Zeleno omrežje | mag. Vanesa Čanji |
 
Zelena Slovenija, blagovna znamka za zeleni razvoj Slovenije, razvija stičišče idej, dobrih praks in specialnih znanj pod imenom Zeleno omrežje. Pomemben medij tega omrežja je strokovna revija EOL. Kakšno je poslanstvo tega omrežja in kakšne prednosti nudi članom, pojasnjuje dr. Darja Majkovič, direktorica raziskav in razvoja v podjetju Fit media.
 
dr. Darja Majkovič; foto: Boštjan Čadej

dr. Darja Majkovič; foto: Boštjan Čadej

Zakaj Zeleno omrežje?
Zaznali smo potrebo po povezovanju in izmenjavi mnenj ter izkušenj vseh tistih, ki so povezani z vprašanji trajnostnega razvoja v podjetjih na različnih nivojih, od denimo pooblaščencev za okolje do trženjskih oddelkov, ki spoznavajo velike priložnosti trajnostne usmeritve tudi s svojega vidika. Ne pozabimo na različne inštitucije ter izobraževalne ustanove, ki v okviru Zelenega omrežja, enako kot predstavniki podjetij, spregovorijo o okoljskih prizadevanjih, izzivih in rezultatih svojega dela. In teh ni malo.

Kdo vse lahko dostopa do zelenega omrežja?
Omrežje je v naših očeh živ organizem, platforma, ki se bo vsebinsko in izvedbeno prilagajala novim izzivom trajnostnega razvoja. Teh izzivov še dolgo ne bo primanjkovalo. Del omrežja lahko postane vsak, ki si na različnih ravneh prizadeva za trajnostni razvoj. Informacije ciljno posredujemo širši javnosti. V obliki prispevkov dogovorjene dolžine, jih objavljamo v reviji EOL, ki v nakladi 4200 izvodov izide desetkrat letno. Revijo prejemajo podjetja, ustanove in inštitucije, katerih dejavnosti so povezane z aktualnimi vprašanji okolja in trajnostnega razvoja. Revija se uporablja tudi v številnih izobraževalnih ustanovah kot študijsko gradivo na vseh stopnjah dodiplomskega študija. Prispevki članov Zelenega omrežja so dostopni tudi na spletnem portalu Zelene Slovenije. Na mesec ga obišče okrog 4000 unikatnih obiskovalcev. Vse to vključuje članarina, ki na letni ravni predstavlja precej simboličen znesek. Naš namen je omrežje nadgrajevati, članom ponujati raznotere aktivnosti (strokovna srečanja, izobraževanja itn.) ter s tem krepiti povezovalno vlogo omrežja, ki bo nenehno skrbelo za pretok znanj in informacij.

Kaj se še skriva za blagovno znamko Zelena Slovenija?
Fit media v okviru svoje blagovne znamke Zelena Slovenija kontinuirano komunicira, obvešča in ozavešča vse zainteresirane o izzivih trajnostnega razvoja. Znotraj Zelene Slovenije izvajamo različne komunikacijske, razvojne in raziskovalne projekte po meri naročnika. Za komuniciranje o navedenih aktivnostih in projektih uporabljamo splet komunikacijskih orodij: revija EOL izhaja že od leta 2001. Organizirali smo več okoljskih simpozijev v sodelovanju z Mestno občino Celje ter MOP. V okviru knjižne zbirke Zelena Slovenija smo izdali niz strokovnih publikacij, ki razkrivajo dejanski preplet teorije in prakse s predstavitvami izbranih praktičnih primerov. Nedavno smo izdali publikacijo Upravljanje voda v Sloveniji v partnerskem sodelovanju z MKGP, MZ in VGP Drava. Informativne in izobraževalne TV-oddaje s področja okolja, nastale v koprodukciji s TV Slovenija, so predstavljale dobrodošel pripomoček pri multimedijskem izvajanju izobraževalnega procesa. Podobno velja tudi za učbenike, ki nastajajo na letni ravni. Za otroke in mlade organiziramo tudi uspešne natečaje, ki jim približajo izbrane vidike okoljske problematike, trenutno v sodelovanju z BTC City. Naj povem še, da sedaj potekajo intenzivne priprave na drugi natečaj za naziv Zelena občina, kjer bomo letos dali poseben poudarek ravnanju občin z odpadki. V kratkem načrtujemo prenovo slovenskega okoljskega portala www.zelenaslovenija.si, ki je nastal bolj ali manj spontano kot del aktivnega udejstvovanja Fit medie na področju okoljskih problematik, v trenutno fazi pa zaradi svojega naraščajočega pomena potrebuje celovito prenovo v vsebinskem in oblikovnem smislu. Tukaj smo odprti tudi za ideje ali predloge bralcev revije EOL in članov Zelenega omrežja.

Nudite tudi strokovna izobraževanja s področja trajnostnega razvoja?
Seveda. V okviru blagovne znamke Zelena Slovenija posedujemo in kontinuirano razvijamo različna znanja. Nudimo izobraževalne module in gradiva po meri naročnika s področja trajnostnega razvoja. V okviru Zelene Slovenije v sodelovanju z uglednimi strokovnjaki izvajamo interna izobraževanja za potrebe podjetij s področja trajnostnega razvoja: vzpostavitev modela trajnostnega razvoja, poročanje o trajnostnem razvoju v skladu s smernicami GRI, načrtovanje okolju primernejših proizvodov, metode izračunavanja ogljičnih odtisov in LCA … In nenazadnje, snujemo komunikacijske strategije za ciljne javnosti, predlagamo strateška izhodišča in nudimo kreativno izvedbo trajnostnega oziroma okoljskega komuniciranja, kjer nas poleg izkušenj odlikuje predvsem poglobljeno poznavanje tematike.