Uredbo o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva, ki predpisuje več polnilnic za električna vozila po EU, je potrdil še svet EU, s čimer je dokončno potrjena. Skladno z uredbo bodo morale biti polnilnice za avtomobile na glavnih evropskih prometnicah (TEN-T) postavljene na najmanj vsakih 60 kilometrov. Nova pravila, ki jih je evropski parlament potrdil na začetku meseca, naj bi povečala število črpalk z alternativnimi gorivi za avtomobile in tovornjake ter omogočila čim preprostejše polnjenje. Nova zakonodaja je del svežnja Pripravljeni na 55, katerega cilj je zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov za najmanj 55 odstotkov do leta 2030 v primerjavi z letom 1990, odgovarja pa na izzive razogljjičenja prometa.

Skladno z besedilom nove uredbe bodo morale biti električne polnilnice za osebne avtomobile z izhodno močjo najmanj 400 kilovatov (kW) ob jedrnem cestnem omrežju EU do leta 2026 nameščene na vsakih 60 kilometrov. Ob tem se bo morala izhodna moč omrežja polnilnic do leta 2028 povečati na 600 kW. Polnilne postaje za tovornjake in avtobuse bodo morale biti medtem nameščene na vsakih 120 kilometrov. Do leta 2028 bodo morale biti te postaje na voljo na polovici glavnih cestnih povezav v EU, in sicer z izhodno močjo od 1400 do 2800 kW. Povrhu tega bodo morale članice EU poskrbeti še, da bodo do leta 2031 ob omrežju TEN-T na vsakih dvesto kilometrov postavljene tudi polnilne postaje za vodik.

Uporabniki vozil na alternativna goriva bodo morali imeti skladno z novimi pravili možnost enostavnega plačevanja na polnilnih mestih, torej s plačilnimi karticami ali brezstičnimi napravami ter brez naročniškega razmerja, cene teh goriv pa bodo morale biti prikazane v kilovatnih urah, kilogramih ali minutah oziroma glede na čas trajanja najema polnilnice.

Vir: STA