Analiza LCA
| Avtorica: Ana Brodar, mag. okolj. ved |
V podjetju Fit media / Zelena Slovenija smo uspešno zaključili dve obsežni študiji življenjskega cikla proizvodov oziroma izdelkov (analiza LCA), izvedeni v sodelovanju z vodilnima podjetjema v regiji. Obe analizi predstavljata pomemben prispevek k poglobljenemu razumevanju okoljskih vplivov proizvodov, embalažnih sistemov v prehrambni industriji in sodobnih gradbenih rešitev. Rezultati omogočajo podjetjem in deležnikom v celotni vrednostni verigi sprejemanje trajnostno naravnanih in podatkovno podprtih odločitev, ki hkrati služijo kot temelj za uvajanje krožnih praks in optimizacijo proizvodnih procesov.
LCA analiza za Cedevito Orange – primerjava različnih embalažnih sistemov
Za blagovno znamko Cedevita, podjetja Atlantic Grupa, specializiranega za proizvodnjo in trženje hrane ter pijač, smo izvedli poglobljeno primerjalno analizo celotnega življenjskega cikla različnih embalažnih sistemov – plastenke in vrečke – ter različnih plastičnih materialov za vitaminsko instant pijačo Cedevita Orange.
Rezultati študije omogočajo jasnejše razumevanje embalažnih sistemov in njihovo okoljsko učinkovitost. Izdelana analiza LCA posameznega plastičnega materiala v embalažnem sistemu lahko služi tudi kot orodje za razvoj prihodnjih optimiziranih embalažnih rešitev, ki združujejo funkcionalnost in prijazno uporabniško izkušnjo, hkrati pa minimalizirajo vpliv na okolje.
Primerjalna LCA analiza za podjetje REM – ogljični odtis gradbenih rešitev
Za podjetje REM, enega vodilnih proizvajalcev modularnih enot v Evropi, smo izvedli primerjalno LCA študijo za fazo proizvodnje (moduli A1-A3) modularne enote s klasično kopalnico in modularne enote z vgrajeno sanitarno celico iz kerrocka, in sicer za okoljski parameter GWP (ang. Global Warming Potential) – ogljični odtis.
Študija ponuja jasen vpogled v učinkovitost procesa izdelave novega proizvoda, ki bo služila kot podlaga za oblikovanje predlogov ukrepov za nadaljnjo optimizacijo proizvodnje, vpliv ogljičnega odtisa na različne gradbene rešitve, konkurenčno prednost ter dodano vrednost produkta končnim uporabnikom, ki vse bolj stremijo k trajnostnosti.
Pomen LCA analiz za trajnostno odločanje
Obe študiji potrjujeta ključno vlogo metodologije LCA pri ocenjevanju okoljskih vplivov proizvodov in izdelkov v celotnem življenjskem ciklu. Rezultati podjetjem služijo kot orodje za optimizacijo proizvodnih procesov, iskanje boljših embalažnih rešitev ter razvoj prefabriciranih modularnih enot z manjšim vplivom na okolje. Prav tako podjetjem in deležnikom omogočajo sprejemanje informiranih, trajnostno naravnanih odločitev, ki so v skladu z okoljskimi cilji, zahtevami krožnega gospodarstva in sodobnimi pričakovanji potrošnikov.
Z veseljem v Fit medii / Zeleni Sloveniji nadaljujemo sodelovanje s partnerji, ki prepoznavajo pomen trajnostnosti za oblikovanje odgovornejše prihodnosti.