Natečaj za najbolj zeleno embalažo |

Na seznam potencialnih prijaviteljev na natečaj za najbolj zeleno embalažo v Sloveniji smo uvrstili 107 podjetij. Od velikih, na primer Lajovic tuba embalaža, Valkarton, Duropack-Tespack, do manjših, kot so Ecopack, Aero polyplast, Bioplast in drugih, najprej predvsem proizvajalce embalaže. Vendar je razpis široko odprl vrata vsem, ki morajo misliti na življenjski ciklus izdelka, torej na zeleno embalažo. Možnost so dobila podjetja, ki zaradi proizvodnega programa uvažajo embalažo, embalerji, oblikovalci, izumitelji, vsi, ki sodelujejo pri ustvarjanju in umeščanju zelene embalaže na slovenskem trgu.

Merila za ocenjevanje so se zgledovala po podobni svetovni nagradi. Upoštevani so bili: zasnova in proizvodnja embalaže (od optimizacije porabe materialov in energije, uporabe obnovljivih virov energije, recikliranih materialov, naravnih in biorazgradljivih, do porabe vode in ravnanja z odpadno vodo in podobno), transport in logistika (od optimizacije logističnih procesov, uporabe okolju prijaznih goriv, energetske učinkovitosti logističnih procesov do zaščite produktov pri transportu), uporabniška izkušnja (funkcionalnost dizajna, primernost za ločeno zbiranje odpadne embalaže, netoksičnost materialov, lepil, barv in podobno), skrb za okolje po končani življenjski dobi embalaže (primernost odpadne embalaže za ločeno zbiranje in recikliranje, za ponovno uporabo in drugo) ter sodelovanje z javnostjo in družbena odgovornost (med drugim komunikacijske aktivnosti s poudarkom na okolju, spodbujanje ločevanja, recikliranja in ponovne uporabe embalaže in podobno).

Prezahtevno? Morda. Nekaterim podjetjem se je zdelo zahtevno, drugi so navajali različne vzroke za nesodelovanje. Od tega, da jih ne zanima, da so premajhni, da ne delajo več takšne embalaže, da naj še enkrat pošljemo informacijo, da še razmišljajo, a tudi to, da bi imeli preveč dela z izpolnitvijo prijave ali pa, da je prijavnina previsoka. Marsikaj od navedenega je blizu resnici. Je pa že prej ena izmed anket, ki smo jo pripravili v podjetjih o tem, koliko mislijo na življenjski ciklus izdelka in na zeleno embalažo, pokazala, da je trajnostna embalaža bolj v mislih, če splh je, kot v izdelkih. Morda ima nekaj prstov vmes kriza, še več pa prepočasno prebujanje zelene misli v razvojnih ali nabavnih oddelkih v podjetjih.

Vse priznanje pripada Valkartonu, ki si je upal, zato smo mu danes odstopili pol strani, da predstavi svojo zeleno embalažo.

V neposrednih pogovorih s podjetji pa bomo pripravili razpis za najbolj zeleno embalažo v letu 2011.