Marjan Bezjak. Foto: Boštjan ČadejMarjan Bezjak, F.A.Maik d.o.o.

F.A.Maik je globalni logist, ki ima več hčerinskih podjetjih lociranih v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji in v Srbiji. Imamo vse okoljske in druge certifikate, kot so ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, AEO, SEVESO, SQAS. Pri vseh gradnjah, kjer širimo našo logistično dejavnost, razmišljamo o ekologiji. Naša skladišča so med najbolj varnimi za skladiščenje ADR blaga (nevarno blago). Logistični center v Zagrebu je povezan z železniško progo na samem logističnem centru. Smo ponudnik logistične storitve 4PL, prevzemamo blago pri dobavitelju ali proizvajalcu surovin, ga pripeljemo v naše skladišče, 24 ur na dan podpiramo proizvodna podjetja in iz proizvodnih podjetji peljemo del v naša skladišča, del pa po celotni Evropi h končnim kupcem.

Skladišče za navadno blago se nahaja v Mariboru (Slovenija) in leži na 20.000 m2. ADR skladišče se nahaja v Zagrebu in ima kapaciteto 5.000 paletnih mest na 7.500 m2. Povezano je z železniško progo, vodeno je z induktivno zanko, viličarji avtomatsko skladiščijo – nalagajo in razlagajo, je visoko regalno skladišče (12 m). Omogočamo tudi komisioniranje blaga, vse z nakladalnimi rampami. Vsa skladišča imajo lovilne posode in so premazana z epoksi premazom, da ne more priti do onesnaževanja okolja. V ADR logističnem skladišču lahko skladiščimo vse blago po sektorjih ADRja razen radioaktivnih snovi. Skladišče je urejeno z vodnim šprinkler sistemom in šprinkler sistemom na peno. V tem letu bomo začeli graditi dodatnih 15.000 paletnih mest ADR skladišča, ki bo 20 m visoko in bo povezano s tračnim mostom, preko katerega bo blago pritekalo iz enega skladišča do drugega.

Letos smo začeli z intermodalnim transportom. Prikolice, ki imajo režim hlajenja ali ogrevanja (z nadzorom temperature) in so posebej grajene, pripeljemo v Ljubljano ali v Gradec in jih naložimo na vlak. Z železnico prikolico peljejo v Nemčijo, razložijo in z vozilom odpeljejo na razkladalno mesto. Tam naložimo drugo blago in ga v obratni smeri prepeljemo do Slovenije ali do drugih stičnih točk. Prihranek pri takšnem transportu je do 40 % emisij, trdnih delcev. Temperatura v prikolici je nadzorovana iz pisarne, kontrola nad blagom se izvaja celo pot. Trenutno imamo razvito omenjeno turo skozi Gradec do Nemčije, v prihodnosti nameravamo intermodalni transport prakticirati po vsej Evropi, tudi do Skandinavije.