Papirnate vrečke | Jože Volfand |
 
Za Aero Papiroti, ki je del skupine Aero, sta v zadnjih letih značilna stabilno poslovanje in stalna rast, zato ni čudno, da so se od nekdanje količine šestdeset, sedemdeset milijonov proizvedenih nosilnih vrečk postopno poslovili in prvič presegli magično mejo sto milijonov. Dosežek. Še več, z nakupom novega flekso tiskarskega stroja bodo krog kupcev širili. In sicer tistih, ki želijo zahtevnejše proizvode. Mag. Marjan Šunta, novi direktor podjetja Aero Papiroti, na vprašanje o načrtih uporabi Trubarja: obstati in ostati …
 
Aero Papiroti - Papirnate vrečke

Aero Papiroti – Papirnate vrečke

Prvič v zgodovini podjetja ste proizvedli več kot sto milijonov papirnatih vrečk. Ali to dokazuje oživljanje trga v panogi, rezultate intenzivnejšega trženja, novosti v prodajnem programu ali gre za naravno rast? Kakšni so trendi v prodaji v zadnjem letu?
Vsekakor je prvi razlog za takšen rezultat dobro delo. Aero Papiroti ima svojo prodajo razpršeno po celi Evropi. Za nas je pomemben slovenski trg, kjer smo prepoznavni in pokrivamo širok spekter uporabnikov papirnatih vrečk – mlinsko industrijo, trgovine in proizvajalce, ki uporabljajo papirnate vrečke za marketinške namene, ter trgovske verige, kjer se papirnate vrečke uporabljajo kot nosilni material za kupljene izdelke.
V zadnjem letu se je ekološka osveščenost ljudi dvignila na izjemno visoko raven, kar se kaže tudi v vse manjši uporabi plastičnih nakupovalnih vrečk. Vse več potrošnikov uporablja večnamenske vrečke, so pa tudi taki, ki prisegajo na papirnate vrečke. Takih smo najbolj veseli.

Ali se je to pokazalo tudi pri prodaji vrečk PAPIPAK, pri vrečkah za hrano?
Tudi. V našem podjetju proizvajamo dve vrsti nosilnih papirnatih vrečk – vrečke z ravnim in vrečke z zvitim ročajem. Obe vrsti vrečk prodajamo na vse trge, kupci pa se na osnovi namena in tudi cene odločajo za vrsto, ki jim najbolj ustreza. Iz tega seveda izhaja tudi zanimanje za posamezne vrečke. Trend je zelo težko napovedati. V prednovoletnem času je vsekakor večje povpraševanje po vrečkah z zvitim ročajem, saj jih podjetja uporabljajo za promocijske namene in darilni program, za kar so te vrečke zelo primerne.
Trenutno sta naša največja trga za vrečko PAPIPAK za hrano Slovenija in Francija, kjer dobro prodajamo tudi vrečke za steklenice, saj so kupci z zadovoljstvom sprejeli rešitve, ki smo jih razvili za prenos hrane in steklenic. Tako obstaja za vrečko PAPIPAK vložni karton, ki omogoča prenos lončkov za napitke brez polivanja in omogoča prostor tudi za sendviče oziroma hrano. V našem prodajnem segmentu sta poleg vrečk za eno steklenico tudi vrečki za dve in tri steklenice, ki vsebujeta vložne kartone. Ti kartoni omogočajo stabilnost vrečke in preprečujejo, da bi se steklenice med seboj dotikale in razbile. Na ta način dobimo uporabno transportno enoto, ki ima atraktiven videz, saj vrečke lahko potiskamo z logotipom uporabnika, predvsem pa je taka vrečka cenejša od ostalih embalažnih enot, ki so na trgu – mislim predvsem na kartonske škatle.

Kot izrazit izvoznik se pri kupcih zagotovo srečujete z zahtevami po racionalizaciji materialov, zlasti˝manjših gramaturah, in po proizvodih, ki upoštevajo ekodizajn ter življenjski ciklus izdelka. Se odzivate? Kakšna je vaša vrečka za hrano, ki jo tržite kot prijazno okolju?
Naš osnovni material za izdelavo vrečk so kraft papirji. Na žalost v Evropi ni veliko proizvajalcev, zato smo uporabniki prisiljeni uporabljati kvaliteto, ki je na trgu. Na srečo nimamo težav v proizvodnji, saj je kvaliteta teh papirjev zelo dobra, temu primerne pa so tudi visoke cene. Pri sami racionalizaciji lahko deloma znižujemo gramature papirja, seveda v dogovoru z naročnikom, ostalo pa je stvar nas samih. Vseskozi je potrebno stremeti za večjo produktivnostjo in manjšim izmetom. Vsaka vrečka, ki je definirana kot slaba kvaliteta in je ne prodamo kupcu, je direktni strošek za podjetje.
Poleg celuloznih kraft papirjev uporabljamo pri proizvodnji vrečk tudi reciklirane papirje, s čimer skrbimo tudi za okolje. Papir je zgled zbiranja in reciklabilnosti. Od vsega zbranega embalažnega materiala, namenjenega recikliranju, predstavlja papir več kot polovico; več kot zbrano steklo, kovine in plastika skupaj.
Že dlje kot eno leto smo tudi podjetje, ki ima certifikat FSC, kar pomeni, da nam ni vseeno, od kod prihaja papir za našo proizvodnjo.

