ugotavljajo, ne bo niti v bližnji prihodnosti.

Dodatno bi morali organi CPC od letalskih družb, ki so potrošnikom na podlagi takšnih zavajajočih trditev predlagale plačilo t.i. „zelenih“ pristojbin, zahtevati, da potrošnikom povrnejo vse vplačane zneske za okolju bolj prijazno letenje.

Članice BEUC so pri obravnavanih letalskih družbah zaznale številne primere potrošniku zavajajočih praks:

  1. Trditve, da lahko plačevanje dodatnih dobropisov “pobota”, “nevtralizira” ali “kompenzira” izpuste CO2, nastale med poletom, so dejansko napačne.Podnebne koristi izravnalnih dejavnosti so namreč zelo negotove, medtem ko je škoda, ki jo povzročijo izpusti CO2 iz letalskega prometa nesporno dejstvo.
  2. Letalski prevozniki zavajajo potrošnike, ko jim zaračunavajo več, da bi prispevali k razvoju „trajnostnih letalskih goriv“ (SAF). Takšna goriva (še) niso pripravljena za vsakdanjo uporabo, hkrati pa pred kratkim sprejeta zakonodaja EU določa zelo nizke cilje glede  njihovega deleža v mešanici goriv za letala. To pomeni, da dokler SAF ne bodo množično na voljo, kar se bo, po načrtih, zgodilo po letu 2030, bodo v najboljšem primeru predstavljala le manjši delež v posodah za gorivo na letalih.
  3. Namigovanje, da je lahko letalski prevoz »trajnosten«, »odgovoren« in »zelen«, je zavajajoče.Nobena od strategij, ki jih izvaja letalski sektor, trenutno ne more preprečiti izpustov toplogrednih plinov. Pomembno je, da prenehamo s temi trditvami, saj se bo zračni promet povečal, izpusti pa bodo tudi v prihodnosti le še naraščali.

Preusmeritev povpraševanja potrošnikov na bolj trajnostne načine prevoza je ključnega pomena za zmanjšanje izpustov.

 Vir: Zveza potrošnikov Slovenije