Pripomore tudi to, da je naklonjenosti do plastičnih nakupovalnih vrečk vse manj, kar pomeni, da naj bi imela papirnata prednost. Vendar je znano, da je proizvodnja papirja energetsko zahtevna in okolju manj prijazna. Koliko je Aero Papiroti zeleno podjetje?
Papir je izdelan na sonaraven način in ustreza vsem kriterijem trajnostnega razvoja, papirna industrija pa vzorčni primer trajnostnega razvoja v industriji. Produktivnost dela v evropski papirni industriji se je v zadnjem desetletju povečala za 30 %. Pri proizvodnji papirja je skrb za kontrolirane vplive na okolje prvenstvenega pomena, zato so vse vrednosti pod predpisanimi vrednostmi BAT. Emisije CO2 v okolje so se od leta 2005 do 2008 zmanjšale za več kot 20 %, povečuje se delež obnovljive energije, nenehno se optimizirajo tehnološki procesi v smislu zapiranja vseh snovnih in energetskih tokov v proizvodnji. Moram povedati, da je preko 73 % evropskih papirnic okoljsko certificiranih (ISO 14001, ISO 9001, ISO 18001, FSC, Eco Label idr.).

S tem poudarjate, da želi postati papirna industrija bolj zelena?
Da. Tu je nekaj zelo zanimivih podatkov, ki kažejo, kako je proizvodnja papirja in s tem seveda tudi naš izdelek okolju vse prijaznejši. Ve se, da je evropska papirna industrija največji proizvajalec in porabnik energije iz obnovljivih virov (bioenergije) v Evropi. Delež porabe biomase znaša v letu 2009 54,4 %. Od leta 1997 do 2008 je proizvodnja papirja v EU porasla za 60 %, poraba primarnih vlaken je padla za 18 %, povečala se je poraba recikliranih vlaken. Leta 1991 so iz tone lesa proizvedli 2 toni papirja, leta 2008 pa iz tone lesa pridobijo 3 tone papirja. Evropska papirna industrija lahko pozitivno pripomore k reševanju problemov podnebnih sprememb, saj je osnovna surovina – les – obnovljiva, rastoča, absorbira CO2 med rastjo ter ga shranjuje v izdelkih v celotnem življenjskem ciklu. Naj še dodam, da je tudi naše podjetje nosilec certifikata ISO 9001 in FSC. Mi smo zeleno podjetje.

Papir za vrečke kupujete zunaj, na Finskem in Slovaškem. Nihanja pri cenah papirja so velika, stroške povzroča logistika, pri uvozu papirja in pri izvozu produkta. Kako se izide ekonomija?
Težko, a trenutno se.

Toliko, da ste se lahko odločili za novo naložbo, nakup flekso tiskarskega stroja. Kaj pomeni ta nakup za večjo konkurenčnost?
Z novim tiskarskim strojem se bodo skrajšali pripravljalni časi, omogočene bodo hitre nastavitve, zmanjšani bodo materialni stroški. S povečano kvaliteto tiskovine računamo na nov segment kupcev za proizvode z višjo dodano vrednostjo.

Kakšni so globalni trendi na trgu nakupovalnih vrečk? Se plastika umika papirju?
Globalni trend v Evropi je vsekakor zmanjševanje uporabe plastičnih vrečk. Zagotovo pa se ne bo to zgodilo v celoti. Še vedno so tu segmenti, kjer bo plastična vrečka ostala. Eden izmed razlogov je namen uporabe vrečke, druga pomembna stvar pa je cena prodajnega artikla in volumen papirnatih vrečk, ki je v primerjavi s plastičnimi vrečkami neprimerno večji. Mnogo uporabnikov nima temu primernih skladišč, veliko višji so tudi stroški transporta vrečk, tako da je delež stroška papirnate vrečke v ceni artikla previsok.

Toda pomembni so še nekateri elementi nakupovalnih vrečk, na katere so kupci najbolj pozorni – barve, ročaji, volumen, detajli …?
Vsekakor sta pomembni nosilnost in velikost vrečke, kar je odvisno od artikla, za katerega je vrečka namenjena. Potem je važen videz vrečke, ki vključuje tisk, barvo ročke in kvaliteto izdelave. V celi verigi prodaje pa ne smemo zanemariti še celostnega servisa, ki ga lahko nudimo kupcu. Ta vključuje želene dobavne roke, usposobljeno prodajno osebje, tehnično svetovanje, organiziranje transporta, artikle in možnost nakupa artiklov iz zaloge. V ta namen smo posodobili našo kolekcijo, ki smo ji dodali nove formate in ji osvežili barve. Kupci lahko tako izbirajo med vrečkami zelo živih barv, na zalogi imamo vrečke v eko naravnih tonih, izdelanih iz rjavega kraft in recikliranega papirja, na razpolago pa so še vedno tudi klasične barve, ki so uporabne za različne namene.
Velikosti vrečk so standardne, dodali smo še format 14 x 8 x 21. Format je zelo uporaben za prodajalce nakita, ur, za manjša darila in podobno. Posebnost Aero Papirotija je tudi, da poleg veleprodaje vršimo tudi maloprodajo. Na ta način omogočamo, da so papirnate vrečke dosegljive tudi tistim, ki imajo manjše potrebe, vendar zaradi tega niso prikrajšani za širino izbora tovrstnega izdelka.

Načrti?
Obstati in ostati, malo po Trubarju – za to nenehno izboljšujemo poslovne procese, skrbimo za izboljšave v tehnologiji in uvajamo nove trženjske pristope.